וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר המחדל בפיגוע בהר ברכה: מפקד הגדוד ננזף

אלוף פיקוד המרכז רוני נומה נזף במפקד הגדוד, בגין אחריותו לפיגוע בהתנחלות שבשומרון, שבו הפקירו שני לוחמים את נשקם. בתחילת השבוע הודח מפקד הפלוגה למשך שנה מתפקידי פיקוד

עריכה: יאיר דניאל

בהמשך למסקנות מתחקיר הפיגוע בהר ברכה שבשומרון בשבוע שעבר, שבו הפקירו שני לוחמים את נשקם, נזף היום (שלישי) אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, במפקד הגדוד, בגין אחריותו על האירוע.

תחקיר הפיגוע, שנערך על ידי מפקד חטיבת כפיר אלוף-משנה גיא חזות, הצביע על ליקויים חמורים באירוע. מפקד הפלוגה של הלוחמים הושעה מתפקידי פיקוד למשך שנה ונרשמה לו הערה פיקודית. כמו כן, מפקד המחלקה וסמל המחלקה הודחו מתפקידם.

עוד בנושא:
הפיגוע בהר ברכה - והמחדל: המ"פ הושעה, שני מפקדים הודחו
חייל נפצע בינוני ונוסף קל מדקירה בהר ברכה: מצוד אחר המחבלים

פיגוע דקירה בהר ברכה. מרץ 2016. תצפית TPS
לוחמים בהר ברכה בליל הפיגוע/תצפית TPS

על פי התחקיר, הייתה באירוע "חריגה חמורה בסולם הנורמות והערכים של לוחמים בנושא שמירה על הנשק האישי, רעות ודבקות במשימה". עוד עולה, לפי מסקנות התחקיר, כי המחבלים ניצלו חוסר דריכות וערנות של הלוחמים בשטח. גורמי צבא מסרו כי תחקיר האירוע יוצג לכלל כוחות הביטחון השוטף (בט"ש) הפועלים ביהודה ושומרון על מנת למנוע הישנות מקרים.

גורם צבאי מסר כי "בעניינם של שני הלוחמים שנפצעו באירוע תתקבל החלטה כשישובו לפעילות צבאית לאחר החלמתם מפציעתם". בתחקיר נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותם במהלך האירוע, על רמתם המקצועית ועל האופן שבו השתמשו בנשקים.

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הגיעו לעמדה הצבאית, דקרו את הלוחמים וברחו. בתחילה דווח כי כלי הנשק של שני הפצועים נחטפו מהם על ידי המחבלים, אולם דיווח זה התברר כשגוי וכלי הנשק נמצאו בעמדת השמירה המערבית ביישוב, שם אירעה הדקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully