וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אורן חזן נעלם": הפסד ראשון לקואליציה בהצבעה על הצעת חוק משמעותית

23.2.2016 / 2:35

29 חברי כנסת תמכו בהצעת חוק להסדרת מעמד פסקי דין הניתנים בבתי דין צבאיים ביו"ש בקריאה ראשונה ו-29 התנגדו לה. יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, אמר כי הסיעה תתכנס השבוע "להחליט בדבר הצעדים שיינקטו בעניין היעדרותו המכוונת של חזן מהצבעות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק
מליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הקואליציה לא הצליחה לגייס רוב. מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

מתיחות בקואליציה בעקבות ההפסד אמש (שני) בהצבעה בקריאה ראשונה על הצעת חוק של חברת הכנסת ענת ברקו מהליכוד. מליאת הכנסת דחתה אמש הצעת חוק שנתמכה על ידי הקואליציה, ואשר ביקשה להסדיר בחוק את מעמדם של פסקי הדין הניתנים בבתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון, כך שבפקודת הראיות ייקבע שהממצאים והמסקנות של בית דין צבאי יהיו קבילים כראיה במשפט אזרחי. 29 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-29 התנגדו לה. כיוון שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב, ההצעה נפלה.

מדובר בפעם הראשונה בקדנציה הנוכחית שבה הקואליציה מפסידה בהצבעה משמעותית בקריאה ראשונה, לאחר שעד כה מרבית ההפסדים היו בשלב הקריאה הטרומית. מעבר למבוכה, משמעות ההפסד היא כי הקואליציה לא תוכל לשוב ולהעלות את ההצעה שוב למשך חצי שנה, וגם אז תחזור ההצעה לשלב הקריאה הטרומית.

עוד בוואלה! NEWS:
"כמויות גשם אדירות - יותר מהממוצע החודשי": המערכת החורפית לקראת סיום
בהוראת הרמטכ"ל: לוחמים יצאו עם נשקם לחופשה בביתם
המפכ"ל למשפחות שכולות: יש הבדל בין השכול שלנו לזה של משפחות מחבלים

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"לא ענה לטלפונים". חזן ונתניהו במליאת הכנסת, החודש/נועם מושקוביץ

יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, נשאל על ידי וואלה! NEWS על הסיבות להפסד בהצבעה, והשיב: "אורן חזן נעלם מהכנסת ללא קיזוז ולא ענה לטלפונים מ-18:00 בערב". עוד הוסיף הנגבי: "ביום רביעי תכונס סיעת הליכוד להחליט בדבר הצעדים שיינקטו בעניין היעדרותו המכוונת של חזן מהצבעות, היעדרות שחוזרת על עצמה לאורך חודשים ארוכים". טרם התקבלה תגובתו של חזן.

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
הנגבי/ראובן קסטרו

באופוזיציה מיהרו לחגוג את הניצחון. יו"ר סיעת המחנה הציוני, מרב מיכאלי, אמרה לאחר ההצבעה: "ההצעה של ברקו ביקשה ליישם את מדיניות הסיפוח הזוחל ולתת מעמד לפסקי דין של בתי דין צבאיים ביהודה ושומרון בשטחי ישראל. מדובר בהישג גדול במאבק על ישראל כמדינה דמוקרטית, עוד הישג במאבק שלנו בקואליציה הרעה של נתניהו".

חבר הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) הגיב גם הוא לדחיית ההצעה של ברקו ואמר: "הצלחנו הלילה להפיל הצעת חוק מזיקה ובעייתית. הצעת החוק ביקשה לתת מעמד אזרחי לפסקי דין של בתי משפט צבאיים. חיזוק מקומן של נורמות צבאיות במשפט האזרחי זה מסוכן, ובמיוחד בחברה שהצבא בה הוא כל כך מרכזי. אני שמח שהצלחנו לגייס את כל האופוזיציה להתנגד, ושמח שהצלחנו להראות שאפשר לעצור ולהפיל את יוזמות הקואליציה הרעה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully