וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא התלהבו: תושבי ניו זילנד דחו את הדגל החדש ש"דומה למגבת"

24.3.2016 / 15:22

מרבית התושבים הצביעו בעד השארת הדגל הנוכחי, שכולל את סמלה של בריטניה, על אף הקמפיין היקר שהשיק ראש הממשלה כדי להתנתק מעברה הקולוניאלי של המדינה. "מאוד מכוער ומעט מביך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תושבי ניו זילנד הצביעו היום (חמישי) בעד השארת הדגל הלאומי על כנו, שכולל את דגלה של בריטניה, שליטת האי לשעבר. זאת אחרי קמפיין שנמשך 16 חודשים ועלה למשלמי המסים 26 מיליון דולר ניו זילנדי (17.44 מיליון דולר).
לפי תוצאות משאל העם, כ-57% מהתושבים התנגדו לשינוי העיצוב של הדגל הנוכחי כשהמבקרים טוענים שהאלטרנטיבה שהוצעה לו דומה ל"מגבת ים". אחוז ההצבעה היה 67.3% ותוצאות סופיות צפויות להתפרסם בסוף החודש.

ציפור יורה לייזר? נבחרה ההצעה לדגל חדש לניו זילנד

תומכי השינוי, בהם ראש הממשלה ג'ון קי, קיוו להיפטר מ"היוניון ג'ק", דגלה של בריטניה שעדיין נותר בפינה השמאלית של רבות ממדינות חבר העמים הבריטי. לטענתם, העיצוב הנוכחי קשור להיסטוריה הקולוניאלית של המדינה וקל להתבלבל בינו לבין הדגל של אוסטרליה השכנה, שההבדלים היחידים ביניהם הוא הצבע ומספר הכוכבים.

"הצבעתי בעד השארת העיצוב הנוכחי לא משום שלא אהבתי את רעיון השינוי, אלא יותר משום שהדגל החדש שהוצע היה מאוד מכוער ומעט מביך", אמרה שרה בולד, תושבת הבירה וולינגטון. "זה הזכיר לי יותר מדי ראגבי וסמל של חברה מסחרית". בדגל שהוצע היה צמח שרך אפור ברקע שחור וכחול לצד ארבעה כוכבים אדומים. העיצוב היה אמור להדגיש את השרך האפור, שנחשב לסמל לאומי.

יותר ממאה אלף עיצובים פוטנציאליים הוגשו כשראש הממשלה קי הכריז על משאל העם באוקטובר 2014, לפני שהם צומצמו לרשימה סופית. אחד הרעיונות ההזויים ביותר תיארו את ציפור הקיווי המקומית כשהיא משגר קרני לייזר מעיניה. העלות הגבוהה של הקמפיין זכה לביקורות מצד חלק מהמצביעים והאופוזיציה, אך ראש הממשלה לא צפוי להיפגע פוליטית מכישלונו לשנות את הדגל.

הצעות לדגל החדש של ניו זילנד. ממשלת ניו זילנד, אתר רשמי
"דומה למגבת". ההצעה לדגל החדש שנדחתה/אתר רשמי, ממשלת ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully