וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב מעוות": רפורמה בדמי מזונות מבקשת ליצור שוויון בין המינים

דב גיל-הר

16.3.2016 / 0:20

ח"כ יואב קיש מהליכוד סיפר באולפן וואלה! NEWS על החוק שהוא מקדם שמבקש להפסיק את ההבחנה המגדרית כשנקבע גובה התשלום בהסדרי גירושים ולהתייחס לרמת ההכנסה. "זה תפוח אדמה לוהט, אנשים סובלים מהמצב"

צילום: גדעון צטנר, עריכה: ניר חן

"אולי לא נצליח לגעת באחוזי הגירושים, אבל לפחות נפחית את האיבה ומלחמת המינים באמצעות חקיקה מאוזנת והגיונית", אמר אתמול (שלישי) ח"כ יואב קיש (הליכוד) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS באשר לחוק שהוא מקדם בתחום המזונות. "מדובר בתפוח אדמה לוהט. אני מכיר אנשים שסובלים מהמצב ואנחנו כמחוקקים חייבים לעשות שינוי", הוסיף.

הצעת חוק המזונות מבקשת לשנות את ההסדר הנוכחי, לפיו רק האב משלם דמי מזונות עבור הילדים במקרה של גירושים, ולא האם. החוק מבקש להחיל הסדר חדש שתלוי בהכנסה ולא במגדר. היום יתקיים דיון בבית המשפט העליון הנוגע בסוגיה, שהגיעה לפתחו מכורח ערעורים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הרב הראשי בודק: מקקים פוגעים בכשרותם של מכשירי המים הביתיים?
נתניהו פרסם את תלוש השכר שלו: כמה מרוויח ראש הממשלה?
השר כץ מתחייב: שדה התעופה החדש באילת ייפתח עד פסח הבא

ח"כ יואב קיש, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
"המציאות חייבת להשתנות". ח"כ יואב קיש/ראובן קסטרו

"אני חושב שדרושה רפורמה בכל מה שקשור בגירושים", הבהיר קיש, "יש כל מני ארגונים של גברים גרושים שמנסים להביא שינוי פוליטי כזה או אחר. יש פה מצב מעוות ולכן בחרתי לתקן את זה. יחד עם ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד), שנינו שותפים לדעה שהמציאות הנוכחית חייבת להשתנות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"לא גבר או אישה, אלא מבחן הכנסה כהורה"

קיש הסביר כי "אני כבר לא קורא לזה גבר או אישה – יש מבחן ההכנסה כהורה. בהתאם לזה, חלה ההשתתפות של אותו הורה בתשלום. הוקמה ועדה בממשלות קודמות בנושא ולוקחים את המסקנות ואמורים לממש אותן. החקיקה כבר הוגשה לוועדת השרים והפסיקה מחר תיתן רוח גבית חזקה עבורנו".

עו"ד ד"ר שרון פרילינג. באדיבות המצולמים
"יש טעות תפיסתית שמדובר בעוולה כלפי האבות". עו"ד ד"ר שרון פרילינג/באדיבות המצולמים
"הם מתעלמים מהחלוקה שהייתה קודם לכן ומבקשים משמורת משותפת, לעיתים רק כדי להימנע מתשלום דמי מזונות"

עו"ד שרון פרילינג המתמחה בנושא אמרה כי "צריך לראות את התמונה המלאה. מה שקורה היום, זה שמתייחסים לנושא מאוד ספציפי ולא לסיטואציה השגרתית. מדברים על הורים שחולקים את נטל הילדים שווה בשווה ומשתכרים באופן דומה, אבל המקרה הזה לא מייצג. מכאן הטעות התפיסתית בכל הגישה לדמי המזונות, כאילו מדובר בעוולה מתמשכת כלפי האבות. ישנם מקרים שבהם באמת יש לקבוע מדדים אחרים כדי ליצור שוויון".

לדבריה, "המודל היותר אופייני הוא זה שבו הגבר משתכר יותר, אנחנו עדיין, עם כל קריאת השוויון, לא חברה שוויונית. במודל הזה בני הזוג חולקים את מלאכת גידול הילדים, גם בתוך נישואים מתפקדים. יש ניסיון היום לתת פיצויים במסגרת חלוקת הרכוש, לא רק נכסים גשמיים".

הבעיה מתחילה, כך לטענתה של עו"ד פרילינג, בחלוקת הזמן שההורים מבקשים לקיים עם הילדים בעת הגירושים. "הם מתעלמים מהחלוקה שהייתה קודם לכן, שבה האישה נתנה יותר מזמנה, ומבקשים משמורת משותפת, לעיתים רק כדי להימנע מתשלום דמי מזונות", טענה.

לדבריה, "בעניין הזה אין שום מעקב על התנהלות ראויה של הסדרים אחרי הגירושים. מה שקורה זה שעל הנייר קובעים מתווה של משמורת משותפת, שהיום מאוד מקובל, אבל דורש לחתוך את הזמן בסכין באופן שווה, לעיתים תוך חישוב דקות. זה כרוך בטלטול רב של הילדים בין שני בתים. בית המשפט יידרש מחר להכריע בקביעת הנורמות במצב של משמרות משותפת. הבעיה העיקרית היא שאף אחד לא עוקב אחרי הסדרי הראיה".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully