וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורה המקומית - חדשות הדרום 28.3.16

משפחות המתגוררות באתר הקראוילות בניצן קיבלו מכתבי פינוי עד סוף השבוע ודרישה לתשלום פיצויים,ותיקי עין גדי חוגגים שישים שנה לקיבוץ, שישים תלמידי בית ספר יסודי ברהט למדו לנגן בכינור במסגרת מיזם "מיתרים לשינוי" והמחזה "חתונת הדמים" בעיבוד חדשני בתאטרון ב"ש

עריכה: מיכאל ברגמן

עשרים ושש משפחות שמתגוררות באתר הקראוילות בניצן שהוקם לאחר פינוי גוש קטיף באוגוסט 2005 הופתעו לקבל מכתבי פינוי עד סוף החודש, בעוד כמה ימים, וגם דרישה לתשלום פיצוי של יותר מחצי מיליון שקלים עבור המגורים בתקופה שחלפה מאז פקיעת חוזה השכירות במגורים הזמניים ב- 2007 .

"עין גדי היא נווה מדבר", "יום חדש אינו דומה לאמש" ו"עתיד מזהיר צופן המחר" כך נכתב בסוף שנות החמישים על קיבוץ עין גדי שחוגג בימים אלה שישים שנה להיווסדו.
בן שיף התלווה לותיקי הקיבוץ בטקס הנחת אבן הפינה לשיקום אתר האחזות הנח"ל ושמע קצת על העבר וגם איך מתמודדים עם אתגרי ההווה כמו תופעת הבולענים המסוכנת

שילוב ייחודי של אהבת ספורט, טבע וחברותא עומדים מאחורי מרוץ אולטרה מרתון עוטף עזה, מרוץ שליחים קבוצתי שיתקיים בחמישי הקרוב לאורך מאה ואחת קילומטרים מאנדרטת הפלדה בחבל שלום ועד לחוף זיקים. המרוץ הזה משותף גם לאזרחים תושבי המקום וגם לחיילי האוגדה .

המוסיקה יכולה לחולל שינוי חברתי וחינוכי וזה בדיוק מה שהיא עושה במסגרת התוכנית "מיתרים ל?שינוי" שנועדה ליצור הזדמנויות חדשות ולהרחיב אופקים בקרב התלמידים הבדואים. בבית ספר יסודי ברהט הוקמה בשנה האחרונה תזמורת כלי מיתר, ולאחרונה זכו התלמידים לנגן במופע שהתקיים בבאר שבע.

סכסוך דמים על קרקעות נשמע למרבה הצער כמשהו מוכר ואקטואלי. כבר לפני שמונים וחמש שנה הוא היה חלק מהמחזה "חתונת הדמים" של לו?ר?ק?ה. הסיפור על כלה שבורחת עם אהבת נעוריה הלא ממומשת שמשפחתו הרגה את אחיו ואביו של חתנה המיועד מסתיים בטרגדיה שזוכה בימים אלה לעיבוד חדשני בתיאטרון באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully