וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: "שעת הנקה" תשונה ל"שעת הורות" ותינתן גם לאבות

21.3.2016 / 12:30

על פי הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה, שאושרה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, הורים יוכלו להחליט מי מבני הזוג ייעדר מהעבודה שעה בכל יום למשך ארבעה חודשים. כמו כן, ישונה המונח "חופשת לידה" ל"תקופת לידה והורות". "צעד חשוב שיתרום לצמצום פערים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שני) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), שלפיה שני בני הזוג יוכלו לחלוק ביניהם את הזכות ל"שעת הנקה" – היעדרות של שעה אחת ביום ממקום העבודה למשך ארבעה חודשים מתום חופשת הלידה, הניתנת כיום לנשים בלבד.

על פי הצעת החוק, הזכות תינתן לגברים בתנאי ששני בני הזוג יודיעו זאת למעסיקיהם לא יאוחר מ-14 יום לפני תום חופשת הלידה ויציינו באילו ימים כל אחד מהם צפוי להיעדר. כמו כן, המונח "שעת הנקה" ישונה בחוק ל"שעת הורות". עוד מבקשת הצעת החוק לקבוע כי ליצירת שוויון בין ההורים ישונה המונח "חופשת לידה" ל"תקופת לידה והורות".

יוזמת החוק, ח"כ עזריה, אמרה בדיון: "ככל שנקל על אימהות לילדים קטנים ונאפשר יותר חלוקה בין בני הזוג, כך ייטב". מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) בירכה על שינויי המונחים. "לעתים שינויים סמנטיים מובילים שינויים מהותיים בראיית עולם", אמרה. עו"ד מיראל נחול, מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, הוסיפה כי מדובר ב"צעד מאוד חשוב, שיאפשר לנשים להתקדם באופן ראוי במקומות העבודה ויתרום גם לצמצום פערי השכר בין נשים לגברים".

עוד בנושא:
איך שוכנעו 90% מהאבות השבדים לקחת חופשת לידה?
החוק שידחוף אבות לשלב משפחה וקריירה: "זו תקופת הורות, לא חופשת לידה"
למה כל כך מעט גברים בישראל לוקחים חופשה לידה?

אב מאכיל תינוק בבקבוק. ShutterStock
גם אבות יזכו ל"שעת הנקה"/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully