וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופ"ח מכבי תשיק שירות חדש: שיחת וידאו עם רופא הילדים

השירות החדש יאפשר להורים לילדים עד גיל 18 לפנות אל רופא הילדים האישי מבלי לצאת מהבית, באמצעות אפליקציה או אתר הקופה, מעבר לשעות הפתיחה של המרפאות. "הגעה פיזית למרפאות תיעשה אך ורק כאשר הצורך יהיה הכרחי וחיוני"

רופא. ShutterStock
מעוניינים לחסוך להורים את הטרחה הכרוכה בהגעה למוקד רפואי/ShutterStock

קופת החולים "מכבי שירותי בריאות" ממשיכה בהרחבת סל השירותים הדיגיטליים למבוטחיה, ותשיק בשבוע הבא שירות דיגיטלי חדש "טל-ילדים". השירות החדש יאפשר להורים לילדים עד גיל 18 לפנות אל רופא הילדים האישי מבלי לצאת מהבית, באמצעות הטלפון החכם או אתר האינטרנט של הקופה, מעבר לשעות הפתיחה המקובלות של המרפאות. המטרה היא למנוע את ההתחבטויות והחששות סביב השאלה אם לנסוע עם הילדים לחדר המיון בשעות הלילה.

דוח של משרד הבריאות, שסקר את שנת 2014 ופורסם לאחרונה, העלה כי כמעט מחצית (47%) מביקורי הילדים עד גיל 17 בחדרי המיון נרשמו בשעות הערב. מדובר בנתון המעיד על הצורך והביקוש הגבוה מצד הורים לשירותי רפואה עבור ילדיהם בשעות בהן המרפאות סגורות. לכן, במכבי מעוניינים לחסוך להורים את הטרחה הכרוכה בהגעה למוקד רפואי או לחדרי המיון, ולהעניק להם את האפשרות להתייעץ עם רופא הילדים האישי, שמכיר את הילדים ואת ההיסטוריה הרפואית שלהם. משום כך, יוכל הרופא לתת מענה והכוונה מדויקים לפי הצורך.

שביתת מתמחים בבית החולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
כמחצית מביקורי ילדים בחדרי המיון - בשעות הערב/ערן גילווארג

במסגרת השירות יוכלו הורים לפנות לרופא הילדים האישי באמצעות שיחת וידאו בין השעות 19:00 בערב ל-23:00 בלילה בימי חול, בשבתות ובחגים - מועדים שבהם המרפאות סגורות. כדי לתאם את שיחת הייעוץ עם רופא הילדים, ההורים ייכנסו לאפליקציה של מכבי ויבקשו ליצור עמו קשר. במידה שהרופא המבוקש אינו פנוי, יוצג בפניהם מספרם בתור לשיחה איתו, כדי שייצור עימם קשר מיד כשיתפנה. במידה שהרופא האישי לא זמין באותו מועד, יוכלו ההורים לבחור בהיוועצות עם אחיות ייעודיות שהוסמכו למתן השירות, והן יוכלו להפנות את ההורים לשיחת וידאו עם רופא אחר שזמין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"השימוש בשירות יחסוך זמן יקר ויקל על העומס בחדרי המיון"

השימוש בשיחת וידאו יאפשר להורים להציג בפני הרופא את מצבו של הילד, אם קיבל מכה או סובל מחום גבוה, ולהציג בפניו את האזור הכואב. בכך יתאפשר לרופא לקבל החלטה מדויקת לגבי המשך הטיפול. במסגרת השירות יוכל הרופא לייעץ, להפנות לבדיקות או להאריך מרשם, כשהרופאים יוכלו לחתום דיגיטלית על מרשמים והפניות.

עד כה, הצטרפו לשירות החדש 151 רופאי מכבי מרחבי הארץ המטפלים ב-142,883 ילדים. רוב הרופאים שהצטרפו לשירות מתגוררים ביישובי הפריפריה, על מנת לספק לחברי מכבי ביישובים מרוחקים מענה זמין ומהיר גם בשעות הלילה. במכבי מעידים כי מדובר בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך בעולם, גם בשל יתרון נוסף - ההורים יוכלו לקבל שיחה חוזרת מהרופא, דרך האפליקציה, גם אם סגרו את היישום בנייד - דבר שלא קיים היום בשום אפליקציית שיחות וידאו.

"בעידן הנוכחי משאב הזמן הפנוי שלנו הולך ומצטמצם, ולכן בעתיד הגעה פיזית למרפאות בריאות ומרפאות רפואה דחופה תיעשה אך ורק כאשר הצורך יהיה הכרחי וחיוני", אמרה ד"ר גלית קאופמן, ראש אגף הסיעוד במכבי שירותי בריאות. "השימוש בשירותים הדיגיטליים שמציעה מכבי יכול לחסוך זמן יקר של הגעה והמתנה של ההורים במוקדי הרפואה ובנוסף להקל על העומס בחדרי המיון, מה שיוביל לבסוף לשירות טוב יותר הן עבור ההורים והן עבור החברים שיפקדו את המרפאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully