וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הניסוי שמוכיח שמקדונלד'ס יכולה לשרוד שואה גרעינית

17.3.2016 / 1:11

ביג מק של מקדונלד'ס נגד נחושת מותכת בטמפרטורה של 1,085 מעלות צלזיוס. מי ינצח את קרב האבירים הזה?

ספק 500

מה יקרה אם נשפוך נחושת מותכת על המבורגר? וואלה, טוב ששאלתם. משתמש היוטיוב Tito4re שנוהג להשליך נוזלים רותחים על חפצים ולראות אותם נמסים ומתאדים להם השמיימה, בחר הפעם לשדך בין ביג מק של מקדונלד'ס לנחושת מותכת בטמפרטורה של 1,085 מעלות צלזיוס ולראות מה יוליד המפגש הזה. הוא בטח תיאר לעצמו שמנת הג'אנק פוד האהובה עליו תימס אל הלא נודע, אך באופן מפתיע (או שלא), ההמבורגר הוכיח עצמו כאל מותי - והצליח לשרוד כמעט בשלמותו את המפגש הלוהט הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביג מק נגד נחושת מותכת. מי ינצח?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת הניסוי נראה טיטו מניח שני ביג-מקים מפתים מול המצלמה ונוגס באחד רק כדי להראות לנו שהם טריים וראויים למאכל. אחרי זה הוא נראה לוקח נחושת מותכת ושופך אותה על ההמבורגר האל-מותי. הלחמנייה משחימה, אולם להמבורגר לא קורה כלום. הוא לא מוותר, מסיר את הלחמנייה ושופך על הקציצה עוד מהנוזל הרותח. גם היא נשארת בשלמותה ורק נראית טעימה ועסיסית יותר.

בשלב הזה טיטו מפריד בין שכבות הביג מק (כי אולי ביחד הם כוח בלתי מנוצח) ומרתיח כל אחד מחלקיה בנפרד - כשגם אז כמעט כלום לא קורה. הקציצה ממשיכה לשבת לה בזחיחות בתוך שלולית הנחושת המותכת כאילו התרחצה בג'קוזי מבעבע. אחרי דקות ארוכות, סוף סוף ההמבורגר החסין מכל הופך למעין עיסה שחורה בלתי מזוהה. על התוצר הסופי הוא שופך מים קרים ומציג למצלמה יציקה של שאריות מק בתערובת נחושת. אפילו מעריצי הג'אנק פוד הגדולים ביותר לא יוכלו להישאר אדישים למראות הקשים האלה.

עוד באותו נושא

צפו: מה קורה לקופסת שימורים בלבה רותחת?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך זה שלא קורה לו כלום?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שאתם ממהרים לתת למערכת העיכול שלכם את הקרדיט הראוי לה, חשוב לציין שהביג מק אינו כזה נורא כמו שהניסוי הזה מנסה לצייר אותו. ברשת טוענים שהסיבה שההמבורגר היה כל כך חסין מפני הנוזל הרותח הוא בגלל אפקט הלידנפרוסט, תופעה פיזיקלית שבה נוזל שנמצא בקרבת מסה שחמה משמעותית מטמפרטורת הרתיחה של אותו נוזל מייצר שכבת אדים מבודדת שמונעת מהנוזל לרתוח מיידית - ואולי זה מה שגרם לביג מק לשרוד לאורך זמן. אז האם הביג מק באמת יצליח לשרוד שואה גרעינית? כנראה שלא, אבל היי, גם אנחנו לא אז למי אכפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully