וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג ש"ס נעלם לפני ההצבעה - ומתחם המריבה בי-ם יישאר פתוח בשבת

24.2.2016 / 17:33

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר התכנסה להצבעה על הארכת האישור ל"שימוש חורג" במתחם "התחנה", הפועל בשבתות. החרדים ניסו להכשיל את מתן האישור, אך נציג ש"ס יצא מהאולם במפתיע דקות לפני ההצבעה - והארכת האישור התקבלה ברוב דחוק. "גועל נפש"

מתחם התחנה הראשונה רכבת ירושלים. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מתחם "התחנה" בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

ניצחון ברגע האחרון לחילונים בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר הצביעה הבוקר (רביעי) על הארכת האישור ל"שימוש חורג" במתחם "התחנה" בעיר, הפועל בשבתות. החרדים במועצה ניסו להכשיל את מתן האישור כדי לגרום למקום הפועל בשבתות להיסגר, אולם נציג סיעת ש"ס בוועדה מיכאל מלכיאלי יצא מהאולם דקות לפני ההצבעה, והארכת האישור התקבלה ברוב של חמישה נגד ארבעה.

הוועדה מונה 11 חברים, מתוכם חמישה חרדים, חמישה חילונים ונציג סיעת הבית היהודי, דב קלמנוביץ'. בימים האחרונים ניהלו הצדדים מסע לחצים נרחב על קלמנוביץ', אולם לא תיארו לעצמם כי "אחד משלהם" ייעלם רגע לפני ההצבעה. כשהתברר שמלכיאלי נעלם, קלמנוביץ' נמנע.

עוד בוואלה! NEWS:
"הכאב ממלא את הלב": אליאב נהרג כשהיה בדרך לחופשה ממילואים
מפקד המשטרה הצבאית: "נשק בידי חיילים מעלה סבירות לתקלות"
מצרים מודה לראשונה: התרסקות המטוס הרוסי בסיני - פיגוע

ניר ברקת מסייר בעיר דוד. יואב דודקביץ'
התייחסות ראשונה. ברקת/יואב דודקביץ'

חבר מועצת העיר, אריה קינג, תקף את מלכיאלי ואמר כי "סיעת ש"ס תמכה בתכנית שתאפשר חילול שבת במרחב הציבורי בירושלים. חבר מועצה ש'משחק אותה' שהוא יצעד עמך עד הסוף, עד למטרה הראויה של שמירת השבת, בוגד בך ובוגד בבוחריו שומרי השבת ברגע האחרון. איך ניתן לתאר זאת, גועל נפש".

מלכיאלי עצמו אמר לוואלה! NEWS כי "הגשתי בקשה לדיון נוסף במועצת העיר והיא תדון בנושא". בסיעות החרדיות הבהירו גם כי לא הרימו ידיים וילחמו במועצת העירייה על ההחלטה.

כחצי שעה לפני הדיון התבטא ראש העירייה, ניר ברקת, לראשונה בעניין וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "ניסיונות הסגירה של המתחם בשבת הם הפרה של הסטטוס קוו. לא אאפשר זאת ואפעל בכל דרך שימשיך להיות פתוח בהתאם לחוק". סגן ראש העירייה מסיעת התעוררות, עופר ברקוביץ', אמר כי "לכל העסקנים שמנסים לחרחר מלחמות בירושלים, בוועדות התכנון, או בכלל, חפשו עיר אחרת". הוא הוסיף כי "לירושלים יש מנהיגות שתמשיך לקדם אותה ולפתח אותה, ולהיות עיר תוססת יצירתית ומעניינת, עבור כל סוגי האוכלוסיות בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully