וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ממשיך במגמה: חוקר יהדות יקבע את התכנים במערכת החינוך

29.3.2016 / 18:10

ועדת איתור בחרה לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית - הקובעת את תכני הלימוד - את ד"ר משה וינשטוק, דתי תושב ההתנחלות אלון שבות. הוא יחליף את ד"ר ניר מיכאלי, שנחשב לאיש שמאל ופוטר עם כניסת בנט למשרד החינוך

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(בסרטון: בנט, בינואר, על הגרסה החדשה של ספר האזרחות: "מפיצים שקרים")

ועדת האיתור לבחירת יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך בחרה היום (שלישי) לתפקיד את ד"ר משה וינשטוק, מומחה למחשבת ישראל העוסק בתחום ה"למידה משמעותית". המינוי, שיעלה בקרוב לאישור הממשלה, ממשיך את הקו שבו נוקט שר החינוך נפתלי בנט - וינשטוק הוא דתי, תושב ההתנחלות אלון שבות, שרבים ממאמריו עוסקים בנושאים דתיים והלכתיים. בחודש יולי אשתקד, זמן קצר לאחר כניסתו של בנט לתפקיד השר, הוא פיטר את יו"ר המזכירות ד"ר ניר מיכאלי, שנתפס במשרד כאיש שמאל.

המזכירות הפדגוגית היא הגוף המקצועי החשוב ביותר במשרד החינוך. היא קובעת את תכני הלימוד, מאשרת ופוסלת את הספרים ומפקחת על תכניות הלימודים השונות. תחת יו"ר המזכירות פועלים המפקחים על תחומי הדעת השונים. מינויו של וינשטוק מגיע אחרי סערה שעורר בנט עם השינוי בספר האזרחות וברקע מחאת חברי המועצה להשכלת גבוהה (מל"ג), ששישה מהם התפטרו בעקבות פיטוריה של סגנית יו"ר המועצה.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא האגודה הסוציולוגית קורא להחרים את אריאל: "הכיבוש לא לגיטימי"
בתוך עשור: שכר המורים עלה ב-60% - אך נותר נמוך ממוצע ה-OECD

השר נפתלי בנט נואם במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
פיטר את יו"ר המזכירות הקודם שנחשב לאיש שמאל. בנט בכנסת, אתמול/נועם מושקוביץ

חברי הוועדה ציינו בנימוקיהם לבחירה כי "וינשטוק הרשים את חברי הוועדה בעומק הפדגוגי ובתפיסה שבה הוא מתכנן להמשיך ולהוביל את הלמידה המשמעותית ואת מערכת החינוך בעידן של המאה ה- 21". עוד הוסיפו כי הוא "בעל יכולת מרשימה לתרגם ניסיון מחקרי לעשייה פדגוגית. הוא הוכיח ניסיון במגוון נושאים, בשילוב של ידע תיאורטי ומעשי. כמו כן, הוא בעל היכרות מעמיקה עם מערכת החינוך ומוביל תפיסה של עבודה שיתופית. ד"ר וינשטוק גילה הבנה ושליטה במורכבות התפקיד ובאתגרים העומדים בפני המזכירות הפדגוגית ומשרד החינוך בעת הנוכחית. כמו כן, הוא בלט באישיותו הכריזמטית לצד צניעות ונועם הליכות".

וינשטוק הוא בעל תואר ד"ר מהאוניברסיטה העברית בירושלים במחשבת ישראל. כותרת מחקרו הייתה "אמונה והלכה בעולם המודרני: מפעליהם והגותם של ר' ישראל ובנו ר' ברוך יצחק ליפשיץ". במחקרו בפוסט דוקטורט עסק ב"למידה משמעותית מקוונת". בשנים האחרונות הוא מנהל את תכנית "לב לדעת" מטעם מכללת הרצוג, תכנית הפועלת בבתי ספר של החינוך הדתי ובמסגרתה מתבצעים שינויים בהכשרת המורים, בתכניות הלימודים ובפיתוח המקצועי של המורים".

וינשטוק, שמספר כי הוא "רוכב באופני שטח, אוהב לקרוא הכול, ולטייל", אף היה חבר ועדת המקצוע של משרד החינוך בתחום מחשבת ישראל. בהודעת משרד החינוך נמסר כי "שר החינוך ומנכ"לית המשרד בירכו את ד"ר וינשטוק על בחירתו ואיחלו לו הצלחה בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully