וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 אלף שקל ל"כיבוד קל": למה הח"כים מנסים להסתיר הוצאותיהם?

3.3.2016 / 18:52

30 אלף לתחזוקת עמוד פייסבוק, טלפונים ניידים ומחשבים בעשרות אלפי שקלים ואלפי שקלים על מכשיר ביפר - אלו חלק מהדברים שעליהם הוציאו ב-2015 חברי הכנסת את כספם, על פי פירוט הוצאות "הקשר עם הבוחר" שפורסם היום. בהמשך למגמה משנים קודמות, סעיפי ההוצאה דלים בפרטים

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
אלפי שקלים ללשכה עבור "צרכי משרד"/נועם מושקוביץ

דוברות הכנסת פרסמה הבוקר (חמישי) את פירוט הוצאות "הקשר עם הבוחר" של 120 הלשכות השונות בכנסת לשנת 2015. ההוצאות אמנם כוללות פירוט מספרי לגבי השורה התחתונה של ההוצאות בכל לשכה ולשכה, אך מי שעוקב אחרי רשימת ההוצאות בשנים האחרונות שם לב כי משנה לשנה הופכות הקטגוריות בדוח לכלליות יותר, מבלי לפרט על מה בדיוק הוצאו הכספים.

מהתבוננות בסעיפי ההוצאה של חברי הכנסת השונים, ניתן להתרשם כי אחת ההוצאות המרכזיות של חברי הכנסת נכנסת תחת הסעיף העמום "צרכי משרד", עם אלפי שקלים בממוצע לכל לשכה. אבל מהם אותם צרכי משרד? האם מדובר במדפסת, דיו ודפים או שמא בקפסולות למכונת קפה? אין לדעת. סעיפים כלליים נוספים שמופיעים בדוח הם "הוצאות תקשורת", שלא מפרטות באיזה הוצאות בדיוק מדובר, "אחזקת לשכה", וכו'.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב חשיפת וואלה! NEWS: פנייה ליועמ"ש לחקור הסתרת נתוני הזיהום
הורי התינוק שמטפלת חשודה בטלטולו: "התפללו למען בננו"
"תושב עזה המתגורר באוקראינה תכנן לחטוף ולרצוח קצין בכיר בצה"ל"

איציק שמולי וסתיו שפיר ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
8,127 שקלים לכיבוד. איציק שמולי וסתיו שפיר/טלי מאייר

לא תמיד זה היה המצב. בשנים שעברו, הכנסת שחררה פירוט נרחב על הרגלי ההוצאות של חברי הכנסת, כך שהציבור ידע בדיוק על מה הולכים כספי המסים שלו. בשנת 2010 למשל, פרסמה הכנסת כי חבר הכנסת דאז שי חרמש הוציא 2,500 שקלים על מודם, וחבר סיעתו באתה תקופה שלמה מולה הוציא אלף שקלים על אותו הסעיף.

חבר הכנסת אחמד טיבי הוציא באותה שנה, טרם מהפכת המחירים בסלולר, 51 אלף שקלים על חשבונות טלפון, ויוליה שמאלוב ברקוביץ שהייתה אז חברת כנסת מטעם קדימה הוציאה על חשבון סלולר 29 אלף. בשנה שלפני כן, פרסמה הכנסת כי חבר הכנסת לשעבר ציון פיניאן מהליכוד הוציא 950 שקלים על מקרר קטן למשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דו"ח שנתי של הוצאות חברי הכנסת. ראובן קסטרו
דניאל אליאור, עיבוד תמונה
דו"ח שנתי של הוצאות חברי הכנסת/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו דניאל אליאור

בשנת 2012 ניתן היה להתרשם באתר כי חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב מש"ס הוציא 646 שקלים על מצלמה, וכי חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה השקיע יותר בציוד הצילום שלו, ורכש מכספי ציבור מצלמה ב-2192 שקלים, ובנוסף הוציא 850 שקלים על מכשיר ניווט ו-1,160 שקלים על הובלת ציוד למשרד. חבר הכנסת לשעבר יעקב אדרי מקדימה דיווח כי הוציא כ-3,000 שקלים על תוכנה לשמירה על קשר עם הציבור. היום, כל אותן הוצאות מגולמות תחת השמות "הוצאות לשכה" ו"הוצאות תקשורת".

למרות החלוקה לסעיפים כלליים בלבד כיום, בלטו בכל זאת כמה הוצאות חריגות בדוח לשנת 2015 שהתפרסם הבוקר, וכללו בין היתר 10,794 שקלים עבור "כיבוד קל" ללשכת חבר הכנסת נחמן שי מהמחנה הציוני. גם איציק שמולי השקיע בשנה החולפת בכיבוד קל, ולשכתו דיווחה על הוצאה של 8,127 שקלים תחת הסעיף הזה.

חבר הכנסת ז'קי לוי רכש שלושה טלפונים ניידים ב-9,989 שקלים, ושלושה מחשבים ב-11,702 שקלים, ואילו יו"ר ועדת החוקה, ניסן סלומיאנסקי, הוציא 2,508 שקלים על מנוי ביפר לקבלת הודעות קוליות. חברי הכנסת גם השקיעו סכומים ניכרים בקידום פוסטים ברשתות החברתיות: חברת הכנסת שלי יחימוביץ' הוציאה 30,599 שקלים, כמעט מחצית מהסכום שעמד לרשותה, על אינטרנט ורשתות חברתיות, וחברתה לסיעה, מרב מיכאלי, הוציאה על אותו סעיף 27,428 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully