וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 שנה אחרי: אסיר מלחמה יקבל פיצויים על חשיפתו לפצצת האטום

ההולנדי ווילי בוכל בן ה-95, שהוחזק במחנה בעיר נגסקי, זכה בתביעה תקדימית נגד ממשלת יפן, שסירבה להעביר סיוע רפואי לקורבנות שלא חיים במדינה. פרקליטו: "החלטה חשובה"

רויטרס

אסיר מלחמה הולנדי לשעבר שהוחזק בעיר נגסקי בזמן שארצות הברית הטילה פצצת אטום על העיר זכה בתביעת פיצויים שהגיש נגד ממשלת יפן – כך מסר אתמול (שלישי) עורך דינו של ווילי בוכל בן ה-95 לסוכנות הידיעות הצרפתית. בוכל הוא אסיר המלחמה הראשון שזוכה בתשלום מסוג זה והוא יקבל 1.1 מיליון ין (9,640 דולר).

הידקאזו זיימה, עורך דינו של בוכל, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מרשו הגיש במאי האחרון תביעה בעקבות הסבל שנגרם לו לאחר ההפצצה שסיימה את מלחמת העולם השנייה ב-1945. האסיר ההולנדי הוחזק במחנה שנמצא במרחק של 1.7 קילומטרים ממוקד הפיצוץ שאירע ב-9 באוגוסט וגם למותם של יותר מ-70 אלף איש. עורך דינו הוסיף כי הוא שב להולנד ב-1950 ולא זכה לקבל את הטיפול הרפואי המלא שלהם זכו התושבים היפנים ששרדו את הפצצה.

לפי סוכנות הידיעות היפנית קיודו, בוכל טען בתביעה שלו כי הוא "נאלץ לחיות בסבל בעקבות הנזק הרפואי שנגרם לו כתוצאה מחשיפתו לקרינה". זיימה אמר במסיבת עיתונאים כי הפסיקה התקדימית של בית המשפט היא "חשובה מאוד". טורקיו החלה להעביר סיוע רפואי לקורבנות הפצצה ב-2003. לפני כן, נקבע ב-1974 כי מי שיעזוב את המדינה לא יזכה במימון.

הטלת פצצת האטום בנגסקי הגיעה שלושה ימים אחרי תקיפה דומה בהירושימה, שם נהרגו כ-140 אלף איש בעקבות הפיצוץ העז ובשל המחלות שנגרמו להם כתוצאה מהקרינה שאליה נחשפו. הייתה זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה – והיחידה עד כה – שבה נעשה שימוש בפצצת אטום שלא למטרות ניסוי.

עוד ידיעות על יפן
סכנה לכלכלת יפן: האוכלוסייה הצטמצמה במיליון אזרחים תוך 5 שנים
במחאה על הקמת בסיס אמריקני: עשרות אלפים מחו מול הפרלמנט היפני
לאחר 70 שנים: יפוצו הקוריאניות שהוכרחו לשרת חיילים יפנים

העיר נגסקי, יפן, לאחר פצצת האטום שהטילה עליה ארצות הברית, 1945. AP
נגסקי לאחר הטלת פצצת האטום ב-1945/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully