וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר החדירה מעזה: הכוחות היו ערוכים ועדיין לא מנעו את ההסתננות

1.3.2016 / 4:37

מתחקור האירוע שבו חדרו לישראל שלושה פלסטינים עולה כי הם הצליחו להתקדם מרחק של כחמישה קילומטרים עד שנעצרו. הכוחות שהתכוננו לתנאי הערפל איתרו את השלושה רק לאחר שעות. גורמי צבא: אם הם היו חמושים זה היה מחדל חמור

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

תחקיר האירוע מיום שבת האחרון שבו חדרו שלושה פלסטינים מרצועת עזה לשטח ישראל מעלה כי חרף ההיערכות הכוחות באזור, הפלסטינים הצליחו להסתנן לישראל ואף לצעוד חמישה קילומטרים פנימה.

מהתחקיר עולה כי האירוע החל סמוך לשעה 6:00 בבוקר, באזור היישוב ניר יצחק שבדרום רצועת עזה. הפלסטינים שלבשו מעילים צבאיים, חצו את הגדר לכיוון צפון והתקדמו לעבר היישובים, תוך כדי שהם חוצים שדה פתוח ונכנסים לחורשה. כוחות צבא זיהו את העקבות של המסתננים והכריזו על חדירה לשטח ישראל. במקביל, הוחלט להורות לתושבים להסתגר בבתים בזמן שיחידות צה"ל סורקות את השטח והגששים מובילים את המצוד.

חדירת הפלסטינים לשטח ישראל הצליחה, למרות שבשטח היו כוחות גדולים שנערכו לתנאי הערפל הכבד שפקדו את האזור בלילות שקדמו לחדירה. גורמי שמצויים בפרטי האירוע ציינו כי יש לשים לב לזמן התגובה והאופן שבו הגיבה החטיבה הדרומית בפיקודו של אלוף-משנה דדו בר כליפא לחדירה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שני חיילים נכנסו בשוגג למחנה הפליטים קלנדיה - וחולצו בתום חילופי אש
כלי נשק מאולתרים ממחרטות מקומיות: האתגר החדש שחשף מעצר ה"צלפים"
לאחר הערכת מצב: תותר כניסת פועלים פלסטינים למעלה אדומים

השוהים הבלתי חוקיים שנתפסו במועצה האזורית אשכול. כיתת כוננות יש"ע, מערכת וואלה! NEWS
אותרו באזור החממות והמטעים של מושב ישע. אחד הפלסטינים שנתפסו/מערכת וואלה! NEWS, כיתת כוננות יש"ע

ככל שחלף הזמן אל תוך אירוע החדירה, יותר יישובים נכנסו למעגל הדריכות והתבקשו שלא לצאת מבתיהם מחשש שהפלסטינים מסתובבים בקרבת מקום. כך גם נחסמו צירי תנועה מרכזיים באזור. רק סמוך לשעה 10:00, כארבע שעות לאחר התקרית, אותרו הפלסטינים, שהיו לא חמושים, באזור החממות והמטעים של מושב ישע שבנגב המערבי. עוד העלה התחקיר כי נתיב ההימלטות של הפלסטינים ארך כחמישה קילומטרים לפחות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סריקות אחר השוהים הבלתי חוקיים במועצה האזורית אשכול. בני בנסימון, מערכת וואלה! NEWS
חמאס מעוניין לאסוף מידע על פעילות צה"ל. סריקות לאיתור הפלסטינים/מערכת וואלה! NEWS, בני בנסימון

לדברי גורם המצוי בפרטי האירוע, לכוחות בשטח היה קושי גדול לאתר את הפלסטינים מאחר שהעקבות בשטח נעלמו והם נאלצו להעריך את כיוון הבריחה. גורמי צבא טוענים כי אם הפלסטינים היו חודרים לשטח ישראל חמושים, היה מוגדר האירוע מחדל חמור.

לדברי אותם גורמים, בין חמאס לצה"ל מתנהלת כעת מלחמת מוחות. הזרוע הצבאית של חמאס מעוניינת לאסוף מידע על פעילות כוחות צה"ל, מעגלי ההגנה על היישובים, זמני תגובה ויעילות נתיבי החדירה באזורים מסוימים לאורך גדר המערכת. אותם פלסטינים שנתפסים לאחר ניסיונות חדירה, חוזרים לאחר המעצר לשטחי הרצועה ובידיהם מידע יקר ערך. עם זאת, שלושת הפלסטינים שנעצרו אחרי האירוע בשבת עדיין נמצאים בחקירת שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully