וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן הצתות ואלוף ההונאות: מי חיסל את העבריין שלא חשש מבכירי עולם הפשע?

אבנר מאיו, שחוסל הבוקר בפיצוץ בג'יפ ההאמר שלו בצפון תל אביב, העיד באחרונה נגד האחים מוסלי, שימש עד מדינה, ניסה להפליל את איש העסקים הצרפתי פלאטו שרון והורשע לפחות 20 פעם בעבירות הונאה ואלימות. השאלה המרכזית כעת: מי מאויביו הטמין את המטען? פרופיל

צילום: דוברות מד"א, עריכה: טל רזניק

עבר מלא בהרשעות וקשרים ענפים עם עבריינים בעולם התחתון - זהו הרזומה של אבנר מאיו, שחוסל הבוקר (ראשון) בפיצוץ רכב ההאמר שלו שלו בצפון תל אביב והיה אמור להעיד נגד שמונה נאשמים במשפטם של האחים מוסלי. כל אלו הכניסו אותו לרשימת המאוימים של המשטרה, אלו הנמצאים בסיכון מחשש לפגיעה מצד עבריינים. הוא הורשע לפחות 20 פעמים בעבירות אלימות והונאה והספיק לעבוד עם איש העסקים פלאטו שרון, עד שהפך לעד מדינה ויצא נגדו במשפטו.

שמו של מאיו עלה לכותרות בפעם האחרונה לפני שנה וחצי. אז, על פי המשטרה, סיפק מידע מפליל בנוגע לעבריין ניר דבח, שחשוד ברצח כפול בשליחות האחים מוסלי. הוא נקשר גם בסכסוך עם משפחת אלפרון, כך שטרם ברור לחוקרים מי מבין אויביו הניח את המטען הקטלני במכוניתו.

לקריאה נוספת:
חשד לחיסול בחיפה: בן 20 נורה למוות מכלי רכב חולף
חשד לחיסול בפתח תקווה: עבריין בכיר נורה ונדקר למוות
שלושה פצועים בפיצוץ רכב בת"א; היעד: בן כהן, בכיר בארגון של מולנר

זירת פיצוץ רכב דבורה הנביאה תל אביב. ברק רביד/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
הג'יפ של מאיו עולה בלהבות, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ברק רביד/ הארץ

במסגרת המשפט בפרשת מוסלי, נעשה שימוש בהקלטות של ההרוג מסוף שנת 2013 בתשאול שלו. לפי כתב האישום, הוא מסר כי מוסלי ואביאל וואהל, אחד מאנשיו, הציעו 300 אלף שקל למי שיעשה "כיפה אדומה" לאוהד פרנקו ודניאל סמארה. בתשאול נוסף, אמר כי העבריין ליאור גרינברג, גם הוא מאנשי מוסלי, אמר לו "הלך אחד נשארו שניים", בהתייחס לבר כהן שחוסל לפני פרנקו וסמארה. "ניתן לראות בגרסה ראיית סיוע, לא רק ביחס למשיבים 1 ו-2 (וואהל וגרינברג), אלא גם ביחס למשיב (דבח)", נכתב בכתב האישום.

במסגרת הסכסוך עם אלפרון, הוא היה אמור להעיד נגד בן המשפחה דרור. מדובר בתיק מרמה שבו גזר בית משפט השלום בתל אביב 13 חודשי מאסר בפועל על אלפרון, שהורשע בסחיטה באיומים במסגרת הסדר טיעון. אלפרון תועד כשהוא מתפרץ לבית משפחת עבריין ומאיים על רעייתו בטענה כי הוא חייב לו כספים. מאחר שהתיק נסגר בהסדר טיעון - מאיו לא התבקש להעיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"קבלן הצתות" של חבר כנסת לשעבר

בעבר, כונה מאיו "קבלן ההצתות של פלאטו שרון". הוא שימש בעבר אחד העובדים הנאמנים של איש העסקים הצרפתי, עד שבשנת 1998 הצליחה המשטרה לגייס אותו נגד שרון. לחוקרים, סיפר מאיו כי שרון ביקש ממנו בתמורה לעשרת אלפים דולר לשרוף מחסן ואולם בהיכל התרבות בתל אביב, שבהם אוחסנו תמונות שהיו שייכות לשרון. זאת, במטרה לקבל כספים מחברות ביטוח בארץ ובחו"ל. מאיו ביקש פי שניים, והמשא ומתן בין השניים התפוצץ. בשלב זה, פנה לימ"ר תל אביב, ולטענתו, שרון פנה למצית אחר שיעשה את העבודה. בינתיים, נשלח ההרוג מצויד במכשיר הקלטה כדי להפליל את שרון. ואולם, בית המשפט לא הרשיע את שרון במעורבות בהצתה בסופו של דבר.

זירת פיצוץ רכב דבורה הנביאה. מאצ'י הוף
מהפללה להפללה. הרכב של מאיו לאחר פעולות הכיבוי/מאצ'י הוף

בחסות מאיו, יוחסו לשרון קשירת קשר להונות מפעלים בחו"ל, שידול להצתה, שידול לגרימת נזק, הדחה בחקירה וניסיון לשחד תובעת. בפברואר 1998 נעצר שרון יחד עם שותפיו בחשד לקשירת קשר להצית את המחסן בהיכל התרבות. שרון גם נחשד בעבר כמי שהצית מקומות נוספים, כאשר מי שעמד מאחורי ההצתות הוא ההרוג, שבסופו של יום, סיפר למשטרה על מעשיו של שרון.

בשיחה עם וואלה! NEWS הופתע שרון לשמוע כי עובדו לשעבר חוסל. "הוא עבד בשבילי כמה שנים ומאז לא ראיתי אותו יותר. זה לא נגמר עם הרבה אהבה, היחסים בינינו, אבל ככה זה בחיים", אמר. שרון אף התייחס לפרשה שבה נחשד ההרוג במתן צ'קים ללא כיסוי, והאשים את שרון בכך. "מה שהיה בעבר היה ונגמר, אבל כשהוא היה איתי הוא לא היה עבריין. נכון, הוא אולי גנב טלפונים ועשה שטויות, אבל הוא לא עשה דברים שיובילו למותו", סיפר. "הוא היה בחור צעיר, זה לא אותו דבר כמו להסתבך עם רוצחים. 15 שנים לא דיברתי איתו. אני מצטער על המוות שלו, אני מקווה שאלוהים יקבל אותו, הוא יהודי".

זירת ניסיון חיסול דבורה הנביאה. באמצעות וואווי, אבי אשכנזי
"לא עשה דברים שיובילו למותו". זירת האירוע/אבי אשכנזי , באמצעות וואווי

מעבר לכך, הוא מוכר לחוקרי מפלג ההונאות של משטרת תל אביב בתור עבריין הונאות סדרתי. באחת הפעמים, הורשע כששילם את חשבונות בארנונה שלו לעיריית תל אביב בהמחאות גנובות ומזויפות. בפעם אחרת הוא הורשע כי תדלק כלי רכב בעזרת דלקנים גנובים, ובמקרה נוסף הוא הורשע כי תקף ואיים על אדם בגינה הציבורית בשכונת אפקה בתל אביב, אחרי שזה צעק על כלבו. הוא דרש מהאיש להתנצל, הרביץ לו ואיים עליו בסכין כי ירצח אותו.

הפיצוץ אירע ברחוב דבורה הנביאה הבוקר. בתחילה פונה מאיו לבית החולים איכילוב במצב קשה עם חבלה חמורה בגפיו, אך מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. לזירה הגיע מפקד המחוז, ניצב משה אדרי, מפקד המרחב תת-ניצב יהודה דהן וחוקרי ימ"ר תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully