וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הגיעה העת לייסד יחסים רשמיים בין ישראל ואינדונזיה"

28.3.2016 / 17:23

בשיחה עם משלחת עיתונאים מאינדונזיה, הודיע ראש הממשלה כי הסיבות שמנעו את שינוי היחסים עם המדינה המוסלמית הגדולה בעולם "אינן רלוונטיות עוד". לדבריו, "יש לי לא מעט חברים אינדונזים בפייסבוק"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(סגנית שר החוץ חוטובלי מדווחת על קיום המגעים החשאיים עם אינדונזיה, לפני כשבועיים)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שני) במפגש עם עיתונאים אינדונזים כי הגיעה העת לייסד יחסים רשמיים בין ישראל למדינה המוסלמית. נתניהו הוסיף בפני העיתונאים הבכירים, המבקרים בישראל ביוזמת משרד החוץ ובאירוחו כי "יש לי לא מעט חברים אינדונזים בפייסבוק. הסיבות שמנעו את שינוי היחסים אינן רלוונטיות יותר ואני מקווה שהביקור שלכם יסייע בכך".

ראש הממשלה הסביר כי לישראל ולאינדונזיה הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה בתחום המים והטכנולוגיה, והוסיף כי לישראל יש כבר "יחסים מצוינים" עם כמה מדינות באסיה, ובראשן סין, יפן, הודו ווייטנאם. "גם יחסינו עם אינדונזיה צריכים להשתנות", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
סוף לסאגה: במקום שגריר בברזיל - דני דיין מונה לקונסול בניו יורק
תמונות שלא רואים בכל יום: כשמנהיג אירופי נהנה מהשמש התל אביבית
הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה: "תשתיות טרור מקדמות פגיעה בישראלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משלחת עיתונאים בכירים מאינדונזיה המבקרת בישראל ביוזמת ובאירוח משרד החוץ. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"היחסים צריכים להשתנות". נתניהו ומשלחת העיתונאים מאינדונזיה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפני כשבועיים חשפה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כי ישראל מקיימת מגעים חשאיים עם אינדונזיה. זאת, על פי חוטובלי, "בחתירה לשיפור הקשרים בין שני העמים". סגנית שר החוץ, שהשיבה לשאלתו של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בנוגע למניעת כניסתה לישראל של שרת החוץ של אינדונזיה, סיפרה כי "היה ביקור של ראש מחלקת אסיה בבירה ג'קרטה, ובמסגרת הביקור הזה הייתה הבנה ברורה שהשרה ראטנו מרסודי, שהגיעה הנה כדי לפתוח קונסוליה של כבוד ברשות הפלסטינית, שהביקור הזה יכלול ביקור של בכירים בירושלים".

אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם ומתגוררים בה כרבע מיליארד בני אדם. רשמית היא אינה מכירה בישראל, ואולם מתחת לפני השטח היא מקיימת קשרים כלכליים ומדיניים עם המדינה כבר עשרות שנים.

השיפור המשמעותי ביותר ביחסים התחולל בתקופת כהונתו של יצחק רבין כראש הממשלה, כאשר על רקע הסכמי אוסלו התקיימו פגישות בין מנהיגי שתי המדינות. היחסים בין המדינות המשיכו להתהדק בשנים האחרונות בתחום הכלכלי, כאשר בתל אביב אף הוקמה לשכת מסחר ישראלית-אינדונזית בשנת 2009.

שרת החוץ של אינדונזיה, ריטנו מרסודי. AP
מניעת כניסתה לישראל חוללה סערה. שרת החוץ של אינדונזיה, ראטנו מרסודי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully