וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "אין מצב שאשמור כסף בזמן שחייל צריך אפוד קרמי"

30.3.2016 / 16:50

שר האוצר משה כחלון התייחס במהלך הרצאה לפורום "אמץ לוחם" לכך שתקציב הביטחון עבר ללא המאבק המסורתי עם משרד האוצר. "איך אפשר להילחם נגד מי שנלחם בשבילי? שר האוצר נגד שר הביטחון?"

שר האוצר משה כחלון ואלוף במיל' יורם מאיר. פורום 'אמץ לוחם' של האגודה למען החייל. 29 במרץ 2016. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
משה כחלון והאלוף יאיר, אמש/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

שר האוצר משה כחלון התייחס אמש (שלישי) לכך שתקציב הביטחון עבר ללא המאבק המסורתי בין משרדי האוצר והביטחון. "כשמוניתי להיות שר האוצר ועמדו מולי אתגרים, זכרתי את הוויכוחים שהיו בכל שנה בין האוצר לביטחון וחשבתי – איך אפשר להילחם נגד מי שנלחם בשבילי? שר האוצר נגד שר הביטחון?", שאל במהלך הרצאה שהעביר לפורום "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל וקרן לב"י (למען ביטחון ישראל), בנושא "מדיניות כלכלית עם רגישות חברתית".

במהלך ההרצאה חשף את התהליך שקדם להעברת תקציב הביטחון הנוכחי, והסביר מדוע נמנע מוויכוחים עם משרד הביטחון. "אמרתי לעצמי שאין מצב שאשמור כסף לצרכים אחרים בזמן שחייל צריך אפוד קרמי. אם צריך עוד כסף – נדע להביא את הכסף", אמר.

כחלון התייחס גם לטענות נגד אנשי הקבע. "הייתה תקופה של ביקורת גדולה על משרתי הקבע, שנשמעה בחדשות ובתוכניות הבידור, אבל כשקצינים סיפרו לי על סגן אלוף שמילא דלק ברכבו בתחנת הדלק בכביש 6, ובא אליו אזרח ואמר לו 'תוציא את הפיה של הדלק, אתה ממלא על חשבוני', כאן כבר לא יכולתי יותר. החלטתי להפעיל את כל כובד משקלי – הפוליטי, האישי והציבורי, על מנת להפסיק את השיח האלים הזה".

פורום "אמץ לוחם" הוא פרויקט של האגודה למען החייל וקרן לב"י, בראשות האלוף במילואים יורם יאיר. הפרויקט מקשר בין חברות ותורמים מהארץ ומחו"ל לגדודים הלוחמים בצה"ל. במסגרת האימוץ, תורמות החברות המאמצות מאה אלף שקלים בשנה, למשך שלוש שנים. התקציב כולו מופנה לרווחת החיילים ולפעילות לטובת אוכלוסיות מיוחדות כגון חיילים בודדים. מאז הקמת הפרויקט נתרמו יותק ממאה מיליון שקלים לרווחת הלוחמים במסגרתו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל: "נגבה חייל שישגה, אך נמצה את הדין עם מי שחורג מערכינו"
מועצת חכמי התורה לדרעי: "תמשיך בעבודת הקודש למען עם ישראל"
החל ממחר: שינויים בהסדרי התנועה בתל אביב עקב עבודות הרכבת הקלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully