וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מה קורה לקופסת שימורים בלבה רותחת?

12.7.2015 / 10:16

חובב הרי הגעש בריאן לורי עלה על רעיון מפוצץ: לתעד מה קורה לאובייקטים שונים כששמים אותם בלבה רותחת. הסרטונים שלו כבשו את הרשת אז הגיע הזמן שגם אתם תכירו אותו

lavapix

היינו פותחים במשפטי אזהרה של "אל תנסו את זה בבית" - אבל גם ככה מאיפה תביאו עכשיו לבה, אז אפשר להתקדם. בריאן לורי, חובב הרי געש וצלם במקצועו, כובש לאחרונה את הרשת עם ניסויים מתועדים שביצע על הר הגעש קילוואה שבהוואי - בהם בדק איך יגיבו פרטי מזון ומשקה שונים למפגש עם לבה רותחת. וכן - זה הרבה יותר שווה ממה שאתם מדמיינים עכשיו.

בניסוי האחרון שלו, בדק לורי מה יקרה לרביולי בקופסת שימורים בעת מפגש עם לבה רותחת שמגיעה לטמפרטורה של 2,000 מעלות צלזיוס - והתוצאה פשוט מפוצצת - תרתי משמע. המטרה הראשונה של לורי, שמצלם זרמי לבה פעילים מאז 1991, הייתה ליצור חומר מרתק עבור אוהבי המדע. הוא לא ציפה שהסרטונים שלו יזכו לכל כך הרבה תשומת לב, "לא חשבתי בכלל שהסרטונים שלי יהיו כל כך פופולריים", הוא סיפר ל - Huffington Post, וגם ספיילר ש"כל מה ששמתי בלבה נמס ונעלם. אין סיבה לחפור ולחפש שאריות. לא נותר מהם כלום".

מה קורה לקופסת שימורים בלבה רותחת?. אתר רשמי
קופסת השימורים ברגעיה האחרונים/אתר רשמי

הר הגעש, קילוואה, הוא אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם והוא מהווה מקור יקר ערך למחקר עבור וולקנולוגים.
את הניסויים תיעד לורי במצלמות Nikon D800 ו- GoPro Hero 2 ולטענתו, הוא עושה זאת רק כשהוא מרגיש מספיק בטוח, "אני לא אסכן את החיים שלי בשביל סרטון מטופש", הוא סיפר, "אני סבלני ואני מצלם רק כשהר הגעש מאפשר לי".

עוד באותו נושא

צפו בהילוך איטי: מה קורה כששופכים מים על שריפת שמן?

לכתבה המלאה

צפו בריאקציה המפתיעה של משקה האנרגיה הזה:

ובניסוי הקולה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully