וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוב המטרות הושגו": פוטין הורה על הסגת רוב הכוחות מסוריה

14.3.2016 / 19:24

נשיא רוסיה הודיע על ההחלטה לאסד, לאחר שלדבריו השלימו הכוחות את רוב היעדים שהוצבו להם. המהלך יחל כבר מחר. ואולם, פוטין לא נתן לוח זמנים מדויק והבהיר כי יישארו כוחות בבסיסים בטרטוס ובלטקיה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה היום (שני) לצבא להתחיל להסיג את רוב הכוחות המוצבים בסוריה החל ממחר. זאת, לדבריו, מאחר שהכוחות השיגו את רוב מטרותיהם. דימיטרי פסקוב, דובר מטעם הקרמלין, מסר כי פוטין שוחח על כך עם הנשיא בשאר אסד והודיע לו על ההחלטה. עוד נמסר כי אסד הביע תקווה ששיחות השלום בז'נבה, שחודשו היום, "יניבו תוצאות". מלשכת הנשיאות בדמשק נמסר כי מוסקבה תמשיך לסייע לסוריה ב"מלחמתה בטרור".

במסיבת עיתונאים בקרמלין עם שר ההגנה סרגיי שויגו ועם שר החוץ סרגיי לברוב, הורה פוטין על האצת תפקידה של מוסקבה בתהליך שיחות השלום לסיום המשבר בסוריה. ואולם, פוטין אותת על כך שמוסקבה תשמור על נוכחותה הצבאית במדינה. הוא לא נתן לוח זמנים להשלמת הנסיגה ואמר כי הכוחות הרוסיים יישארו בנמל טרטוס ובבסיס חיל האוויר חמימים במחוז לטקיה.

לקריאה נוספת בנושא
"עומדים בפני רגע האמת": חודשו השיחות בין הממשל הסורי למורדים
ארה"ב וצרפת מאשימות: "סוריה מנסה להכשיל את שיחות השלום"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
פוטין ואסד במוסקבה, בחודש אוקטובר/רויטרס, מרשת RT

"הפעילות היעילה של צבאנו יצרה את התנאים לתחילת שיחות השלום", אמר פוטין. "אני מאמין שהמשימה שהוצבה בפני משרד ההגנה והכוחות המזוינים יושמה ברובה. בזכות צבא רוסיה, צבא סוריה ונאמניו הצליחו להביא לתפנית אדירה בלחימה נגד הטרור הבינלאומי ונטלו את היוזמה מבחינת רוב ההיבטים. לכן, אני מורה למשרד ההגנה, החל ממחר, להתחיל בנסיגת הכוח העיקרי שלנו מסוריה".

המבצע הצבאי של רוסיה בסוריה החל בסוף חודש ספטמבר הקודם ובמדינה מוצבים אלפי אנשי צבא, עשרות כלי טיס וסוללות ארטילריה. מאז בוצעו הכוחות הרוסיים אלפי גיחות אוויריות ותקיפות ימיות נגד האופוזיציה בסוריה ונגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וסייעו למשטר לייצב את קווי ההגנה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה, 20 בינואר 2016. AP
מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה/AP

עם או בלי קשר, מוקדם יותר היום חודשו השיחות בז'נבה. באופוזיציה הסורית בירכו על ההחלטה של מוסקבה. סלים אל-מוסלט, דובר מטעם הוועד העליון למשא ומתן, הגוף המאגד את רוב ארגוני האופוזיציה, אמר כי אם הנסיגה אכן תתממש, המהלך יפעיל לחץ על הרשויות בדמשק וייתן דחיפה חיובית למשא ומתן.

מוקדם יותר, עוד בטרם ההודעה הרוסית, אמר שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה כי הם עומדים "בפני רגע האמת". "למיטב ידיעתי, החלופה היחידה לשיחות היא המשך הקרבות", אמר דה מיסטורה והוסיף: "ייתכן אף שיהיה מדובר במלחמה קטלנית יותר משראינו בעבר".

דה מיסטורה הדגיש כי במהלך השיחות הצדדים יהיו חייבים לדון בתקופת מעבר – "אם כל הסוגיות", לדבריו. כמו כן, הוא ציין כי כוח משימה נפרד יפעל במקביל להכנסת סיוע הומניטרי נוסף למדינה וקיום הפסקת האש. כל הצדדים התחייבו לתקופת מעבר פוליטית שתחל עם סיום המלחמה, אך הממשל והמורדים חלוקים בנוגע לפירוש המונח, בעיקר בשאלה אם הנשיא אסד ייאלץ לפרוש מתפקידו. כמו כן, שלשום אמר שר החוץ הסורי ממשלו לא ידון בעניין בחירות עתידיות לנשיאות - דבר שזכה לגינויים מצד הקהילה הבינלאומית.

הריסות בעיר העתיקה של חומס, סוריה, 26 פברואר 2016. AP
שיחות השלום חודשו. הריסות בעקבות הפצצות רוסיה בחומס/AP
כוחות צבא רוסיה בסוריה, 4 באוקטובר 2015. עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי, צילום מסך
הנוכחות תצטמצם. מטוסי חיל האוויר הרוסי בסוריה/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של משרד ההתקפה הרוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully