וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב מתקפלת: מסתמנת פשרה עם הגולש שכינה אותה "זונה"

15.3.2016 / 12:22

אחרי שבית המשפט סירב להותיר את חסינותה של השרה, שנתבעה בחזרה על ידי גילי גולן, שאותו תבעה בגין לשון הרע, הגיעו כפי הנראה הצדדים לפשרה הכוללת התנצלות הדדית. פרקליטיה: "מברכים על כך שבית המשפט רואה בחומרה את הדיבה שהופנתה אליה"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ניב אהרונסון
רגב/ניב אהרונסון

אחרי ששרת התרבות מירי רגב תבעה את הגולש גילי גולן על כך שכינה אותה "זונה" בעמוד הפייסבוק שלו, מסתמנת פשרה בין הצדדים. בחצי השנה האחרונה נלחמה רגב בבתי המשפט להותרת חסינותה כחברת כנסת לאחר שגולן תבע אותה בחזרה משום שחשפה את פרטיו האישיים ברשת, מה שהוביל לטענתו לתקיפתו ולאיומים על חייו. לאחר שמאמציה של רגב לא צלחו, ובית המשפט קבע כי חסינותה אינה עומדת לה במקרה זה, הצדדים הודיעו היום (שלישי) לבית המשפט כי בכוונתם להתפשר, ובמסגרת הפשרה יתנצל גולן על דבריו ורגב תגנה את האלימות כלפיו.

הסיפור החל באוקטובר 2014, אז הגישה רגב, שהייתה חברת כנסת באותה תקופה, תביעה נגד גולן שכינה אותה "זונה" בתגובה לסטטוס שפרסמה בדף הפייסבוק שלה נגד הנשיא לשעבר שמעון פרס. "מירי רגב! אני אגיד לך משהו! מי את בכלל שתלכלכי על שמעון פרס??? את בסך הכול זונה עם פה ג'ורה!!! עפת על עצמך מעל ומעבר יא אנאלפביתית עלובת נפש!!!", נכתב בהודעתו של גולן. בתגובה, התלוננה רגב במשטרה נגדו בגין העלבת עובד ציבור.

עוד בנושא:
למרות הצעת השופט: ח"כ רגב דחתה התנצלות - ודורשת כסף
המשחק הכפול של ח"כ מירי רגב: תובעת - אך לא נתבעת
תביעה נגד ח"כ מירי רגב: "מנסה להשתיק אזרחים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שהחלה את הסאגה המשפטית/מערכת וואלה!, צילום מסך

גולן נעצר ונחקר, אולם התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה. רגב החליטה להגיש תביעת לשון הרע נגד גולן בסכום של 330 אלף שקלים, ובה כתבה שהאחרון "ניצל את רשת האינטרנט כדי להכפיש אותה וכדי להאשים האשמות חסרות בסיס המלוות בדברי עלבון מבזים". גולן הגיש תביעה משלו על אותו סכום בדיוק, ובה נטען כי רגב חשפה את כתובתו של גולן בחשבון הפייסבוק שלה, ומשום כך "מאז חייו אינם חיים".

על כך כתבה רגב בתגובה כי היא "פעלה בתום לב, ללא כל כוונה לפגוע במשיב, הסירה את המכתב מדף הפייסבוק שלה 29 דקות לאחר הדרישה להסירו, וכשעתיים בלבד מרגע פרסומו". עוד הלינה רגב כי גולן כינה אותה בריאיון: "זונת מיקרופונים".

עורכי הדין של גולן, אורון שוורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר, מסרו כי זהו ניצחון לחופש הביטוי ולחירויות האזרח מפני השלטון. "ככל שהשרה תיטול אחריות, תגנה האלימות נגד גולן ותסיר את עננת האיומים לחייו, הרי שהתנצלות הדדית תסיים את הפרשה בלא צורך בפיצוי כספי. כזכור, גולן ביקש להתנצל כבר בתחילת הפרשה, ויאות לעשות כן גם בסופה, ככל שחרב התביעה הכספית המאיימת על חופש הביטוי תוסר אף היא, ניתן יהיה לסיים פרשה זו".

עוד נמסר מטעמו של גולן: "בית המשפט הבהיר לרגב בדיון כי לא תזכה לראות ולו שקל פיצוי במסגרת הפשרה המוצעת, וכי במסגרתה יהיה עליה ליטול אחריות על התקיפה שבוצעה נגד גולן לאחר שדמו הופקר בידיה".

עורכי הדין של השרה רגב, יניב לנקרי ואמיתי בן נון, מסרו בתגובה: "השרה תלמד את הצעת בית המשפט, שלפיה מר גולן יביע התנצלות אמיתית ולא מכובסת על דברי הבלע כלפיה ותמסור עמדתה בזמן הקרוב. אנו מברכים על כך שבית המשפט רואה בחומרה את הדיבה הקיצונית שהופנתה אל השרה. נזכיר כי ההליך מעבר להיותו אישי - מהווה שליחות ציבורית של השרה לאופן הביטוי כלפי נבחר ציבור בישראל, לפיכך יש לזכור כי דמו של נבחר ציבור איננו הפקר.

"ככל שלא נגיע להסכמות כנות בנוגע להתנצלות מטעם הנתבע, נעמוד על מלוא סכומי התביעה אשר חלקם הארי יתרם לעמותות צדקה. נדמה כי די בעמדתו של בית המשפט היום כדי להבין את הרוח הגבית לנבחר ציבור באשר הוא, וכל שכן כאשר הוא מוכפש בשם עמדות שביטא בהתאם למנדט שקיבל מהבוחר. בית המשפט לא התרשם מתביעת הנגד הרפה שהוגשה כדי לנסות ולהשתיק את השרה מפעולותיה המוצדקות", נמסר מטעם השרה רגב.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully