וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירי סובול שטפה לו את המוח": הווידוי בתא המעצרים שהפליל את בן הזוג

17.3.2016 / 14:42

הראיה המרכזית בתיק החקירה "אחים בדם" הייתה שיחותיו של דוד ערן עם שני עצורים בזמן שהמתינו לדיונים בעניינם. בן הזוג של שירי סובול סיפר לאח העצורים כיצד נחתך מהסכין שבה דקר את האחות הילי. עורך הדין של שירי: "המשפחה במצב קשה"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

כתב האישום שהוגש היום (חמישי) נגד שירי סובול ודוד ערן, חושף את הראיות שגיבשו החוקרים במסגרת עבודתם על תיק החקירה "אחים בדם". "היא שטפה לי את המוח", אמר ערן בשיחה עם עצור אחר. הודאה שהפכה לבסוף לראיה המרכזית בתיק חקירת רצח הילי סובול בתל אביב לפני כחודש.

מכתב האישום עולה כי ערן, ששמר על שתיקה בחקירתו, שהה במחיצת שני עצורים בשני מקרים שונים והתוודה בפניהם בביצוע הרצח. הוא תיאר בפני העצור הראשון, א"א, כיצד נחתך מהסכין שנסגרה על אצבעו ואיך הוא וזוגתו, שירי, תכננו את הרצח זה כמה חודשים ואף ניסו שלוש פעמים לבצע אותו ולא הצליחו.

החוקרים שקיבלו את המידע מהעצור ערכו מפגש מבוקר בין השניים. במהלך מפגש זה חזר ערן על דבריו. עם זאת, בעימות ביניהם חזר בו ערן וטען כי שיקר. בכתב האישום מצוין כי ערן לא הכחיש שאמר את הדברים והוסבר כי גם כשהעצור פגש בשירי סובול ושאל אותה מדוע רצחו את אחותה, היא השיבה: "עכשיו יהיה לי שקט".

דוד ערן ושירי סובול, בית משפט מחוזי תל אביב. 17 במרץ 2016. מגד גוזני
"עכשיו יהיה לי שקט". שני הנאשמים בבית המשפט/מגד גוזני

את הודאתו של ערן בפני העצור א"א, חיזקה עדותו מול עצור אחר, שכונה ב"ב, ששהה עם ערן בתא המעצרים בבית המשפט, ובפניו הצוודה הנאשם על הרצח ועל התכנון המוקדם. העצור הנוסף התרשם כי ערן נוצל על ידי שירי וסיפר לחוקרים כי "היא שטפה לו את המוח".

על פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, סובול וערן, בני 18, אחראים לרצח אחותה התאומה של סובול. השניים נאשמו גם בקשירת קשר לביצוע פשע ובשיבוש מהלכי משפט. אישומה של סובול ברצח הוא מפתיע, שכן ההערכה הייתה שתואשם בסיוע לאחר מעשה. בתום הדיון בעניינם הוחלט לשלוח את השניים להסתכלות פסיכיאטרית באברבנאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דוד ערן, בית משפט מחוזי תל אביב. 17 במרץ 2016. מגד גוזני
נוצל על ידי שירי. דוד ערן בבית המשפט, היום/מגד גוזני

בדיון לא נכחה אמן של האחיות סובול, אולם שמה הופיע בכתב האישום. כחלק מהראיות שהוצגו בבקשת המעצר צוטטו דבריה של אמן של האחיות, לאחר שנמסר לה כי הילי מתה מוות לא טבעי: "מה, שירי עשתה לה משהו?". וכשערן אותר לאחר שהסתתר בחדרה של האם, ושירי נחשדה כמעורבת המעשה, היא השיבה: "לא עשיתי כלום. מה נראה לך שאני ודוד תכננו לרצוח אותה?". כמו כן, צוין כי בחקירתה הודתה שירי כי שיקרה כשכתבה לערן מסרון שלפיו אחותה דרשה ממנה להיפרד ממנו.

נציג סובול: "בת אחת נרצחה ונגד השנייה מגישים כתב אישום"

"בשבילנו זה יום עצוב", מסר עורך הדין גיל פרידמן, המייצג את שירי סובול, לאחר הקראת כתב האישום. "בת אחת נרצחה ומגישים כתב אישום נגד השנייה. משום מה המשטרה הייתה להוטה לנסות להכניס את האחות לתיק אף שאין לה חלק. כשקוראים את כתב האישום מנסים לייחס רצח על סמך הודעות טקסט שכתבה מראש, אני חושב שזה הזוי. לקשור סיוע אחר מעשה לידיעה לפני המעשה זה מרחיק לכת. אין לי ספק שזו לא תהיה התוצאה".

פרידמן סיפר כי המשפחה חווה כאב בלתי נסבל. "אי אפשר לתאר את הכאב שהמשפחה ואנחנו עוברים ביום כזה. ציפינו לבשורות יותר טובות, כך התרשמנו בימים האחרונים". הוא הסביר כי שירי נמצאת במצב נפשי מאוד קשה. "היא תישלח להסתכלות. מדובר בבחורה עם יכולות לא רגילות, שלמדה בתנאים מיוחדים. אני תקווה שנדע ימים יותר טובים. לצערנו הפרקליטות פתחה את עבירת הרצח לדברים שלא היו קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully