וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים להבטחת המועמדות: "קלינטון וטראמפ עברו לתקוף זה את זאת"

דב גיל-הר

2.3.2016 / 12:41

אחרי שהשניים רשמו ניצחונות גדולים בסופר טיוזדיי, הם החלו להתמקד אחד בשנייה לקראת הבחירות בנובמבר. ח"כ מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר: "טראמפ הוא בעיה לישראל". דיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

עם שוך הקרבות של "הסופר טיוזדיי", בארצות הברית כבר מתכוננים ליום שבת, אז ימשיכו הפריימריז במפלגה הרפובליקנית ובמפלגה הדמוקרטית. דונלד טראמפ והילרי קלינטון התקרבו עוד יותר להבטחת ראשות מפלגותיהם, אך הסנאטורים טד קרוז וברני סנדרס מסרבים להרים ידיים אחרי שהצליחו לשרוד במרוץ.

"הילרי קלינטון כבר תוקפת את טראמפ, ולא את ברני סנדרס, וטראמפ כבר תוקף את קלינטון ולא את יריביו במפלגה הרפובליקנית", אמר ח"כ מייקל אורן (כולנו), ששימש בעבר שגריר ישראל בארצות הברית, בדיון באולפן וואלה! NEWS. "במפלגה הרפובליקנית יש כעת עולם ערכי שמתפורר: טרמאפ מקבל את התמיכה של הקלו קלס קלן, יוצא נגד נשים ונגד מקסיקנים. כל זה יוצר זעזוע קשה ביותר במפלגה. לטראמפ אין ארגון בשטח, ובכל זאת הוא מנצח".

לדבריו, "למרות השנאה לטראמפ, אני מעריך שיש לא מעט רפובליקנים שלא יצביעו עבור הדמוקרטים ביום הבחירות, אלא עבור מועמד שלישי". חבר הכנסת התייחס גם לקשרים שיהיו לטראמפ עם ישראל, במקרה שבו אכן יצליח להיכנס לבית הלבן. "הוא בעיה משום שאין לו צוות ויועצים למען ישראל. הוא כמעט ולא מתבטא בנושא חוץ, אנחנו לא יודעים עליו כלום".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בלואיוויל, קנטקי, 1 במרץ 2016. רויטרס
"אין לו ארגון בשטח, והוא בכל זאת מנצח". טראמפ, הלילה/רויטרס

ד"ר אודי זומר, החוג למדע המדינה אונ' תל אביב, אמר בדיון כי הכאוס שגרם טראמפ במפלגה הרפובליקנית ישליך גם על בעלות בריתה של ארצות הברית, בהן ישראל. "היציבות במפלגה הרפובליקנית עשויה להתערער אם קרוז וטארמפ יישארו במרוץ. שניהם לא מועמדים טבעיים במפלגה. יש בעיתיות מאוד גדולה עם טראמפ כנשיא. אין לו את הידע הדרוש כדי לנהל מדיניות חוץ".

על הפריימריז הדמוקרטיים אמר: "קלינטון אמנם מנצחת, אבל המומנטום אינו אצלה. היא תצטרך למצוא את הדרך להוציא את הרוח מהמחנה של סנדרס. בקרוליינה הדרומית, שם היא גרפה ניצחון מוחץ, מספר המצביעים היה רק 300 אלף, לעומת 700 אלף לרפובליקנים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הילרי קלינטון בנאום ניצחון במהלך הסופר טיוזדיי, מרץ 2016. רויטרס
"המומנטום אינו אצלה". קלינטון בעצרת ניצחון, הלילה/רויטרס

יקי דיין, לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, אמר כי "קלינטון וטרמאפ נראים כמי שהולכים להיות מועמדי המפלגות שלהם. הממסד הרפובליקני מתעב אפילו יותר מטראמפ את טד קרוז, שנתפס כאיזושהי אלטרנטיבה. המועמד היחידי שאותו רואה המפלגה הרפובליקנית כמועמד אפשרי זה מרקו רוביו ולמרות כל ההתגייסות עבורו זה לא עובד".

לדבריו, "לראשונה במערכות בחירות, יש רפובליקנים, כולל סנאטורים, שאומרים שאם המועמד יהיה טראמפ, הם יצביעו לקלינטון. יש למעשה קריסה של הממסד הרפובליקני. יש לכך שלוש סיבות. הראשונה היא השנאה לוושינגטון שיש בקרב הציבור הרחב. סיבה נוספת היא הפופוליזם הכלכלי של טראמפ, שמעמד הביניים מאוד אוהב לשמוע. ומעל הכל, האמריקנים רוצים מנהיג חזק, הם רוצים את פוטין. מי שמצטייר בעיניהם ככזה הוא טראמפ".

דיין הדגיש כי למרות ההצלחה של קלינטון, ניצחונה עדיין לא מובטח. "קלינטון שמרה על המומנטום. המספרים שלה מאוד גדולים והיא כבר קרובה לאלף נציגים. זה נראה פחות או יותר גמור, אבל הוא (סנדרס) לא פורש כי בכל זאת הוא זכה בחמש מדינות והוא יכול להשפיע על המצע", הסביר בדיון. "הוא לא יפרוש עד הוועידה. צריך לזכור שקלינטון היא מועמדת מאוד פגיעה. יש לה בעיות עם פרשת המיילים וגם עם בעלה. היא המועמדת הראשונה שיכולה להיות אישה, אבל נשים לא יוצאות מגדרן עבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully