וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע את ח"כ רגב: "סופג בגללה איומים על חיי"

19.10.2014 / 18:09

גילי גולן, תושב המרכז שכינה את הח"כית מהליכוד "זונה" בפייסבוק ונתבע על ידה, השיב בתביעת נגד בסך 330 אלף שקלים בעקבות איומים ותקיפות על ביתו. "נאלץ להסתכל מעבר לכתף ולשכור מאבטח"

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
ח"כ מירי רגב/מגד גוזני

אחרי התביעה, מגיעה תביעת הנגד: גילי גולן, תושב המרכז שנתבע על ידי ח"כ מירי רגב (הליכוד) בגין לשון הרע אחרי שכינה אותה "זונה" בפייסבוק – הגיש היום (ראשון) תביעת נגד בסך 330 אלף שקלים. בתביעה אותה הגישו עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר נטען כי רגב, בחשבון הפייסבוק שלה, חשפה את כתובתו של גולן ומשום כך "מאז חייו אינם חיים".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
שערי שמיים נפתחו: גשמים עזים בכל הארץ
מפקד בחמאס: "חידשנו את הפעילות במנהרות ההתקפיות"
מסלול המוות של המטיילים הישראלים בהימלאיה

הסיפור החל בתחילת החודש שעבר, כשח"כ רגב הגישה תביעה נגד גולן שכינה אותה בכינוי הגנאי בתגובה לסטטוס שפרסמה בדף הפייסבוק שלה נגד הנשיא לשעבר שמעון פרס. "מירי רגב! אני אגיד לך משהו! מי את בכלל שתלכלכי על שמעון פרס??? את בסך הכל זונה עם פה ג'ורה!!! עפת על עצמך מעל ומעבר יא אנאלפביתית עלובת נפש!!!", כתב אז גולן. רגב התלוננה במשטרה נגדו בגין העלבת עובד ציבור. גולן נעצר ונחקר אולם התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה. רגב החליטה להגיש תביעת לשון הרע נגד גולן בסכום של 330 אלף שקלים בה כתבה שגולן "ניצל את רשת האינטרנט כדי להכפיש אותה וכדי להאשים האשמות חסרות בסיס המלוות בדברי עלבון מבזים".

בכתב ההגנה טענו עורכי דינו של גולן כי מדובר בהתעמרות בחופש הביטוי "בידי מי שאמון על חופש זה בבית המחוקקים, ומי שחופש ביטוי נרחב וחסינותה הפרלמנטרית שימשוה לא-אחת לשיסוי באחר, לביזוי השונה והזר ולא אחת לשלהוב תומכים באמצעות שפה המונית, מתלהמת, נמוכה, וכל זאת מתוך תפישה צרה של קידום אינטרסים פוליטיים, אלקטוראליים, פופוליסטיים ולעתים באופן חסר-אחריות ונעדר רגישות לאחר, תרתי משמע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב ההגנה מפרט ומביא כדוגמה שורת התבטאויות מצדה של רגב – במיוחד בנוגע ליחסה לפליטים ולאנשי המחאה החברתית במהלך ההפגנות ב-2011. "תביעה זו הנה חלק ממסכת מסוכנת המבקשת אט-אט לפגוע בערכיה הדמוקרטיים השבריריים של מדינת ישראל", לשון כתב ההגנה. במטרה להסביר את השימוש שעשה במילה "זונה" הפנה גולן למילון הסלנג של דן בן אמוץ ונתיבה בן יהודה - לפיו "זונה" הוא "כינוי אדם רע לב, רמאי, קשה שפיו ולבו אינם שווים"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גולן, אב לשתי בנות, לא הסתפק ואף הגיש כאמור תביעה שכנגד נגד ח"כ רגב, בה נטען כי בעקבות המצב – והאיומים שספג מצד גורמים שונים על התבטאויותיו, הוא נאלץ לעזוב את דירתו ולשכור מאבטח. "הוא קיבל מכתבי איום, ספג פוסטים אלימים ומזרי אימה בעמוד הפייסבוק ואף הושלכו חפצים וביצים למרפסת ביתו", נכתב. בין האיומים שספג נכתב: "אני מוכן בהתנדבות לשבור לו את הרגליים". "גם כיום", נכתב, "הוא ממשיך להביט מאחורי כתפו באימה".

עורכי דינו של גולן הלינו כי "האזרח הקטן" הניצב בפני חבר הכנסת, "נזקק כיום להגנתו של בית המשפט" והוסיפו ש"תביעת ההשתקה של רגב מוצאת עתה מענה בדמות תביעה שכנגד". עוד אמרו כי "בלבה של הפרשה עומד להתחולל קרב אודות ציפור נפשה של הדמוקרטיה הישראלית השברירית, שכן גם ניהול הליכים משפטיים, לגיטימיים לכאורה, טומנים בחובם סכנות לחירות הביטוי וליחסים שבין הפרלמנט לאזרח שמעז לבקרו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully