וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי חשפה בכנסת: "ישראל מקיימת מגעים חשאיים עם אינדונזיה"

סגנית שר החוץ התייחסה למדינה המוסלמית הגדולה בעולם בתגובה לשאלה של ח"כ אחמד טיבי, ואמרה כי אף שאין יחסים דיפלומטיים רשמיים בין המדינות – נציג ישראלי ערך ביקור חשאי בג'קרטה. "אנחנו חותרים לשיפור הקשרים בין העמים", אמרה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, חשפה היום (רביעי) בכנסת כי ישראל מקיימת מגעים חשאיים עם אינדונזיה. במסגרת תשובתה לשאלתו של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בנוגע למניעת הכניסה של שרת החוץ של אינדונזיה, ראטנו מרסודי, לישראל. "יש מגעים ממושכים בינינו לבין אינדונזיה בשורה של סוגיות. אנחנו חותרים לשיפור הקשרים בין שני העמים", אמרה חוטובלי על המדינה המוסלמית.

אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם ומתגוררים בה כרבע מיליארד בני אדם. באופן רשמי המדינה אינה מכירה בישראל, אולם מתחת לפני השטח מתקיימים קשרים כלכליים ומדיניים בין ישראל לאינדונזיה מזה עשרות שנים. השיפור המשמעותי ביותר ביחסי המדינות התחולל בתקופת כהונתו של יצחק רבין כראש הממשלה, כאשר על רקע הסכמי אוסלו התקיימו פגישות בין מנהיגי שתי המדינות. כמו כן, מוסדו קשרי תיירות בין המדינות, כאשר ישראל מאפשרת לצליינים מאינדונזיה לבקר בתחומה, ואילו אינדונזיה מאפשרת לתיירים ישראלים לבקר בה בקבוצות מאורגנות בלבד.

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"רוחשים הערכה רבה לעם האינדונזי ומנהיגיו". חוטובלי/נועם מושקוביץ

היחסים בין המדינות המשיכו להתהדק בשנים האחרונות בתחום הכלכלי, כאשר בתל אביב אף הוקמה לשכת מחסר ישראל-אינדונזיה בשנת 2009. נפתלי בנט, בתפקידו הקודם כשר הכלכלה, ביקר באינדונזיה במסגרת כנס בינלאומי בשנת 2013. בשנה האחרונה ביקרה בישראל משלחת של עיתונאים ומעצבי דעת קהל מאינדונזיה, שהגיעו למדינה בהזמנתו של ארגון יהודי מאוסטרליה - שכנתה הדרומית של אינדונזיה. משלחות מסוג זה ביקרו בישראל גם בשנים קודמות, אולם לשתי המדינות אינטרס לשמור את רוב היחסים ביניהן "מתחת לרדאר", בעיקר בשל חשש בצד האינדונזי מביקורת פוליטית פנימית, על רקע מצבם של הפלסטינים.

בתגובה לשאלתו של טיבי, הסבירה: "היה ביקור של ראש מחלקת אסיה בבירה ג'קרטה, ובמסגרת הביקור הזה הייתה הבנה ברורה ששרת החוץ של אינדונזיה, ראטנו מרסודי, שהגיעה הנה כדי לפתוח קונסוליה של כבוד ברשות הפלסטינית, שהביקור הזה יכלול ביקור של בכירים בירושלים". חוטובלי הוסיפה כי "ההבנה הזו היא הבנה כללית בנוגע לכל ביקור שמגיע לישראל. כלומר, ביקורים ברשות הפלסטינית נעשים בתנאים הדדיים של ביקור בירושלים וביקור ברמאללה. ההפרה הזו של ההבנה היא על אחריותה של שרת החוץ של אינדונזיה, שלמעשה הבינה שבמעשה הזה שבו היא מדלגת על ירושלים ולא מגיעה לכאן היא פועלת בניגוד לכללים שישראל קבעה בנוגע לכללים של כל ביקור".

לבסוף, חוטובלי דיברה על היחסים בין המדינות. "אף שאינדונזיה, אחת המדינות המוסלמיות החשובות באסיה, לא מקיימת איתנו יחסים דיפלומטיים רשמיים, מדינת ישראל רוחשת הערכה רבה לעם האינדונזי ומנהיגיו, יש מגעים נמשכים בינינו לבין אינדונזיה בשורה של סוגיות", אמרה. "אנחנו חותרים לשיפור הקשרים בין שני העמים. אנחנו רואים פריחה בקשרים עם העמים באסיה כפי שלא ראינו מעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שרת החוץ של אינדונזיה, ריטנו מרסודי. AP
שרת החוץ של אינדונזיה. מרסודי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully