וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקריית טבעון זועמים: המועצה הסתירה את ביקור השר להגנת הסביבה

23.3.2016 / 19:25

השר אבי גבאי הגיע למועצה כדי "לבדוק את המרחק בין מכלי הנפט לבתים", וקבע כי אין סכנה לציבור. אלא שדבר ביקורו לא נמסר לאנשי האופוזיציה ביישוב, שטוענת: "אם היינו נפגשים איתו הוא לא היה אומר שהכול בסדר". המועצה: "אנחנו תמיד מעדכנים בדיעבד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביישוב התעוררה מחאה בשל מיקום מכלי דלק. אבי גבאי בקריית טבעון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, ערך אתמול (שלישי) סיור בחוות מכלי הנפט בקריית טבעון כדי לבדוק את תלונות התושבים על קרבת המכלים לבתים. אלא שפעילי סביבה וחברי אופוזיציה טוענים כי המועצה הסתירה את דבר הביקור, שנערך בחשאי, כדי למנוע מהשר לשמוע את הביקורת והחששות מפי התושבים.

לאחרונה התעוררה ביישוב מחאה בשל מיקום מכלי הדלק שבבעלות חברת תש"ן הממשלתית, והתושבים דרשו להוציאם מקריית טבעון. לטענת חברי אופוזיציה ביישוב ופעילי סביבה, המתקן מהווה סכנה בריאותית ובטיחותית חמורה לתושבי קריית טבעון ולמכללת אורנים הסמוכה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אם ובת משועפאט נעדרות יותר משבוע; הערכה - נרצחו והועלמו בבור
עובדת התלוננה: בכיר בעיריית רמת גן תקף אותי מינית
ארדואן שוחח עם ריבלין: "מוכנים לשתף פעולה עם ישראל נגד הטרור"

הפגנה נגד מיכלי האמוניה, טבעון. 29 בפברואר 2016. אדריאן הרבשטיין
"לפי הנתונים, אין חריגות". הפגנה נגד חוות המכלים, חודש שעבר/אדריאן הרבשטיין

בתום הסיור אמר גבאי כי הגיע "לראות בעיניים את המרחק בין המכלים לבתים. נושא זיהום האוויר הוא בראש מעייננו". הוא קבע כי "על פי הנתונים שראיתי, אין בקריית טבעון חריגות. יש תקן ואתם עומדים ברף. כל עוד החווה עומדת בכללים, ואני מאמין בכללים, מבחינתי אין בעיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מנופפים כל הזמן בערכי שקיפות, אז מדוע הסתירו את הביקור?"

שמואל שמחון, חבר אופוזיציה במועצת קריית טבעון, אמר כי הוא משוכנע שאם הוא ונוספים היו מוזמנים לסיור ולפגישה עם השר, דעתו הייתה נחרצת פחות. "היינו מדברים ושואלים שאלות. אם היינו נפגשים איתו, לא היה אומר שהכול בסדר. פשוט סובבו אותו", אמר. הוא הזכיר כי כשגבאי, יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן, הוזמנו לחיפה לדיון על זיהום האוויר, אפשר ראש העירייה יונה יהב לכל חברי המועצה לשאול את השרים שאלות ולהביע ביקורת על התנהלות הממשלה והעירייה, והדיון היה פתוח לציבור.

"אם הייתה אינדיקציה מינימלית שישנה סכנה לחיי התושבים, החווה הייתה נסגרת במידי"

חנן זיסו, חבר אופוזיציה נוסף, טען כי "ראש המועצה, דוד אריאלי, וחבריו לקואליציה מנופפים כל הזמן בערכי שקיפות ועבודה משותפת. אם כך, מדוע הסתירו את הביקור? מדוע לא זומנו כל חברי ועדת איכות הסביבה וכל חברי המליאה, כולל אלה שיש להם ידע וניסיון מקצועי בתחום? נראה שמטרת הביקור הייתה להכשיר את עמדת תש"ן וראש המועצה לפיה הכול תקין וזאת בניגוד לממצאי בדיקות וסקרים המראים שהמכלים מהווים מקור סיכון פוטנציאלי ומקור מזהם".

זיסו הוסיף כי "המשרד להגנת הסביבה עצמו שלח לאחרונה חוות דעת לפיה מכלי אחסון דלקים מזהמים בחומרים אורגנים נדיפים, כולל בנזין שהוא מסרטן ודאי. מנהל מחוז חיפה עצמו טען לאחרונה כי נתוני ניטור האוויר מדאיגים ולכן דרש להחמיר את תנאי רישיון העסק של חוות המכלים באלרואי".

בהודעת המועצה אחרי הסיור נכתב כי "ראש המועצה, דוד אריאלי, הסביר כי מאוד חשוב לו, כראש הרשות, לעדכן את התושבים במידע חד-משמעי בנוגע לחוות המכלים באלרואי. לפי הנתונים אשר בידינו, חוות המכלים אינה פוגעת בבריאות הציבור. אם הייתה אינדיקציה מינימלית שישנה סכנה לחיי התושבים, החווה הייתה נסגרת במידי, וזאת למרות ההפסד שיגרם לרשות המקומית בהכנסות ולמרות הסכנה שלא נצליח לשלם לספקים ועוד בעיות שנובעות מחסרון-כיס. אבל הבדיקות, כל הבדיקות, הן תקינות ותחלואת היתר היא אפס".

מנהל מחוז חיפה, שלמה כץ, אמר כי "בנוגע לסקר הסיכונים שנערך לשכונות החדשות, על פי הנתונים שבידיו, הוא לא צופה חריגה בתוצאות הבדיקות".

בתגובה לטענות כי ביקור השר הוסתר מידיעת האופוזיציה והפעילים הסביבתיים ביישוב, נמסר בתגובה מהמועצה המקומית: "הביקור לא נעשה בחשאיות. מדובר בישיבה מקצועית, שעסקה בסוגיות של איכות הסביבה, לרבות ביקור בחוות המכלים. השתתפו בה אנשי מקצוע מטעם המשרד להגנת הסביבה של מחוז חיפה, סגן ראש המועצה עמית בלדרמן, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה וחבר המליאה, עמית אפרתי, ואחרים, כ-15 איש, מתוך כוונה שהדיון יהיה ענייני, ממוקד ותמציתי. לא נעשה דבר כדי להסתיר את הישיבה. בכל ביקור של שר או דמות ציבורית בקרית טבעון, אנחנו מעדכנים בדיעבד, כך נהגנו וכך ננהג בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully