וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל במצרים: המדינות שומרות על קשריהן לטובת אתגרים משותפים

יממה לאחר שמחוקק מצרי הודח משום שנפגש עמו, התראיין חיים קורן לרשת BBC בשפה הערבית ואמר: "האויב הגדול ביותר של מצרים הוא הטרור, ובכלל זה גם חמאס". כמו כן, הבהיר - ביטחונה של מצרים משמעותו ביטחונה של ישראל

עריכה: יאיר דניאל

שגריר ישראל במצרים, חיים קורן, אמר אתמול (חמישי) כי "האויב הגדול ביותר של מצרים הוא הטרור, ובכלל זה לא רק תנועת האחים המוסלמים, אלא גם חמאס". בריאיון לרשת BBC בערבית, הוסיף קורן כי יציבותה וביטחונה של מצרים משמעותן גם ביטחון ישראל, וכי ההנהגה המצרית הנוכחית דוגלת בשמירת הקשרים עם ישראל על מנת להתמודד עם האתגרים הגדולים המשותפים לשתיהן לנוכח ההתפתחויות באזור.

דבריו של קורן הגיעו לאחר שבית הנבחרים המצרי החליט ברוב גדול להדיח את חבר הפרלמנט ומגיש הטלוויזיה תוופיק עוכאשה, לאחר שזה אירח בביתו את השגריר. 467 תמכו בהצעה – הרבה מעבר לרף הנדרש של שלושה רבעים מתוך 595 הנציגים. בנוסף לכך, 17 חברי פרלמנט התנגדו להצעה ו-70 נעדרו ממנה.

עוד בנושא:
מצרים: הודח חבר הפרלמנט שנפגש עם שגריר ישראל
סערה בפרלמנט המצרי: המחוקק שנפגש עם שגריר ישראל הותקף בנעל

פגישת שגריר ישראל במצרים חיים קורן וחבר הפרלמנט תוופיק עוכאשה, 25 בפברואר 2016. שגרירות ישראל בקהיר, אתר רשמי
"ביטחונה של מצרים הוא ביטחון ישראל". עוכאשה וקורן/אתר רשמי, שגרירות ישראל בקהיר

הדיון לקראת ההצבעה היה מתוח וטעון במיוחד, ומגישי ההצעה נימקו אותה בכך שעוכאשה מעל בתפקידו ופעל בניגוד לתקנות הפרלמנט. עוכאשה, הידוע בהתבטאויותיו המעוררות מחלוקת, הזמין את חיים קורן לארוחת ערב בביתו בשבוע שעבר במהלך שידור חי בטלוויזיה. על אף הסכם השלום בין המדינות ושיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק, גורמים מצריים רשמיים נשמרו לאורך השנים מלהפגין אהדה פומבית לישראל.

ביום ראשון הותקף עוכאשה בפרלמנט על ידי אחד מעמיתיו, שזעם על כך שהוא הזמין את קורן. הפגישה התפרסמה בכלי התקשורת במצרים ועצם קיומה עורר תגובות נזעמות בציבור. לאחר הפגישה נערכה אף ישיבה של ועדת האתיקה של הפרלמנט המצרי, שדנה ב"עבירה האתית" שביצע השדרן בפגישתו עם השגריר. ואולם, עוכאשה הבהיר כי הפגישה נעשתה מתוך רצון לשמור על האינטרסים המצריים בלבד וכי עדכן את שירותי המודיעין במדינה לפני שנערכה.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully