וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה אחרי התפרצות הר הגעש: התאחדו אחיות מקולומביה שהופרדו

26.2.2016 / 20:00

ב-1985 התפרץ במדינה הר הגעש "טולימה" וגבה את חייהם של 20 אלף בני אדם. ג'קלין ולורנה סנצ'ז הופרדו ואומצו על ידי משפחות שונות. מאז לא ידעה האחת מה עלה בגורלה האחרת, עד שקמפיין פייסבוק הפגיש בין השתיים שוב

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד
אחיות בקולומביה התאחדו אחרי 30 שנים. AP
"מסובך להסביר את הרגע הזה". ג'קלין ולורנה סנצ'ז, אתמול/AP

שתי אחיות שהופרדו בילדות בעקבות מפולת שהרסה את ביתן בקולומביה התאחדו מחדש אחרי שלושה עשורים. דרכיהן של ג'קלין ואסקז סנצ'ז ולורנה סנצ'ז נפרדו ב-1985 כשהר געש התפרץ וגרם למפולת שהרגה לפחות 20 אלף בני אדם. השתיים אומצו בנפרד על ידי משפחות שונות ולא ידעו זו על גורלה של זו.

זה שנים שלורנה חקרה את מקורותיה ולבסוף התאחדה עם אחותה באמצעות שילוב כוחות: בדיקת DNA, קמפיין בפייסבוק וקרן מיוחדת הפועלת לסיוע לקורבנות האסון. אתמול (חמישי), בגיל 33 ו-39, הן פגשו אחת את השנייה לראשונה. השתיים התחבקו והתרפקו על הדמיון הפיזי ביניהן.

עוד בוואלה! NEWS:
"אל תרים עליי את הקול": תכנית החומש שמסעירה את הממשלה
ניסיון פיגוע דקירה סמוך לבית אל; המחבל נורה ונהרג
רצח המחבל הנמלט בבולגריה: "יום מאושר, חיסלו את הרוצח של אחי"

אחיות בקולומביה התאחדו אחרי 30 שנים. AP
"זה היה מדהים ועצוב בו זמנית". ג'קלין ולורנה סנצ'ז, אתמול/AP

המפגש אירע בזכות סרטון שהפיצה לורנה ברשתות החברתיות ובו ביקשה מידע על אודות בני משפחתה ששרדו במפולת. אותו קטע הווידאו הגיע לידי ג'קלין, והיא זיהתה את אחותה. "אני נרגשת, עצבנית, הכול מאוד פתאומי, אתה לא יודע אם תידחה או משהו כזה", סיפרה ג'קלין. "אתה חושב על זה: האם היא תאהב אותי? זה קשה. מסובך להסביר את הרגע הזה".

קרן הסיוע ארגנה בדיקות DNA לשתי הנשים ובהן נמצאה התאמה מלאה. למרות בקשותיהן למידע על אודות משפחתן, הן עדיין לא איתרו את הוריהן. "זה היה מדהים ועצוב בו זמנית משום שעברו 30 שנה מאז הטרגדיה ורק עכשיו גיליתי מה עלה בגורל אחותי", אמרה לורנה. "כעת אני צריכה להשלים פער של 30 שנה והיא צריכה גם".

אחיות בקולומביה התאחדו אחרי 30 שנים. AP
"כעת עלינו להשלים פער של 30 שנה". ג'קלין ולורנה סנצ'ז, אתמול/AP

הר הגעש "טולימה" התפרץ ב-13 בנובמבר 1985. הלבה ממנו גרמה להמסת הקרחונים סביב ההר ולארבע מפולות בוץ ענקיות. אלה כיסו את העיירה ארמרו והרסו 29 אלף בתים. מדובר באסון הגעשי השני הקטלני של המאה ה-20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully