וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: קיימים מוקשים בשטחים בבקעת הירדן שהוגדרו נקיים

26.2.2016 / 2:07

בעקבות פציעתו באורח בינוני עד קשה של חקלאי שעלה עם טרקטור על מוקש שהתפוצץ, פתח פיקוד המרכז בתחקיר שממצאיו הראשונים מצביעים כי יש לבדוק מחדש אזורים מסוימים בבקעה. העבודה החקלאית תאושר בהתאם לתוצאות הבדיקות

פינוי שדה מוקשים ב"עין מוקש" בצפון רמת הגולן, ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
פינוי מוקשים בגולן/ג'יליס, משה אסרף

בעקבות ממצאים ראשוניים בתחקיר של פיקוד מרכז לבירור נסיבות פציעתו באורח בינוני עד קשה של נהג טרקטור מפיצוץ מוקש בבקעת הירדן, הוחלט בצה"ל לבצע בדיקה חוזרת בשטחים באזור הבקעה שבהם יש חשש כי קיימים מוקשים. על פי ההחלטה, שהתקבלה בעקבות התקרית הקשה אתמול (רביעי), העבודה החקלאית באזור תאושר מחדש בהתאם לקצב בדיקתם של גורמים מקצועיים את הקרקעות שהוכרזו בעבר לא מסוכנות.

הנהג נפגע אתמול בעת שעלה עם רכבו על מוקש בסמוך לצומת נערן שבבקעת הירדן. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מפציעות בפניו. על פי מידע ראשוני, מדובר היה במוקש נ"ט שהתפוצץ בשטח שהיה בעבר צבאי. האזור טופל בעבר על ידי מומחי חיל ההנדסה ונמסר לאזרחים לאחר שהוגדר "נקי" ממוקשים.

מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע מתוחקר על ידי הגורמים הרלוונטיים בציר הפיקודי והמקצועי. בעקבותיו צומצם המרחב החקלאי באזור על מנת לבצע בדיקה חוזרת בשטחים שהוכרזו נקיים ממוקשים, ובהתאם לממצאים תאושר המשך העבודה החקלאית במרחב. צה"ל מצר על הפגיעה ויפעל לביטחון החקלאים בבקעה".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לניצול יחסי מרות: סא"ל וקצינה בדרגת סרן הושעו מתפקידם
תיעוד: נהג אוטובוס צופה בסרט בטלפון בעת נסיעה על כביש 1
בהלה בשוק מחנה יהודה: צעיר נעצר לאחר שניסה לחטוף נשק מחייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully