וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לא חוזר לפוליטיקה, בינתיים: "לא יודע מה יהיה בהמשך"

דב גיל-הר

24.3.2016 / 0:53

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס רה"מ ושר הביטחון לשעבר לטרור בארץ ובעולם והבהיר: "צריך להכריע את דאעש". עם זאת, הרגיע: "בניגוד לנדמה, דאעש אינו סיכון גדול לישראל". בימים אלה משיק אפליקציה שעשויה להקל על פניה לשירותי החירום

עריכה: ניר חן

אהוד ברק, מי שפרש לפני כמה שנים מהחיים הפוליטיים, מצליח לחזור לכותרות הודות לאפליקציה חדשה שהשיק שמבקשת להקל את דרכי הפנייה לשירותי החירום במצב מצוקה. ניכר כי עיקר עשייתו בימים אלו היא חברתית והוא מתעקש כי אין בכוונתו לשוב לפוליטיקה. "אני לא חוזר לפוליטיקה. 'לא' היא תשובה ברורה", אמר אתמול (רביעי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS. עם זאת הוא הותיר גם פתח לשינוי דעתו – "לא יודע מה יהיה בהמשך".

במהלך הריאיון התייחס ברק למתקפת הטרור בבריסל שאירעה שלשום ובה נרצחו 31 בני אדם ולאיומים על מדינת ישראל בפרט והעולם כולו. "אני לא מזלזל בשום איום אך לא נבהל מכל דבר שקורה סביבי", אמר, "אנחנו חיים בסביבה קשה מאוד, פעם הייתי אומר 'לא בלגיה ולא הולנד', אבל היום אי אפשר להגיד את זה, אז אני אומר 'לא הולנד, לא פינלנד ולא שוויץ'. צריך להיות מוכנים לכל התפתחות – ואנחנו מוכנים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
סגן נשיא הנציבות האירופית לוואלה! NEWS: "נהיה חזקים יותר"
עשרות פניות לישראל בעקבות הפיגוע: עזרו לנו לאבטח את נמלי התעופה
מלהק "כוכב נולד העזתית" מואשם בפריצה למערכת המזל"טים של צה"ל

אהוד ברק באולפן וואלה! NEWS, מרץ 2016. ראובן קסטרו
"אם דאעש לא ייעקר - הדברים האלה לא ייפסקו". אהוד ברק, היום/ראובן קסטרו

"צריך תיאום בבלגיה ובעולם כולו מבחינת מודיעין", המשיך, "צריך התייחסות בכל המקומות, לא רק בתוך המטוס אלא גם באולמות שדות תעופה, כניסה למטרו או באצטדיונים – לא רק בתוכו, אלא גם בכניסה. כל מקום שמצטופפים בו אנשים הוא יעד לגיטימי".

"אין ברירה, צריך להכריע את דאעש", המשיך ברק, "העולם צריך להיערך לפעולה משותפת על הקרקע עם סיוע אווירי. דוגמה מהצד השני לאפקטיביות של מהלך כזה הראו הרוסים. הם לא הביאו יחידה קרקעית לסוריה, אלא שלחו רק כוחות מודיעין וחיל אוויר והקימו את אסד כמעט מתבוסה". לדבריו של ברק, העולם יצטרך לאגד כוחות נגד התופעה. כך למשל, בעיראק הצבא העיראקי יסייע, בסוריה הכורדים, הטורקים וכוחות נוספים בעולם. "אין שום ברירה, אם דאעש לא יעקר מעיראק, מתדמור וממוסול – הדברים האלה לא ייפסקו", קבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הממשלה צריכה להסתכל באומץ על המציאות ולהתמודד איתה"

"בניגוד למה שנדמה, דאעש הוא לא סיכון גדול לישראל כמו הרקטות של חיזבאללה וחמאס", ציין. "אלו הם איומים לא על העולם אבל על מדינת ישראל, לא איום קיומי אבל חשוב. במובן הזה, דאעש לא איום על ישראל. כוחו בזה שהוא יכול לפגוע בפריז, בבריסל ובמוסקבה ולהעיר את עומק האתגר".

לדבריו של ברק, אם כך, אחד האיומים המהותיים הוא חמאס ועל כן ציין – "כל הרעיונות הוולונטריים, כמו בניית נמל, ראויים לשיקול דעת מעמיק". עוד הוא הוסיף: "מה שנכון לעשות זה לייבש את הביצה ולא להרוג את היתושים, מה שאסור להיקלע אליו זה מצב רוח של פסימיות, פסיביות וחרדה. מהמצב הזה צריך להיזהר כי זה מוביל לנבואות שמגשימות את עצמן. הממשלה צריכה להסתכל באומץ על המציאות ולהתמודד איתה. צריך נכונות ליוזמה וזה דבר שלא קיים היום. הממשלה חייבת דין וחשבון לאזרחים ואסור לה להיכנע לשיתוק בגלל חרדה. אף איום שיש היום אינו קיומי, למדינה יש מספיק עוצמה וכוח וכמה שהמציאות מסובכת – צריך לחשוב מה צריך לעשות".

אחד האנשים הפופולריים בעת האחרונה שמבקשים לערוך פעולה רחבת היקף נגד האסלאם הקיצוני הוא המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ. "ימים יגידו אם הוא כובש מספיק או לא", אמר ברק, "אני לא אמור לבחור בו, אין לי זכות בחירה בארצות הברית. הוא ללא ספק מבטא זרם בחברה האמריקנית שמתעב פוליטיקה. הוא מבטא את התסכול של הלבנים באמריקה מול חברה שהולכת ונעשית רב-אתנית".

פאנל ביטחוני: גבי אשכנזי ומאיר דגן, כנס ג'רוזלם פוסט, יוני 2015. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"אין שום סיבה לא ללחוץ את ידו". גבי אשכנזי/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

האפליקציה "ריפורטי", שברק הוא יושב הראש שלה, נוסדה לפני כשנתיים והיא מאפשרת קיום שיחות וידיאו והעברת מיקום לגורמי החירום ולרשויות בזמן אמת. "'ריפורטי' זו אפליקציה שמאפשרת לכל אדם להיות בקשר מידי עם גורמי הצלה – מכבי אש, משטרה, מד"א ואפילו רשויות מקומיות, וכמובן לדווח לאנשים שחשובים לך על האירוע", סיפר ברק, "המוקד שאליו התכוונת רואה את הכל על המקום. תחשוב על שתי הבנות שראו את המחבל מדיזנגוף – במקום התיאור והשיחה המבולבלת למוקד 100 של המשטרה, הן יכלו ללחוץ על הכפתור ורואים את התמונה של המחבל. עוד דוגמה קריטית מהעבר היא חטיפת שלושת הנערים. אם הנער, גלעד שאער, היה פותח את האפליקציה, הוא לא היה צריך לדבר ולא היו יורים בהם".

לסיום דבריו, התייחס ברק ללחיצת הידיים עם גבי אשכנזי שתועדה בתמונה שרמזה על סיום המתיחות בין השניים. "לא הסתכלתי מי נתן יד קודם, לחצתי ידיים להרבה אנשים", אמר ברק, "אין שום סיבה לא ללחוץ את ידו".

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully