וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר לעורכי הדין שהמרידו אסירים ביטחוניים וקישרו אותם לחמאס

7.3.2016 / 10:48

שירין ומודחת עיסאווי, אחים ממזרח ירושלים, נשלחו לארבע ושמונה שנות מאסר בהתאמה לאחר שהורשעו בפגיעה בביטחון המדינה, כשקישרו בין האסירים שאותם ייצגו לבין אנשי הארגון בתקופת המו"מ על שחרור גלעד שליט. "עבור כל איגרת שהועברה - 500 שקל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) שמונה שנות מאסר נגזרו על עו"ד מודחת עיסאווי וארבע שנים נגזרו על אחותו, עו"ד שירין עיסאווי, לאחר שהורשעו בפגיעה בביטחון המדינה כשהעבירו מסרים לאסירים ביטחוניים ששימשו עורכי דינם. השניים העבירו עבור אסירים המשתייכים לחמאס העבירו מסרים מוצפנים אל מחוץ לכותלי הכלא, במטרה ליצור קשר עם אנשי הארגון ולהשפיע על רשימת המשוחררים בעסקת שליט.

בראש המערכת עמדה שירין, בת 37 ממזרח ירושלים, שהקימה את משרד "אלקודס לשירותי חוק ומסחר". יחד עם מודחת בן 42, המנהל את המשרד לצידה, נהגו לקבל את האיגרות המוצפנות מהאסירים ולהעבירן הלאה בין כל בתי הכלא שבהם כלואים אסירים ביטחוניים: הדרים, אשל, מגידו, עופר, שאטה, נפחא ואשקלון. האחים, בניצוחה של שירין, בנו לעצמם רשת של עורכי דין ממזרח ירושלים שנושאים תעודת זהות כחולה, ושלחו אותם למשימות בבתי הכלא. עבור כל איגרת שהעבירו עורכי הדין קיבלו תשלום. אחד מעורכי הדין שהואשם בפרשה היה אמג'ד ספדי. שבועיים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום הוא תלה את עצמו בביתו. בחקירתו סיפר לחוקרים על התשלום שקיבל עבור העברת המסרים. "שירין עיסאווי מ'אל קודס' שילמה לי על הביקורים, סיפר, "500 שקלים על כל ביקור, חלק מזומן וחלק בצ'קים".

שירין ומודחת עיסאווי, בית משפט מחוזי ירושלים. 24 בדצמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
500 שקל לביקור. שני המורשעים/תצפית TPS, הלל מאיר

"בהתחלה הייתה שירין משלמת ואחר כך מדחת עיסאווי, אח של שירין. הרווחתי בערך 5,500 שקלים כל חודש ובכל 2013 כ-66 אלף שקלים", סיפר ספדי בחקירה. "הסכמתי כי באותה התקופה הייתי זקוק לכסף ומבחינתי זו הייתה עבודה חוקית ומתאימה לעורך דין. ואז התחלתי לעבוד איתם במשרד שלהם תחת שם 'משרד ירושלים לשירות חוק ומסחר'. בביקור של עבאס סייד, שהכינוי שלו הוא אבו עבדאללה, הוא מבקש לקבוע ביקורים בימי ראשון, שישי וחמישי. בתחילת הדף רשמתי את שמות האסירים שביקרתי באותו יום - מחמד עראמין, עבאס סייד ואיסלאם ג'ראר, והוא (מדחת עיסאווי – י"א) שילם לי 16 אלף שקלים תשלום ראשון".

המקרה נחשף הודות למידע מודיעיני על משרד עורכי הדין שנמצא בעיסאוויה. בעקבות המידע התנהלה חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים ובמהלכה התחקו חוקרים ואנשי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) אחרי הפעילות החשודה במשרד. בסך הכל, הוגשו כתבי אישום נגד שישה עורכי דין ושני מנהלי המשרד בגין מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

עוד באותו נושא

כך עבדה מכונת העברת המסרים של חמאס לאסירים

לכתבה המלאה
מודחת עיסאווי, בית משפט מחוזי ירושלים. 24 בדצמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
מודחת עיסאווי בבית משפט המחוזי בירושלים, דצמבר 2015/תצפית TPS, הלל מאיר

בהאזנות סתר שביצע שב"כ במהלך החקירה הסמויה נשמע מודחת עיסאווי מחלק הוראות באופן מדוקדק. "כל עורכי הדין ביום חמישי מכינים לי את הדוחות שלהם לעשירי בחודש. המשכורות אצלנו, אתה יודע", אמר עיסאווי לאחד מעורכי הדין.

עורך הדין: "כן, כן, כלומר בסוף החודש".

עיסאווי: "כן, כן, כלומר, סגרנו את החודש השני, אתם נותנים לי את כל הדוחות האלה ומתחילים עם התכנית של החודש השלישי ונראה איך יסתדרו העניינים, אינשאללה".

בהמשך, דיברו השניים על הביקורים בבתי הכלא. "אני שלחתי לך של אשל והנגב (שמות אסירים שצריך להיפגש איתם בבתי הסוהר – י"א), זה נמצא אצלך", אמר עיסאווי. "אשל והנגב, הכנתי את הפקסים ושלחתי אותם, שרון לא הבאת לי שמות. תקשיב, אשל ונגב, למה יש חמישה שמות, קבענו ארבעה".

עיסאווי: "תמחק אחד, אין בעיה".

עורך הדין: "קשה שהביקור יהיה עם חמישה שמות (הביקור ארוך יותר והתשלום נמוך יותר – י"א), רק שתדע לך, מאות פעמים אני אומר את זה כבר".

עיסאווי: "אני יודע שקשה, אתה תשכח ממנו, אני אמרתי לו (פעיל חמאס מעזה – י"א) ארבעה, הוא שלח חמישה".

עורך הדין: "הוא ממשיך לשלוח חמישה. בקשר ליום שלישי סגרתי אוהלי קידר וסגרתי רמון".

לאחר מכן סיפר עורך הדין על הבעיות שבהן הוא נתקל כשהוא פונה לשב"ס ומנסה לקבל אישורים לביקורים. "שלחנו אישור למחוז, הם תמיד ממררים את החיים, אתה יודע, השובתים האלה. ארבעה ימים עד שמקבלים אישור, זה החוק החדש אצלם". על כך השיב עיסאווי: "תחזיר לי תשובה. שלח לי איגרת בעניין אם הצלחת להזמין, כי במידה שאני אשכח, כדי שאני אראה את האיגרת. ברגע שנקבע לך ביקורים, תשלח לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully