וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה במחנה הציוני: "לבני אורחת, הרצוג מתנהג כמו לפיד וליברמן"

7.3.2016 / 17:05

חבר הכנסת אראל מרגלית ביקש לדון בהקדמת הפריימריז ותקף את בכירי המפלגה. "אתה דיקטטור, המנהיגות שלו הורסת", אמר והצביע על היו"ר. כבל השיב לו: "תפסיק לעשות עלינו סיבוב, הדיון הזה ביזיון"

עריכה: אביב אירגז

מהומה פרצה היום (שני) בישיבת סיעה של המחנה הציוני. לאחר שנדחתה דרישתו של חבר הכנסת אראל מרגלית לדון בהקדמת הפריימריז, ביקש הח"כ את זכות הדיבור וקרא לעברו: "אתה דיקטטור, אין תוקף למנהיגות שלא הולכת לבחירות. אתה הופך אותנו למפלגות של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן". לאחר מכן, בעקבות התערבותה של הח"כית ציפי לבני, קרא מרגלית לעברה: "את במפלגה הזאת אורחת".

לבני קטעה את דבריו של מרגלית ואמרה כי הם מחרבים את המפלגה. "את המריבות של מפלגת העבודה אתם צריכים לשמור בתוך מפלגת העבודה, אתה הורס את מה שעשינו בעמל", אמרה לבני לעמיתה לסיעה. מרגלית הצביע על הרצוג והשיב לה: "מי שהורס זה המנהיגות שלו". ח"כ מיכל בירן הוסיפה: "אראל, זה בסדר לנסות שטויות כאלה מול סלומינסקי (יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ניסן סלומינסקי), אבל בתוך הסיעה בחדר סגור זה מביך".

לקריאה נוספת:
בל"ד וחד"ש גינו את הכרזת מדינות המפרץ על חיזבאללה ארגון טרור
"סוחרים בהם כמו תפוחי אדמה": מרד בליכוד על רקע העלאת יהודי אתיופיה
ח"כ מירב בן ארי על תמיכתה בבוכריס: "היושרה האישית חייבה אותי לכך"

יצחק הרצוג וציפי לבני, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"אין תוקף למנהיגות שלא הולכת לבחירות". הרצוג ולפיד/נועם מושקוביץ

מרגלית הדגיש כי מדובר בנושא בעל השלכות דרמטיות על המחנה הציוני. "אני ביקשתי הרבה זמן דיון בתוך המפלגה ובתוך הסיעה על כל נושא הפריימריז בעבודה. הפריימריז משפיעים גם על המחנה הציוני וגם על העבודה. ובעוד שנתניהו מרסק את ישראל, מפלגת העבודה והמחנה הציוני נעלמים, כי אין תוקף למנהיגות שלא הולכת לבחירות", אמר. הוא פנה להרצוג: "אם לא תלך לבחירות אז תהפוך למפלגה כמו יאיר לפיד וכמו ליברמן, צריכים להבין שאם אנחנו רואים להגיע לבחירות, צריך ללכת להליך דמוקרטי".

הוא הבהיר כי פעולה זו משרתת את ראש הממשלה. "שטיקים ודילים בתוך הוועידה – זה משפיע על כולם. לדחות את הפריימריז בשנתיים זה להכניס את המפלגה לפריזר ולתת לנתניהו את המפלגות של המדינה. זה מה שאתם רוצים לעשות, זה מה שתעשו", אמר מרגלית.

לבני השיבה: "לא לא לא, מה שהורס את המחנה הציוני זה שכל יום מגיע מישהו ממפלגת העבודה עם העניינים האישיים שלו". מרגלית ענה לה: "איזה עניינים אישיים? יש חוקה למפלגה, גברת ציפי לבני. את במפלגה הזו אורחת. יש חוקה. 14 חודש אחרי הבחירות. עכשיו את רוצה לכבד את זה. זה משפיע על כולנו, גם עליך וגם עליי, כי המפלגה הזו מתרסקת, זו מפלגה בלי מנהיגות, שפג התוקף שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully