וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שאיש האחזקה בחתולייה עזב: בי-ם חוששים מ"הצפת חתולים"

22.3.2016 / 0:25

לאחר שהופסקה העסקת איש האחזקה במקום, חדלו הווטרינרים לבצע עיקורים מאחר שלא ניתן היה לשלוח חתולים למנוחה בחתולייה. "יש המון חתולות בהיריון, כל העיקורים שהיו ילכו לפח"

שני חתולים ליד שקיות אשפה. ShutterStock
"יהיה מספר בלתי נגמר". חתולי רחוב/ShutterStock

בשיא עונת הייחום של החתולים, הופסקה עבודתו של פועל האחזקה בחתולייה העירונית בירושלים, זאת בעקבות ויכוח בין העירייה לוועד העובדים בה. לאחר שהסתיים הסכסוך, העירייה הודיעה אתמול (שני) כי עובד אחזקה חדש יועסק בקרוב במקום, אך בשבועות שחלפו מאז הופסקה הפעילות בחתולייה גדל מספר חתולות הרחוב ההרות לאין שיעור. כעת, לדעת מומחים, ריבוי החתולות ההרות הגיע להיקף כה נרחב - עד שהוא עלול להוריד לטמיון את כל טיפולי העיקור שנעשו בבעלי החיים בעשור האחרון.

החתולייה העירונית בירושלים נועדה לספק לבעלי החיים מקום למנוחה בימים שלאחר ביצוע עיקור בידי הווטרינרים העירוניים. עם זאת, מאז שהעסקתו של עובד האחזקה במקום הופסקה, הווטרינרים נמנעו מעיקורים נוספים מפני שלא היה מקום מתאים לקליטת החתולים למנוחה שלאחר הטיפול. כמו כן, בעקבות עונת הייחום ואי-ביצוע העיקרים, התלוננו תושבים בבירה על רעש והתנהגות פרועה של בעלי החיים. "יש הרבה יללות בזמן האחרון והחתולים משוגעים יותר", סיפרו.

עוד בוואלה! NEWS:
"היו לנו בתים יותר טובים בתימן": העולים הטריים מסתגלים לחיים בישראל
זעם על ההנחיה לנשות בני ברק לחגוג פורים בביתן: "ביזוי היהדות"
"דימם 4 ימים בבית": אישה מואשמת שביצעה ברית מילה לבנה עם מספריים

חתולי רחוב. שלומי עוזיאל, מערכת וואלה!
התושבים כבר מתלוננים על יללות. חתולי רחוב/מערכת וואלה!, שלומי עוזיאל

פעילים למען זכויות בעלי חיים התריעו מפני החמרה במצב החתולים בעיר. "רואים את המספר הבלתי נגמר של החתולים ברחובות. הם סובלים מהתעללויות, נדרסים, מתים מרעב ומצמא, מהחום ומהקור", אמרה חדוה ונדברוק, מנהלת עמותת "ירושלים אוהבת חיות". היא הזהירה: "עכשיו זו התקופה של הייחום, וזה אומר המון חתולות בהיריון. עוד חודשיים תהיה הצפה של חתולים ברחובות וכל העיקורים שהיו - ילכו לפח".

ונדברוק תלתה את הסיבות למשבר המסתמן בהיעדר פועלים שיתחזקו את החתולייה, על אף התקציבים והרופאים שברשות העירייה. "אנשים פונים לשירות הווטרינרי כדי לעקר חתולים ואומרים להם שזה מוקפא כי אין כוח אדם", סיפרה. "מגיעים תיירים לירושלים ואומרים: 'באף מקום לא ראינו כל כך הרבה חתולים'. יש פה שירות וטרינרי טוב, אבל מישהו שם לו רגל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "השירות הווטרינרי בעירייה פועל כעשור בפרויקט עיקור וסירוס חתולי הרחוב על מנת למנוע את התרבותם וכדי לשפר את בריאות הציבור ואיכות חייו. הפרויקט מתוקצב על ידי העירייה ובמהלך כל שנותיו הועסק עובד ייעודי, שעבודתו הופסקה לאחרונה מסיבות טכניות. בעירייה מאמינים כי כבר בימים הקרובים יימצא פתרון והשרות הווטרינרי יחזור להפעיל את הפרויקט לרווחת בעלי החיים בעיר". מאוחר יותר, עדכנה העירייה: "אנו שמחים לבשר כי הסתדרו הנושאים הטכניים והעובד ימשיך עבודתו בשירות הווטרינרי בפרויקט עיקור חתולי רחוב".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully