וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעויות במסלולים ואיחורים חוזרים ונשנים: מחדל התחבורה בנגב

נוכח תלונות תושבי הנגב, הציב משרד התחבורה לחברת "דן בדרום" אולטימטום: תקנו הכשלים עד יום רביעי, או שזכייתכם במכרז תבוטל. התושבים: "זו קטסטרופה. ממש סבל ועינויים". גם בכנסת צפויים לדון במשבר

צילום: מז"ח שדרות, עריכה: יאיר דניאל

תושבי אופקים ונתיבות מנהלים בשבועות האחרונים מאבק נגד חברת "דן בדרום" עקב תקלות חוזרות ונשנות בקווים החדשים בנגב המערבי. במסגרת המאבק, כינס בשבוע שעבר ראש העיר אופקים, איציק דנינו, את מנהלי חברת "דן בדרום" ומנהלי משרד התחבורה לפגישה שבה טען – "אי אפשר להמשיך ככה". לדבריו, מדובר ב"זלזול בתושבי הפריפריה".

אתמול (שני) שיתף דנינו בדף הפייסבוק שלו כי משרד התחבורה הציב אולטימטום לחברת "דן בדרום" לפיו עליהם לתקן את הליקויים, או שתבוטל החזקתם במכרז. "לפני כמה דקות, בעקבות הוראת שר התחבורה, נתבשרתי כי משרד התחבורה הציב אולטימטום לחברת 'דן בדרום' האומר כי אם שירותי התחבורה לא יסופקו באופן סדיר ומלא עד ליום רביעי הקרוב בשעה 8:00 בבוקר, יבטל משרד התחבורה את זכייתה של החברה במכרז לאספקת שירותי התחבורה הציבורית במטרופולין באר שבע", כתב, "מדובר בצעד תקיף ומשמעותי אשר יסב נזק כלכלי ותדמיתי כבד לחברת 'דן בדרום".

"במהלך השבוע האחרון נאבקנו בכל החזיתות מול משרד התחבורה, חברת 'דן בדרום' ורשות התחבורה הארצית", הוסיף דנינו. "פניתי למבקר המדינה ואף הכנתי עתירה לבג"ץ בכדי להביא לפתרון המשבר. לטובתנו ולטובת כלל האזור, אני מקווה ומאחלים שחברת 'דן בדרום' תצליח לספק את שירותי התחבורה הראויים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הנתונים העגומים: שתיים מכל שלוש נשים בקהילת הלהט"ב הוטרדה מינית
"נתניהו פנה לברלוסקוני כדי שיסייע לו ליצור קשר עם אובמה"
המערכת החורפית מסתיימת: היום עדיין גשום, ממחר - התחממות

תחנת אוטובוס מבוטלת. מערכת וואלה!
"תושבי העיר אופקים זועמים, מבחינתם מדובר בקטסטרופה"/מערכת וואלה!

"תושבי העיר אופקים זועמים, מבחינתם מדובר בקטסטרופה", טען שמעון בן קימון, עיתונאי ותושב אופקים. "הם חווים משבר תחבורתי קשה מאוד. סברנו תחילה שהנה, מגיעה בשורה טובה בנושא האוטובוסים לאופקים, אך עד מהרה נחשפנו לקטסטרופה, לעוול נורא. אנשים מאחרים למקומות העבודה, תלמידים מאחרים לבתי הספר, האוטובוסים מגיעים בלו"ז הזוי לגמרי. אני שמח שראש העיר נכנס לתמונה במרץ ופועל לתיקון העוול הזה. כתושב ותיק של העיר אני יכול לומר שמעולם לא חוותה העיר מחדל כה גדול של חברת נסיעות, שהיה לה מספיק זמן להיערך אך כשלה בענק במתן שירותי תחבורה אלמנטריים לתושבי אופקים. אני מקווה שהליקויים יתוקנו ומיד".

איילה וקנין, תושבת העיר אף היא, מסכימה שחברת "דן דרום" כשלה במתן השירות לתושבים. "לא יאמן, לאחר כל ההבטחות לתושבי אופקים שוב מחדל בתחבורה הציבורית. ב-12 בפברואר נכנסה חברת אוטובוסים חדשה 'דן בדרום', חברה אשר אמורה לשרת אוכלוסייה גדולה, אך כגודל הציפייה כך גודל האכזבה", אמרה. "תושבים רבים התאכזבו מאוד שנאלצו לחכות שעות שלמות לאוטובוסים ואין מענה. האוטובוסים לא מכירים את מסלול הנסיעה ומאחרים והתושבים מאחרים למקום עבודתם. ככה, שבוע וחצי עברו התושבים סבל ועינויים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מזג אוויר סוער בירושלים. ינואר 2016. יואב דודקביץ'
"כגודל הציפייה כך גודל האכזבה"/יואב דודקביץ'

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) התייחס להיערכות הלקויה של חברת "דן" בנגב ואמר: "לפי המתווה הקיים, האוטובוסים אינם נכנסים פנימה אל תוך היישובים, אלא מעלים ומורידים את הנוסעים על הכביש הראשי בכניסה ליישובים, דבר אשר, ראשית, מסכן את הנוסעים, ושנית, אינו פותר את סוגיית התחבורה בצורה מלאה". לדבריו, "תושבי הנגב המערבי נדרשים למצוא פתרון להגעה לתחנות ומהן. הם אינם צריכים לשלם את המחיר של חוסר היערכותה של חברת דן, ועל כן אני דורש לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה במטרה להביא לפתרון הבעיה בהקדם האפשרי".

גיל יעקב מנכ"ל "15 דקות", ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל אמר: "ההיערכות לכניסת חברת 'דן' לצפון הנגב ארכה תשעה חודשים, ולמרות זאת כבר שבוע וחצי ששירותי התחבורה הציבורית אינם מתפקדים כנדרש".

לדבריו, "נוסעים מחכים לאוטובוס יותר משעה, אין כל מידע בתחנות, דיילים בודדים ללא מידע רלוונטי - כל אלה גורמים לנזקים כספיים אדירים לנוסעים המשתמשים בתחבורה הציבורית. מן הראוי שהאחראים למחדל יתנו על כך את הדין. לתושבי צפון הנגב מגיע שירות איכותי אחרי שנים ארוכות של הזנחה".

"דן בדרום": "מטבע הדברים יש אתגרים, אנו פועלים לתיקון התקלות"

מלשכת שר התחבורה ישראל כץ נמסר בתגובה: "לפי הוראת שר התחבורה, ישראל כץ, במידה ושירותי התחבורה לא יסופקו באופן סדיר ומלא עד ליום רביעי הקרוב בשעה 8:00 בבוקר, יבטל משרד התחבורה את זכייתה של 'דן בדרום' במכרז לאספקת שירותי התחבורה הציבורית במטרופולין באר שבע".

מחברת "דן בדרום" נמסר בתגובה: "'דן בדרום' הכפילה את תדירות הקווים ומפעילה מערך נסיעות בהיקף של פי חמש מהמרחקים שהיו עד כה. מדובר במהלך מורכב שקורות בו תקלות לוגיסטיות, אך אנו פועלים במלוא היכולת על מנת לתקנן.
החברה מפעילה קווי אוטובוסים ב-160 יישובים ברחבי הנגב הצפוני, תוך הוספת מאה יישובים שאליהם לא נכנסו עד כה קווי תחבורה ציבורית. מטבע הדברים שינוי זה כרוך באתגרים רבים, ואנו מתנצלים על כל פגיעה בנוסעים בשל כך. אנו צופים כי בתוך שבועות בודדים המצב יתייצב ומבטיחים כי תושבי הנגב הצפוני יזכו לתחבורה ציבורית יעילה, נעימה ומשתלמת". החברה סרבה להתייחס לאולטימטום שהוצב לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully