וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות כנסת ליועמ"ש: "המשטרה זנחה תלונות על הטרדה מצד מני נפתלי"

חמש חברות כנסת מהליכוד פנו למנדלבליט בקריאה לבחון את הטיפול בשלוש פרשות שונות, שבכולן הוחלט שלא להעמיד לדין את אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה. רגב הבטיחה לסייע לאחת המתלוננות: "מצפה שהיחס אליה ישתנה"

מני נפתלי בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"התיק נסגר בנסיבות מעוררות תמיהה", כתבו חברות הכנסת. נפתלי/נועם מושקוביץ

חברות הכנסת ענת ברקו, ציפי חוטובלי, נאוה בוקר, שרן השכל ונורית קורן הגישו היום (שלישי) פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לטפל בשלוש פרשיות של הטרדה מינית ואלימות נגד נשים לכאורה מצדו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

החמש ציינו כי לטענתן טיפולה של משטרת ישראל היה לקוי. "לצערנו, מסתמן כי במשך כתשעה חודשים זנחה המשטרה באופן תמוה תלונה קשה של עובדת מעון ראש הממשלה כנגד מר נפתלי בגין הטרדה מינית ומעשה מגונה", כתבו. "להפתעתנו, לא התייחסה המשטרה כלל גם לפרסום באמצעי התקשורת אודות עובדת מעון נוספת שאף היא הוטרדה לכאורה על ידי מר נפתלי למרות שבנסיבות שכאלה מחויבת המשטרה לנקוט צעדים ביוזמתה. לרשימה זו נוספה תלונה שהגישה תושבת עפולה למשטרה כנגד מר נפתלי בטענה כי נהג בה בבריונות פיזית ומילולית אולם המשטרה סגרה תלונה זו בנסיבות המעוררות תמיהה", נכתב.

"נדמה שהמשטרה נוהגת כאן אחרת מבמקרים אחרים"

חברות הכנסת פרטו במכתבן את המקרים והאופן שבו טופלו, ולא הובילו להעמדה לדין. "נוצר הרושם כי בשל שיקולים תמוהים ופסולים מגוננת המשטרה באורח עקבי על נפתלי חרף המקרים שפורטו, גם במחיר פגיעה בנשים שכל רצונן הוא כי תלונותיהן תחקרנה כנדרש בחוק", נכתב. עוד הוסיפו, כי "מתחזקת התחושה כי בסוגיה זו נוהגת המשטרה בשונה מהאופן בו היא נוהגת במקרים אחרים כלפי נשים שפרסמו פוסטים ובהם טענו שהוטרדו מינית שאז מנסה המשטרה לשדלן להגיש תלונה. הכיצד תלונה כה חמורה על הטרדה מינית ומעשה מגונה שהוגשו כנגד נפתלי לפני כתשעה חודשים אינה נחקרת כלל?".

המכתב ששלחו חברות הכנסת ליועמ"ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום פרסמה שרת התרבות מירי רגב היום קריאה לנשים שהוטרדו מינית. בעמוד הפייסבוק שלה, קראה רגב לקורבנות תקיפה מינית לפנות אליה על מנת שתוכל לסייע. על הנשים שפנו לרגב בתגובה, נמנית צביה גורודצקי, שהתלוננה בעבר על הטרדה מצד מני נפתלי.

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
הבטיחה לסייע לנפגעות תקיפה מינית. רגב/קובי אליהו

"אף אחד לא מייצג אותי", התלוננה גורודצקי בפני רגב, ושטחה בפניה טענות קשות כלפי התקשורת, ארגוני הנשים וגורמי אכיפת החוק, שלא מייצגים נפגעות תקיפה מינית באופן ראוי, ומכניסים לטענתה שיקולים פוליטיים. בתגובה לבקשת הסיוע, הבטיחה השרה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וכן למשטרת ישראל.

"בעקבות פנייתה של צביה ושל נשים רבות שלא מוכנות להיחשף אני קוראת היום, ביום האישה, לארגוני הנשים, למשטרה ולתקשורת לתת יחס והגנה שווה לכלל נפגעות התקיפה המינית בלי קשר לשיוכן הפוליטי", אמרה רגב בתגובה לפנייה. "בכוונתי לפנות למשטרה וליועמ"ש בסוגיה עימה צביה מתמודדת בצפייה שהיחס כלפיה ישתנה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully