וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי תאונת הרכבת בדימונה: חומר מסוכן דלף באזור נהריה

15.3.2016 / 21:06

משטח ועליו סוללות המכילות חומצה גופרתית נפל ממשאית במהלך נסיעה בכביש 4, באזור שבין נהריה לראש הנקרה. שלושה צוותי כיבוי הגיעו למקום למזעור הנזקים. לא היו נפגעים באירוע

צילום: דוברות כב"ה זבולון, עריכה: מתן חדד

פחות מיממה אחרי תאונת הרכבות בדימונה שבה דלף ברום ממיכלים והוטל עוצר על העיר, אירוע נוסף של חומרים מסוכנים התרחש – הפעם בצפון הארץ. משטח ועליו סוללות המכילות חומצה גופרתית נפל הערב (שלישי) ממשאית בזמן שזו נסעה מכיוון נהריה לאזור התעשייה הצפוני דרך כביש 4. לא היו נפגעים.

בשל האירוע, חסמה המשטרה את הכביש לכיוון צפון, בקטע שבין נהריה לראש הנקרה. שלושה צוותי כיבוי בפיקודו של רס"ר חזי מוצפי הגיעו לאזור ופעלו לצמצום ומזעור הנזק באמצעות פיזור חול על שאריות החומצה. נוסף על כך, הצוותים פעלו במקביל באמצעות מנוף ומלגזה כדי להרים את המשטח שנפל מהמשאית ולהשיבו חזרה.

לאחר זמן קצר נפתח הציר לתנועה והוכרז על שליטה באירוע. עומסי תנועה כבדים נוצרו במקום.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הדליפה בדימונה: "תקלה גרמה לקרונות להתנתק מהרכבת, הנהג לא הבחין"
הרב הראשי בודק: מקקים פוגעים בכשרותם של מכשירי המים הביתיים?
נתניהו פרסם את תלוש השכר שלו: כמה מרוויח ראש הממשלה?

סוללות המכילות חומצה גופרית נפלו ממשאית בכביש 4 סמוך לנהריה. 15 במרץ 2016. דוברות כיבוי והצלה זבולון, דוברות כב"ה
כוחות הכיבוי מפזרים חול על שאריות החומצה לצמצום הנזק, הערב/דוברות כב"ה, דוברות כיבוי והצלה זבולון

צוות הבדיקה שמינה מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר לחקירת תאונת הרכבות אמש בדימונה טען כי התנגשות הרכבת שהובילה ברום בשלושה קרונות שהתנתקו מרכבת - נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית שהובילה להיפרדות הקרונות.

ממצאי התחקיר מעלים כי כאשר הקרונות נפרדו מהרכבת, המשיך הנהג בנסיעתו ולא שם לב לכך. שלושת הקרונות נותרו במקום, הרכבת המשיכה לתחנה, ואז הגיעה רכבת הברום ופגעה בקרונות. לגבי אמצעי הבטיחות של מכל הברום נמסר כי לא הייתה בהם תקלה. נסיבות הגורם האנושי ממשיכות להיחקר.

ממסקנות ראשוניות שגיבש צוות הבדיקה עולה כי תקלה הביאה להתנתקות הקרונות מרכבת משא נוסעת, שבהם התנגשה הרכבת שהובילה ברום. "בקרונות היה מטען של מחצבים", ציינו בצוות הבדיקה. "מערכת ההגנה והבטיחות, שתפקידה למנוע את התפרקותו של הקרון, פעלה כנדרש. התחקיר לבדיקת ההיבטים האנושיים עדיין בעיצומו. הצוות ממשיך בחקירתו היסודית והמעמיקה".

בתאונה נפגעו שבעה בני אדם שסבלו מצריבות בעיניים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. חמישה מהם שוחררו לביתם. אחד הפצועים הוא נהג הרכבת, שנלכד במקום וחולץ על ידי מכבי האש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוללות המכילות חומצה גופרית נפלו ממשאית בכביש 4 סמוך לנהריה. 15 במרץ 2016. דוברות כיבוי והצלה זבולון, דוברות כב"ה
המשאית שממנה נפל החומר המסוכן, הערב/דוברות כב"ה, דוברות כיבוי והצלה זבולון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully