וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון כורדי קיבל אחריות על הפיגוע באנקרה: "לא תכננו להרוג אזרחים"

17.3.2016 / 12:59

ארגון "נצי החירות של כורדיסטאן" הודיע כי הוא שלח את שני המחבלים שהתאבדו במרכז הבירה הטורקית. במקביל, שגרירות גרמניה באנקרה והקונסוליה באיסטנבול נסגרו בעקבות קבלת מידע על כוונה לבצע פיגוע במקום

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ארבעה ימים לאחר הפיגוע הקטלני שאירע באנקרה, בירת טורקיה, קיבל ארגון ארגון "נצי החירות של כורדיסטאן" (TAK) אחריות על מתקפת הטרור שבה נהרגו 37 בני אדם. בהצהרה שפורסמה ברשת, הארגון טען כי הפיגוע מגיע כנקמה למבצע שעורך צבא טורקיה נגד המיליציות הכורדיות בדרום-מזרח המדינה, שבו נהרגו עד כה מאות אזרחים, חיילים וחומי מיליציה. עוד נמסר כי לא הייתה בכוונת הארגון להרוג אזרחים, אלא לפגוע בכוחות הביטחון בלבד. עם זאת, הארגון הזהיר כי מותם של אזרחים בהמשך הוא "בלתי-נמנע".

הארגון היה בעבר בעל קשרים ענפים על המילייצה הכורדית (PKK), אך בדצמבר האחרון הוא הכריז כי ניתק את הקשרים עם המיליציה מפני שלטענתו היא "הומנית מדי". עם זאת, מומחים לנושא טוענים כי הקשרים בין שני הארגונים עדיין קיימים. בחודש שעבר קיבל הארגון אחריות על ארגון פיצוץ מכונית תופת באנקרה שהוביל למותם של 29 איש.

פיגוע תופת באנקרה - טורקיה, באולפן חי איתן כהן, IFB עם פרופסור אפריים ענבר. מערכת וואלה!
נקמה על המצבע הטורקי נגד הכורדים. מכונית התופת שהתפוצצה באנקרה/מערכת וואלה!

במקביל, גרמניה סגרה היום את שגרירותה באנקרה ואת הקונסוליה באיסטנבול בעקבות קבלת מידע על כוונה לבצע פיגוע במקום. בנוסף הופסקה הפעילות בבית הספר הגרמני בשני ערים, בשל "התרעה בלתי-מאושרת".

בניגוד להודעה של TAK, גורם ביטחוני אמר כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע קשורים ל-PKK. לפי הדיווחים שונים, בין שני המחבלים הייתה אישה שהצטרפה למיליציה בשנת 2013, ובהמשך מסר גורם רשמי במדינה כי המחבל השני בעל קשרים לאותו הארגון. גורמים רשמיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי האישה היא בת 24 מהעיר קארס שבמזרח המדינה, והגבר הוא אזרח טורקי

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת הפיגוע הקטלני שאירע באנקרה, בירת טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
פיגוע מכונית תופת באנקרה, טורקיה, 13 במרץ 2016. רויטרס
TAK לקח אחריות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully