וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר על דברי אלשיך על השכול: רצוי שלא יתבטא פוליטית

דב גיל-הר

23.2.2016 / 19:15

אסף חפץ הסכים עם אמירתו של המפכ"ל המכהן בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, אך המליץ לו להימנע מלהתבטא בסוגיות שנויות במחלוקת פוליטית. המפכ"ל לשעבר גם ציין כי על אלשיך להמשיך להיות בקשר עם הציבור, "בטח כשיש אירועים ולא רק אז"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

"בעיקרון רצוי שמפכ"ל לא יתבטא בדברים שהם שנויים במחלוקת פוליטית", טען היום (שלישי) אסף חפץ, מפכ"ל המשטרה לשעבר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בהתייחס להתבטאות המפכ"ל המכהן רוני אלשיך, שנחשפה בוואלה! NEWS, על ההשוואה בין שכול משפחות מחבלים לשכול משפחות נרצחים. עם זאת, הוא ציין כי הוא לא חושב "שהוא חרג באותה מסגרת שבה התבטא".

חפץ סבור כי אין ספק שהחברה הערבית "מקדשת את המוות. ממליצה בחום לצעירים להתאבד". לדבריו, "ללא ספק כשמפכ"ל נמצא מול התקשורת יש פליטות ואמירות שנחשבות ל'לא מקובלות', זה קרה גם לי, לא זוכר דברים מיוחדים. מפכ"ל צריך להיזהר מאמירות של דברים שנויים במחלוקת פוליטית כי הוא מייצג את כל המערכת. אסור לו להתבטא נגד המגזר הערבי למשל, אלא לשרת גם אותו".

אלשיך התייחס אתמול במרומז לסערה שעוררה ההשוואה שעשה שדרן הרדיו רזי ברקאי, בין הרגשות של משפחות שכולות לבין רגשות של משפחות מחבלים. "אי אפשר שלא לחוש את ההבדל בין השכול שאנו מלווים ופוגשים במבט שלכם ובין זה אשר אנו פוגשים בשנים האחרונות באינטנסיביות בעיני חלק משכנינו", אמר אלשיך בנאום שנשא בפני אלפי משפחות שכולות בכנס של ארגון "יד לבנים" במלון "ליאונרדו" באילת. "דומה שבעוד אנו בחרנו לקדש את החיים לתת להם משמעות להרים על נס את התרומה של הקורבנות לחברה הישראלית את המורשת שהם השאירו לנו לנצח - אויבינו בחרו לקדש את המוות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתוני שב"כ: שליש מהעצורים השנה בטרור – מחמאס; 239 פיגועים סוכלו
"למשטרה לקח תשע דקות להגיע, בזמן שהרוצח המשיך לפגוע באחותי"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך בטקס חילופי מפקד מג"ב. ניב אהרונסון
השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך בטקס חילופי מפקד מג"ב/ניב אהרונסון

חפץ המשיך בריאיון להתייחס לתכנית המפכ"ל לגיוס יותר שוטרים במגזר הערבי. "שיתוף פעולה כזה הוא דבר חיוני, ומי שהיה גם לפניי ואחריי חושב ככה. אני מקווה שתקציב יתוגבר כדי שהדבר ייצא לפועל. משטרת ישראל צריכה לעשות שימוש מושכל בעיקר בציבור הערבי, שיתוף פעולה עם ההנהגה וכמובן הקמת תחנות וגיוס אנשים מהמגזר שישרתו את התושבים שלהם ויהיו מעורבים. רק מקווה שהחלטת המדינה תתבצע ולא תהיה רק החלטה", אמר.

חפץ המליץ לאלשיך כי להמשיך להיות בקשר עם הציבור, "בטח כשיש אירועים ולא רק אז". לדבריו, "האמון של הציבור והקשר של הציבור בממשלה הוא אלמנט קריטי בהצלחת המשטרה. אני חושב שהיציאה באמירות כאלו לציבור הם נכונות וחשובות וממליץ לו להמשיך בקו הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully