וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ורוסיה הגיעו להבנות על עזיבתו של אסד למדינה אחרת

העיתון אל-חיאת היוצא לאור בלונדון, שציטט מקור במועצת הביטחון של האו"ם, דיווח כי שתי המדינות סיכמו כי שליט סוריה יעבור למדינה שלישית. ואולם, לא נקבעה לכך מסגרת זמן. בקרמלין הכחישו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(אסד: "הסיוע הרוסי היה חיוני לכיבוש תדמור מידי דאעש")

ארצות הברית ורוסיה הגיעו להבנות על עזיבתו של בשאר אסד את השלטון בסוריה למדינה ערבית אחרת - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-חייאת" היוצא לאור בלונדון, שציטט מקור דיפלומטי במועצת הביטחון של האו"ם. לפי הדיווח, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הודיע על כך למדינה ערבית המעורבת בתהליך, אך לא נקבעה מסגרת זמן לכך. בקרמלין הכחישו את הדיווח.

אתמול דווח כי וושינגטון ומוסקבה מקיימות שיחות לתיאום פעולותיהן בסוריה במטרה לשחרר את אזור א-רקה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). זאת לאחר הצלחת צבא סוריה לשחרר את תדמור מידי הארגון בזכות סיוע אווירי רוסי.

אסד, מצדו, הצהיר אתמול על תחילתן של ההכנות להרכבת ממשלת אחדות, שתכלול נציגים מטעם המשטר ומטעם האופוזיציה. "אין הגדרה מדויקת לממשלת מעבר. השינוי הפוליטי האמיתי במדינה הוא החלפת החוקה בחוקה אחרת, שכן החוקה היא שקובעת את אופן המשטר במדינה", הדגיש נשיא סוריה. ואולם, האופוזיציה הסורית הבהירה כי היא מסרבת להצטרף לכל ממשלת אחדות שתכלול את אסד. היא הצהירה כי כל ממשלה שכזו אינה חלק מפתרון המשבר וכי הדרישה לעזיבתו של הדיקטטור איננה נתונה כלל למשא ומתן.

לקריאה נוספת בנושא
אסד: "סוריה זקוקה לנוכחות צבאית רוסית, גם אם המצב יתייצב"
נענה להזמנה: נתניהו ידון עם פוטין במוסקבה על המצב בסוריה

(עדכון ראשון: 7:55)

פגישת ג'ון קרי וולדימיר פוטין, מוסקבה, 15 בדצמבר 2015. רויטרס
פוטין וקרי במוסקבה, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully