וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הקצין שנורה בשוגג: "נאלצנו להקריב קורבן, מקבלים את הדין"

25.2.2016 / 0:30

אלפים התכנסו בבית העלמין בכפר עציון וליוו בדרכו האחרונה את אליאב גלמן, שנהרג בעת שחיילים מחטיבת כפיר ירו לעבר מחבל שניסה לדקור עוברים ושבים בצומת גוש עציון. אחותו סיפרה בצער: "התחלתי לסרוג לך כיפה ולא הספקתי לסיים"

צילום: חזקי עזרא, ערוץ 7; עריכה: גדי וינסטוק

אלפי חברים, מכרים ובני משפחה ליוו אמש (רביעי) בדרכו האחרונה בבית העלמין בהתנחלות כפר עציון את רב-סרן (במיל') אליאב גלמן, שנורה למוות בשוגג אתמול בצהריים על ידי כוח צה"ל במהלך הניסיון לסכל פיגוע דקירה בצומת גוש עציון.

דוד, אביו של גלמן, ספד לו: "בני אליאב, בכאב גדול אנו מקבלים את הדין - שנאלצנו להקריב קורבן. אליאב, לך לשלום ותנוח בשלום עם שאר מקדשי שם שמיים".

רענן, אחיו של גלמן, סיפר: "אחי הצעיר, אליאב. אני רוצה להודות לך שזכיתי לי להיות במחיצתך, אח מתוק. את הסדר והארגון אתה הובלת בבית. ידעת תמיד מה אתה רוצה לעשות. תודה על שעות של שיחות, הייתה לך משנה סדורה". "רק בזכות אחדות נשרוד את המלחמה הזו שלא התחילה לפני כמה חודשים, אלא מאז שהגענו לפה", הוסיף.

עוד בנושא:
ניסיון דקירה בגוש עציון: קצין מילואים נהרג מירי צה"ל לעבר מחבל
"הכאב ממלא את הלב": אליאב נהרג כשהיה בדרך לחופשה ממילואים

הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
ההלוויה בכפר עציון, אמש/יואב דודקביץ'

אחותו של גלמן, צופיה, ספדה לו גם היא: "היה לך מין שקט ונחת. תמיד אמרתי שכשאבנה בית אמלא אותו ברוגע שלך.
לפני הרבה זמן התחלתי לסרוג לך כיפה לשחרור ולא סיימתי. אליאב, שמור עלינו, עם ישראל. אוהבת אותך מאוד".

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, שנכח בהלוויה אמר: "לוחם, גיבור ישראל, הלכת מאיתנו פתאום. לא ישברו אותנו חיות הטרף עם הסכינים. ראיתם שהרוצח היה איש חינוך - איפה זה ואיפה החינוך שלנו. אצלם מחנכים לרצח. אבל זה לא ילך, לא בסכינים ולא ברובים תצליחו להזיז אותנו מכאן".

אלוף-משנה יאיר וולנסקי, מפקד חטיבה 401 שבה שירת גלמן, סיפר על הכרותו עמו. "חווינו את תרומתך ב'צוק איתן'. בצניעותך לא שיתפת רבים במעשיך, אך אנו המפקדים והחיילים יודעים הרבה", אמר. "היית תמיד שקט אל ברגע האמת הייתה נחוש מאוד ודרוך. אנו כמובן נמשיך בדרכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון. פברואר 2016. AP
זירת הפיגוע, אתמול/AP

אסתי אוליאל, שכנתו של גלמן, סיפרה עליו: "הוא היה אב לשני בנים - בן חמש ובן שנתיים. אשתו הייתה צריכה ללדת עוד חודשיים. גם בהיותו איש קבע היה בולט הזמן שהקדיש לילדיו הם היו מושא קנאה לכל הסביבה, אליאב והבנים". "הוא גם מצא זמן להתנדב בוועדה שתכננה את גני השעשועים ביישוב. זה ממש היה בדמו", הוסיפה.

בעניין נסיבות המוות: "המשפחה ביקשה להדגיש שהמשפחה והיישוב שולחים חיבוק גדול לחיילי צה"ל - אנחנו אוהבים אותם. לא אמרו מילה נוספת".

גלמן היה קרוב משפחתו של רב-סרן בניה שראל, שנהרג במהלך מבצע "צוק איתן". יהודה ולד, תושב היישוב, סיפר מוקדם יותר היום על הקרבה המשפחתית: "זו משפחה פטריוטית שמוסרת בחיים ובמוות את עצמה למען עם ישראל וארץ ישראל. בניה ואליאב גדלו באותו בית וזה לא מפתיע אותנו שאליאב, למרות להשתחרר לא מזמן, מצא את מותו לבוש מדים".

על ידי חבריו תואר גלמן כ"אדם שקט ומלא עוצמה שנתן רבות מחייו למען העם והארץ". הוא סיים את שירותו כקצין לפני כמה חודשים ובימים האחרונים היה בשירות מילואים. לדברי מכריו, התכוון לפנות לעבודה בתחום הביטחון. אחיו, אייל, סיפר עליו כי "אליאב היה קשור באופן חזק ביותר לארץ ישראל, לעם ישראל ולתורת ישראל. תמיד בגדלות ובעוצמה".

הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
ההמונים בבית העלמין/יואב דודקביץ'

מתחקיר האירוע שבו נהרג גלמן, שבוצע בשטח על ידי קצינים מאוגדת יהודה ושומרון, עלה שלוחמי גדוד חרוב מחטיבת כפיר הבחינו במחבל שמסתער על אזרחים עם סכין בידו. הלוחמים כיוונו לעברו את רוביהם ופתחו באש. גלמן עמד בעת התקרית במקום ומאחר שהמחבל ניסה להימלט מהלוחמים, שהמשיכו לירות לעברו, פגעו בו בשוגג.

"לוחמי חטיבת כפיר כיוונו לעבר המחבל. הקצין עמד בצד ונפגע מהאש. הם בפירוש כיוונו לעבר המחבל. זה אירוע טראגי", אמר לוואלה! NEWS גורם צבאי.

בהכנת הכתבה השתתפו משה שטיינמץ ואמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 21:49)

הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully