וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "מתנגד לתקציב דו-שנתי, אבל לא שולל זאת"

14.3.2016 / 13:31

שר האוצר התייחס בשיחה עם כתבים למחלוקת עם נתניהו בנושא התקציב ואמר כי ייתכן שיצטרך להעביר תקציב דו-שנתי בניגוד לעמדתו. "אם אעשה זאת אגיד את האמת – שזה תקציב לא טוב". על יחסיו עם ראש הממשלה אמר: "הם בסדר גמור"

עריכה: ניר חן

(כחלון במסיבת עיתונאים של קבינט הדיור, ינואר)

שר האוצר משה כחלון אמר הבוקר (שני) כי אינו שולל את האפשרות שבסופו של דבר יעבור תקציב דו-שנתי. "אני מתנגד לתקציב דו-שנתי, אני אנסה לשכנע את ראש הממשלה לא ללכת על זה, אבל אני מחויב לכך בהסכמים הקואליציוניים", אמר בשיחה עם כתבים בכנסת.

סוגיית התקציב היא סלע המחלוקת בתקופה האחרונה בין כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה מעוניין להעביר תקציב לשנתיים, שיבטיח הלכה למעשה את שלטונו עד מרץ 2019, ואילו כחלון מתנגד לכך. לדברי כחלון, "תקציב חד-שנתי אינו אומר שהממשלה לא תחזיק, ותקציב דו-שנתי אינו אומר שהממשלה כן תחזיק. יש עכשיו משבר רפורמי, אז גם תקציב של ארבע שנים לא יעזור. גם אם בסופו של דבר אאלץ להעביר תקציב דו-שנתי, אני אגיד את האמת – שזה תקציב לא טוב, ושנאלצתי לעשות אותו".

לקריאה נוספת:
נקודת ההכרעה מתקרבת: עתיד הממשלה בידיים של כחלון
תכנית שאפתנית של כחלון: 145 אלף דירות - עוד השנה
כחלון בוחן הרחבת רשימת החברות שמשלמות רק 6%-9% מס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
היחסים "בסדר גמור". נתניהו וכחלון/פול צלמים, עמית שאבי

בנושא חוק הנאמנות בתרבות שמקדמת שרת התרבות מירי רגב, שבמסגרתו תוכל לשלול תקצוב מגופי תרבות שיחתרו תחת המדינה, הבהיר כחלון כי לא יהיה לו תוקף מעשי. "החוק אומר שיש סמכות לאדם אחד לשלול כסף, זה שר האוצר. על הסמכות הזו אני לא מתכוון לוותר", אמר כחלון, "אז אם רוצים להעביר חוק בלי לקחת ממני את הסמכות, בבקשה".

הוא התייחס לירידת התמיכה בו בסקרים, ואמר כי הוא שמח שזה קורה שלוש שנים לפני הבחירות. "יש לי סקרים אחרים, קצת יותר טובים, אבל הדבר המרכזי הוא התפקוד. אם הציבור יראה שנאבקנו ביוקר המחיה, בבנקאות ובדיור, הוא יגמול לנו. ואם לא, אז שום חוברת צבעונית שאני אוציא או סקרים מבושלים לא יעזרו לי. כרגע מבחינה פוליטית מאוד נוח לי". כחלון הוסיף כי הוא עדיין מאמין שהרחבת הממשלה אפשרית, וכי מדובר במהלך שצריך לנקוט. "יש קושי גדול לתפקד עם 61 חברי כנסת. מי שחושב שהכול הולך חלק – זה לא נכון. אנחנו אוכלים מרורים. לא ירדתי מהעניין של הרחבת הקואליציה. אני כל הזמן בדין ודברים עם ראש הממשלה".

שרת התרבות מירי רגב ושר האוצר משה כחלון לאחר שהגיעו להסכמה על אישור התקציב, 6 באוגוסט 2015. משרד התרבות, מערכת וואלה! NEWS
"לא יהיה לחוק שלה תוקף מעשי". רגב וכחלון/מערכת וואלה! NEWS, משרד התרבות

שר האוצר נשאל על יחסיו עם ראש הממשלה והשיב כי הם "בסדר גמור". כשנשאל האם אינו סבור שבעת הזאת היה נכון למנות שר חוץ במשרה מלאה, אמר: "תמיד משרד במשרה מלאה הוא עדיף, אבל כרגע ראש הממשלה החליט לא לאייש אותו".

בנוגע להתמשכות גל הטרור אמר שר האוצר כי הוא תומך בגירוש משפחות מחבלים כצעד הרתעה: "אני מאמין רק בגירוש, זה מה שמרתיע. אני לא חלבי בדבר הזה", הדגיש כחלון. "אני השתכנעתי מכוחות הביטחון שגירוש זה דבר שמרתיע אותם".

עוד נשאל השר בנוגע למרד בקואליציה של חברי הכנסת אמסלם ונגוסה בגלל אי-העלאת בני הפלשמורה ואמר כי הוא תומך בעמדתם של שני חברי הכנסת מהליכוד. "הייתה החלטת ממשלה וצריך לכבד אותה. אני תמכתי בזה, ואני ממשיך לתמוך בזה".

חבר הכנסת מיקי לוי במליאה בכנסת. נועם מושקוביץ
"מסרב להאמין שכחלון יקריב את המשק הישראלי עבור שרידות פוליטית". ח"כ מיקי לוי/נועם מושקוביץ

סגן שר האוצר לשעבר ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר התגובה לדבריו של שר האוצר: "אני מסרב להאמין ששר האוצר כחלון, שמבין היטב את המשמעות ההרסנית למשק של תקציב דו שנתי, יקריב את המשק הישראלי על מזבח שרידות הממשלה ושרידותו האישית. תקציב דו שנתי הוא אסון למדינה ולמשק הישראלי, ולא קיים כמעט באף מדינה בעולם. הניסוי הזה כשל בישראל והביא אותנו לבור תקציבי עצום בשנת 2013".

לדבריו, "אסור לשחק רולטה רוסית עם הכלכלה והמשק. לא ניתן לנבא ביולי 2016 מה יהיה אחוז הצמיחה במשק, שיעור האבטלה או גביית המיסים בדצמבר 2018 – כל שכן האקלים הפוליטי, הבינלאומי או הביטחוני שבמסגרתו ינוהל התקציב. אני קורא לשר לעמוד על עמדתו ולא לוותר בעניין בשום פנים ואופן. על תוצאות הוויתור והכניעה לתכתיבי נתניהו, כולנו נשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully