וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר את עזרא נאווי ופעיל שמאל נוסף: "למה לי פוליטיקה?"

28.1.2016 / 18:18

השופט לא הטיל מגבלות על שחרורם של עזרא נאווי וגיא בוטביה וקבע כי לא התחזקו החשדות נגדם. הוא אף דחה את בקשת המשטרה להרחיקם מיהודה ושומרון והוסיף: הצדדים הכניסו ויכוח פוליטי לבית המשפט

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

(שחרורם של נאווי ובוטביה למעצר בית, יום ראשון)

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (חמישי) ממעצר בית את עזרא נאווי ואת גיא בוטביה, פעילי ארגון "תעאיוש" החשודים במגע עם סוכן זר ובקשירת קשר לביצוע פשע, ללא תנאים מגבילים. בנוסף לכך, הוא דחה את בקשות המשטרה להרחיקם ל-90 ימים מאזור יהודה ושומרון, למנוע מהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה במשך 30 ימים, ולהגדיל את ערבויות השחרור שלהם.

השופט דוד שאול גבאי ריכטר קבע כי לא התחזקו החשדות נגד נאווי ובוטביה. בהחלטתו כתב כי הצדדים הכניסו ויכוח פוליטי שהתגלע ביניהם לבית המשפט, והוסיף שאלה רטורית - "למה לי פוליטיקה עכשיו?"

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בניגוד לבקשת המשטרה: שוחררו כל פעילי השמאל מתחקיר "השתולים"
הותר לפרסום: עזרא נאווי הוא פעיל השמאל שחשוד במגע עם סוכן זר
ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין

פעילי השמאל שנעצרו בעקבות תחקיר "עובדה" שוחררו למעצר בית. גדעון צנטנר
בית המשפט קבע כי לא התגברו החשדות נגדו. עזרא נאווי, בעת שחרורו למעצר בית, יום ראשון/גדעון צנטנר

ביום ראשון שוחררו בוטביה ונאווי למעצר בית למשך ארבעה ימים, בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשישה ימים נוספים. המשטרה טענה בבקשתה כי הזמן הנוסף נדרש על מנת למצות את החקירה נגדם. זאת לאחר שבית משפט השלום בבירה כבר הורה על שחרורם, והמשטרה הגישה ערר דחוף.

השופט גבאי ריכטר ישב גם בדיון זה ומתח ביקורת על המשטרה. הוא מסר בנימוקים להחלטתו כי בבית המשפט המחוזי "נקבע, כי ככל שלא תתפתח התפתחות דרמטית, יהיה מקום לשקול חלופה למעצר. לאחר שעיינתי בחומרים לא מצאתי חיזוק לחשדות הקיימים".

תמונתו של גיא בוטביה שנעצר אתמול בפרשת "תחקיר עובדה",. משה בוטביה, תצפית TPS
לא יורחק מיהודה ושומרון. גיא בוטביה/תצפית TPS, משה בוטביה

לדבריו, "חורה לי במיוחד העובדה שאין כל מידע חדש בנוגע לנסיבות מותו של המנוח שלגביו נחשד המשיב (נאווי – ש"ב) כמי שתרם לגרימת מותו. בחקירה מסוג זה, זה פרט מידע מהותי ויסודי שבלעדיו לא ניתן לנהל את החקירה כראוי ובוודאי שלא ניתן להאריך מעצר".

באת כוחו של נאווי, עורכת הדין לאה צמל, מסרה: "ברור שהמזימה המרכזית של יוזמי החקירה הזאת- עד כאן ותומכיה, היתה לנטרל את תעאיוש והפעילים המרכזיים בה ולהפקיר את תושבי דרום הר חברון למשיסת המתנחלים. המזימה נבנתה על שתילה של מתחזים, על ציתותים ועל המצאות".

עוד מסרה צמל: "בסופו של דבר, לאחר מעצר ממושך ופוגע ולאחר חקירה ממושכת השתכנעו בתי המשפט בערכאות השונות כי חקירה אינה מולידה כל תוצאות והורו לשחרר את העצורים ללא כל תנאי. משמע, תעאיוש תוכל להמשיך בפעילותה החשובה לטובת תושבי דרום הר חברון ללא מורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully