וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנות מאסר למבריחי הפעוט הסורי שתמונתו הפכה לסמל

4.3.2016 / 16:00

בית משפט בטורקיה גזר את העונש על שני אזרחי סוריה שגרמו לטביעתם למוות של חמישה בני אדם, בהם איילן כורדי, אמו ואחיו. תמונת גופתו של איילן שנסחפה לחוף טורקי הפכה לסמל המאבק למען שלום הפליטים הסורים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(התקיפות האוויריות נמשכות בסוריה למרות הפסקת האש)

בית משפט בטורקיה גזר היום (שישי) ארבע שנות מאסר על שני אזרחים סורים שגרמו לטביעתם למוות של חמישה בני אדם בספטמבר האחרון, בהם הפעוט איילן כורדי, שתמונת גופתו פורסמה ברחבי העולם והניעה מחאה למען גורלם של מהגרים ופליטים.

איילן בן השלוש, שגופתו נסחפה לחוף בדרום-מערב טורקיה, טבע יחד עם אמו ואחיו וקבוצה של מהגרים נוספים שניסו להגיע ליוון באמצעות סירה. סוכנות הידיעות הטורקית דואן דיווחה כי שני האזרחים הסורים נשלחו לארבע שנות מאסר וחודשיים בגין הברחת בני אדם. הם זוכו מאשמת גרימת מוות ברשלנות.

עוד בוואלה! NEWS:
חמש שנים לאסון בפוקושימה: ההורים שעדיין מחפשים את גופות ילדיהם
אינעל רבאק: מה האובססיה של העולם הערבי עם השלכת נעליים?

איילן, ילד כורדי בן שלוש מסוריה, שטבע למוות בעת שניסה להגר עם משפחתו לאירופה וגופתו נמצאה על החוף בטורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
התמונה שגילמה את משבר הפליטים/רויטרס
עבדאללה כורדי, אביו של הפעוט הסורי שגופתו נסחפה לחופי טורקיה, ספטמבר 2015. AP
אביו של איילן/AP

מאז מותו של איילן, התמודד האיחוד האירופי עם משבר נרחב וחמור של פליטים המגיעים מסוריה ומדינות נוספות. משבר שמאיים להפריד את הגוש בן 28 המדינות. נשיא מועצת האו"ם דונלד טוסק נמצא כעת בביקור בטורקיה כדי ללחוץ על אנקרה לשתף פעולה בנושא הפליטים לקראת פסגת האיחוד ביום שני.

טורקיה, שזוכה לשבחים על כך שקיבלה לשטחה 2.5 מיליון פליטים שברחו ממלחמת האזרחים בסוריה ומועמדת להצטרף לאיחוד האירופי, נמצאת תחת לחץ לעצור את זרם הפליטים העושים את דרכם המסוכנת לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully