וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונת הדמים- עיבוד חדשני של תאטרון באר שבע לטרגדיה של לורקה

סכסוך דמים על קרקעות נשמע כמשהו מוכר ואקטואלי שהיה כבר לפני 85 שנה חלק מהמחזה "חתונת הדמים" של לורקה. הסיפור על כלה שבורחת עם אהבת נעוריה שמשפחתו הרגה את אחיו ואביו של חתנה המיועד מסתיים בטרגדיה שזוכה לעיבוד בתאטרון ב"ש. השחקנית שירי גולן התארחה באולפן

עריכה: מיכאל ברגמן

המשורר והמחזאי הספרדי לורקה כתב את אחת היצירות הגדולות ביותר של המאה ה 20- בעקבות ידיעה קטנה שקרא בעיתון: "שני גברים צעירים מצאו את מותם הלילה. האירוע קרה בעקבות מרדף של חתן אחר כלתו, שברחה עם ארוסה לשעבר ביום כלולותיהם. עוד מקרה מוות מצטרף למעגל הדמים."

הכלה ובחיר לבה, לאונרדו, חולקים אהבה גדולה, אך בלתי ממומשת: לאונרדו נשוי לבת דודתה של הכלה, והיא עצמה עומדת להינשא לאחר – האחרון מבני משפחה שכל בניה מצאו את מותם בידי בני משפחתו של לאונרדו. אהבת הנעורים המקננת בלבם של לאונרדו והכלה הופכת לנחשול אדיר, המתפרץ בחייהם וממוטט את חוקי החברה: בליל חתונתה בורחת הכלה עם לאונרדו אל בחירתם החופשית, בעוד משפחתו של חתנה המושפל דולקת בעקבותיהם כדי לתבוע את עלבונו.

המרדף חסר הרחמים מונע מהם לממש את רצונם ומביא אותם אל גורלם הבלתי נמנע.

סביב שני צירים נע המחזה , סיפורן של שתי נשים. אם החתן שאיבדה בעל ובן בסכסוך דמין וכעת צריכה לאפשר מקום לחיים החדשים בשל רצונו של בנה להינשא והכלה שלא השתחררה מאותו אהוב עבר .
האם הנאחזת במתים מאבדת בסופו של דבר גם את הבן עליו ביקשה לשמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully