וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התחקיר: המשטרה ממליצה להעמיד לדין שני פעילי שמאל

27.3.2016 / 18:45

תיקי החקירה נגד עזרא נאווי וגיא בוטביה, פעילי "תעאיוש" שנעצרו יחד עם תחקירן "בצלם" לפני כחודשיים, הועבר לפרקליטות. לא ידוע באילו סעיפים הומלץ להאשימם. פרקליטת אחד הפעילים: "הודעת הפרקליטות לקונית ואינה מגלה דבר"

צילום: באדיבות תכנית "עובדה" , קשת

(מתוך התחקיר ששודר בתכנית "עובדה", בינואר)

היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י העבירה לפני כשבוע את תיקי החקירה של פעילי השמאל עזרא נאווי וגיא בוטביה לפרקליטות והמליצה על הגשת כתבי אישום נגדם. עם זאת, עדיין לא ברור באילו סעיפי אישום מדובר.

השניים, פעילי ארגון "תעאיוש", נעצרו בינואר האחרון יחד עם תחקירן "בצלם" נסר נוואג'עה בעקבות תחקיר ששודר בתכנית "עובדה" על הארגון. הם נחקרו בחשד לקשירת קשר לגרימת מותו של אדם, כפי שעלה בתחקיר. עוד עלה ממנו כי בפעילותם גרמו להסגרתם של סוחרים שמכרו קרקעות למתנחלים לידי הרשות הפלסטינית.

לקריאה נוספת:
בית המשפט שחרר את עזרא נאווי ופעיל שמאל נוסף: "למה לי פוליטיקה?"
ארגון "שוברים שתיקה" חשף פעיל ימין שהסתנן לשורותיו
אין נאווי בעירו: כשהשמאל מתבכיין כמו הימין

פעילי השמאל שנעצרו בעקבות תחקיר "עובדה" שוחררו למעצר בית. גדעון צנטנר
נחשד במגע עם סוכן זר. נאווי, ינואר/גדעון צנטנר

גורם במחוז ש"י אמר כי ההמלצה נגד נאווי ובוטביה נוגעת לכלל הסעיפים שבהם נחשדו מראשית החקירה, כולל קשירת קשר לביצוע פשע ומגע עם סוכן זר. הוא הוסיף כי הפרקליטות היא זו המוסמכת לקבוע באילו סעיפים בסופו של דבר הם יואשמו, דבר שייקבע לאחר סיום בדיקת חומרי החקירה. ההמלצות נגד החשוד השלישי, נוואג'עה, אינן ידועות בשלב זה משום שההליכים נגדו מתנהלים בבית הדין הצבאי בשל חוסר סמכות בית המשפט לדון בעניינו בהיותו תושב הגדה.

במהלך הפרשה, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם כמה פעמים בטענה כי קיים נגדם חשד של קשירת קשר לביצוע פשע ומגע עם סוכן זר. במהלך הדיונים בעניינם התקשתה המשטרה לשכנע את השופטים להאריך את מעצרם וכל דיון גלש לערר של המשטרה בבית המשפט המחוזי. לבסוף שוחררו השלושה ולאחר זמן קצר ביטל בית המשפט גם את הגבלות השחרור שנקבעו, למרות בקשת המשטרה.

עורכת הדין לאה צמל, המייצגת את נאווי, טרם קיבלה את ההודעה על המלצת המשטרה והעברת החומרים לפרקליטות. אך עו"ד דעואל לוסקי, המייצגת את בוטביה, אישרה כי הוא קיבל עדכון מהפרקליטות, מכתב לפני שימוע ואפשרותו לנמק בכתב בתוך 30 יום מדוע אין להגיש נגדו כתב אישום.

"נכון לעכשיו אין בידינו מידע על אודות ההאשמות המופנות כלפי גיא, שכן הודעת הפרקליטות לקונית ואינה מגלה דבר", אמרה. "זאת בעיקר בעקבות כך שבמהלך הליכי המעצר, המשטרה לא הציגה כל ראיה חדשה, מלבד אותו תחקיר פוליטי של עמותת 'עד כאן', שבוודאי אינו מלמד על העבירות שבגינן נעצר".

תמונתו של גיא בוטביה שנעצר אתמול בפרשת "תחקיר עובדה",. משה בוטביה, תצפית TPS
"אין בידינו מידע אודות ההאשמות". גיא בוטביה/תצפית TPS, משה בוטביה

היא הוסיפה כי "פנייתנו לפירוט האישומים וקבלת חומר החקירה טרם נענתה. צר לנו שגם לאחר ששתי ערכאות משפטיות אותתו למשטרה שאין בידה כל ראיות ודחו את בקשותיה למשך תנאי מעצר פעם אחר פעם, לא הובילה את מקבלי ההחלטות לסיים את הפרשה העגומה הזו, שכל כולה איננה אלא מסע רדיפה פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully