וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאפה של ממשלת טורקיה: חמאס ממשיך לנסות ליזום פיגועים נגד ישראלים

8.3.2016 / 9:31

למרות עזיבתו של בכיר הארגון סאלח ערורי לקטאר, "מטה הגדה" בטורקיה ממשיך לנסות להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות. במקביל, לוואלה! NEWS נודע כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים חשפו בשבועות האחרונים בחברון חוליית חמאס שתכננה פיגוע משולב

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים חשפו בשבועות האחרונים בחברון חוליה של חמאס שתכננה פיגוע נגד ישראלים, במתווה של ירי וחטיפה - כך נודע לוואלה! NEWS מפי גורמים פלסטינים בכירים. המעצרים הראשונים בוצעו על ידי אנשי מודיעין פלסטינים כבר לפני כמה שבועות ומאז בוצעו מעצרים נוספים בקרב פעילי חמאס בעיר. גורמים ישראלים אישרו את הפרטים.

החוליה בחברון הופעלה על ידי "מטה הגדה" בעזה - פעילים של הזרוע הצבאית ששוחררו בעסקת שליט באוקטובר 2011 וגורשו לרצועה, ומשם אחראים על הפעלת תאי טרור בגדה. בראש "מטה הגדה" בעזה עומדים עבד א-רחמן רנימאת, מהפעילים המרכזיים ב"חולית צוריף" שפעלה בשנות ה-90 וכן מאזן פוקהא, בכיר בזרוע הצבאית שעמד מאחורי הפיגוע במירון ב-2002.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני בכיר: "אובמה מתכוון להניע מחדש את תהליך השלום"
בעלה של הנרצחת מבאר שבע איים עליה: "אדאג שהילדים יהיו יתומים"
מייקל בלומברג לא יתמודד על נשיאות ארה"ב: "ניצחוני אינו סביר"

חגיגות לרגל שחרור אסירים פלסטינים מהכלא בישראל, דצמבר 2013. GettyImages
חגיגות לרגל שחרור אסירים מהכלא/GettyImages

מאז אותם מעצרים ראשונים דיווחו כלי תקשורת של חמאס כי המנגנונים הפלסטינים בחברון שבו ועצרו בכל שבוע כמה פעילים שמזוהים עם הארגון. באחד המקרים אף נעצר סטודנט איש חמאס חבר אגודת הסטודנטים של "הפוליטכניקום", כשהיה בפתח הקמפוס. "מטה הגדה" מעזה הוא שהפעיל את החוליה הספציפית הזו, אולם במקביל אליו משקיע חמאס מאמצים גדולים בהוצאה לפועל של פיגועים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מטה הגדה" באיסטנבול חי ונושם

סאלח ערורי, מראשי חמאס, אחראי ללא מעט ניסיונות להוציא לפועל פיגועים ואף דוחף להקים תשתיות שישמשו לביצוע פיגועי התאבדות. חמאס משתמש בין היתר בפלסטינים תושבי עזה שיש להם אישורי כניסה לגדה כדי להעביר כספים למטרות אלה ואחת הדוגמאות הבולטות היא מעבדת הנפץ שנחשפה באבו דיס. ערורי, שהתגורר בעבר באיסטנבול לאחר שגורש מישראל, עזב בינתיים את טורקיה ושוהה כעת בקטאר ומשם ממשיך במאמציו.

למרות עזיבתו של ערורי, מתברר כי חמאס ממשיך להפעיל באיסטנבול משרד דומה ל"מטה הגדה" בעזה. כלומר, פעילים מרכזיים בזרוע הצבאית, שגורשו לחו"ל לאחר עסקת שליט. רשויות טורקיה יודעות על פעילותו של "מטה הגדה" בשטחן אך מעלימות עין מפעולותיו. ישראל העבירה מסרים לטורקים בדבר פעילותו של מטה זה ודרשה כי אנקרה תפעל לסגירתו, עד כה ללא תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully