וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפגישה עם משפחות מחבלים: ריבלין סירב להכניס את זחאלקה לבית הנשיא

24.2.2016 / 18:21

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת לא הורשה להיכנס לאירוע בהשתתפות נשיא המדינה וראשי רשויות ערבים. זאת על רקע פגישתם של חברי בל"ד, ובהם זחאלקה, עם משפחות מחבלים. "הנשיא לא העלה בדעתו לפגוע כך במשפחות שכולות". זחאלקה בתגובה: "לא ידעתי שחסרים כיסאות בבית הנשיא"

צילום: דוברות הרשימה המשותפת, עריכה: מתן חדד

בית הנשיא סירב להכניס היום (רביעי) את ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) לאירוע בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וראשי רשויות ערבים. זאת, על רקע פגישתם של חברי בל"ד, ובהם זחאלקה, עם משפחות מחבלים.

לפני כחודש, בטרם המפגש עם משפחות המחבלים, יצאה הזמנה מבית הנשיא לראשי הרשימה המשותפת להשתתף באירוע, אולם במשך החודש שחלף זחאלקה לא ביקש להשתתף בו, ורק היום, שעתיים לפני האירוע הודיע כי בכוונתו לבוא. הוא הגיע לבית הנשיא ונאלץ לחזור על עקבותיו.

סערת הפגישה עם משפחות המחבלים - עוד כותרות:
ח"כים נפגשו עם משפחות מחבלים; נתניהו: "לא ראויים להיות בכנסת"
ועדת האתיקה השעתה את הח"כים מבל"ד שנפגשו עם משפחות מחבלים
נתניהו ליועמ"ש: לנקוט צעדים נגד הח"כים שנפגשו עם משפחות מחבלים

נשיא המדינה נפגש עם משלחת מנהיגות ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית. פברואר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

גורמים בבית הנשיא אמרו לוואלה! NEWS: "זחאלקה נפגש עם משפחות מחבלים והנשיא לא העלה בדעתו לפגוע כך במשפחות שכולות ובכלל לקבל את זה".

זחאלקה עצמו התרעם על הצעד של ריבלין ואמר כי "ההתלבטות שלי אם להגיע לאירוע היתה קשה משל ריבלין". הוא הסביר: "לפני כמה שבועות הוזמנתי, יחד עם ראשי הרשימה המשותפת לאירוע השקת תכנית החומש הכלכלית, והודעתי שלא אוכל להשתתף בו, וזאת על רקע התניות של הריסות בתים וגזירות קשות אחרות". לדבריו, "במחשבה שנייה ולאחר התלבטות קשה בימים האחרונים, ולאחר שהתברר שלא התקבלה החלטה על ההתניות, החלטתי כן להשתתף, והודעתי על כך לבית הנשיא. נעניתי שהכיסאות באירוע כבר מלאים ואין מקום פנוי. בכתגובה לכך, ביטלו ראשי הרשימה המשותפת את השתתפותם. לא ידעתי שחסרים כיסאות בבית הנשיא ויש לשקול בכובד ראש תקציב נוסף לקניית כיסאות נוספים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חנין זועבי מלווה בחברי מפלגתה בדיון בבית המשפט העליון על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול מועמדותה, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
זחאלקה, זועבי וגטאס/נועם מושקוביץ

פגישתם של שלושת הח"כים מבל"ד התרחשה בתחילת החודש. הם נפגשו בין היתר עם אביו של בהא עליהן, שביצע את פיגוע הדקירה והירי בארמון הנציב בחודש אוקטובר האחרון, שבו נרצחו שלושה בני אדם, ועם מחבלים נוספים ממזרח ירושלים. הפגישה נפתחה בדקת דומייה ותפילה לעילוי נשמתם של המחבלים. המשפחות סיפרו על הסבל שבאובדן יקיריהם והדגישו את החשיבות שבהבאת גופותיהם לקבורה, וכן מחו על האופן שבו קרוביהם "הוצאו להורג, כההגדרתם. חברי הכנסת מצדם הבטיחו כי יפעילו את כל הלחצים האפשריים על מנת להביא את הגופות לקבורה בהקדם האפשרי, והדגישו כי אי החזרתן היא "חטא".

הפגישה עוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית. עוד בערב שבו דווח על הפגישה, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא פנה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, "בכדי לבחון אילו צעדים ניתן להפעיל נגדם". כמה ימים לאחר מכן נודע כי נתניהו מקדם חוק שיאפשר להדיח ח"כ ברוב של 90 חברי כנסת.

נוסח החוק, שזכה לכינוי "חוק ההשעיה", שונה כמה פעמים. לפי הנוסח העדכני, תן יהיה להדיח חבר כנסת בשל תמיכה בשלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזויין נגד ישראל. על פי ההצעה, ניתן יהיה להדיח ח"כים גם בשל התבטאויות בנוסח זה, ולא רק בעקבות מעשים כפי שכתוב בחוק בסעיף 7א לחוק כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully