וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמויות גשם אדירות - יותר מהממוצע החודשי": המערכת החורפית לקראת סיום

23.2.2016 / 0:10

כמות המשקעים שירדה במערכת החורפית האחרונה הייתה חריגה והובילה להצפות ושיטפונות. "ישנם מקומות שביממה אחת הגיעו למחצית ואפילו יותר מהממוצע לחודש פברואר כולו", אמר החזאי אורי בץ, שהבטיח: "החורף עדיין כאן - גם במרץ יהיה גשום"

צילום: שי מכלוף, אורן רונד, אלון שחל, אתר החרמון, דוברות כיבוי אש, דפנה ארבל, עיריית רמת גן, שלומי אברג'ל, סלימאן; עריכה: שניר דבוש ומתן חדד

המערכת החורפית הנוכחית מתקרבת לסיומה, אולם למרות שהיא נמשכה יממה אחת בלבד היא הייתה חריגה בכמויות המשקעים שהיא הביאה עמה. "הכמויות שירדו ביממה האחרונה הן בפירוש רבות מאוד וחריגות משני היבטים. האחד הוא בתפרוסת הכלל-ארצית של המשקעים מהצפון ועד לדרום והשני הוא בערכים הגבוהים ביותר שנרשמו ביממה האחרונה", הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS החזאי אורי בץ. "כמויות הגשמים שירדו היו אדירות. ישנם מקומות שביממה אחת הגיעו למחצית ואפילו יותר מהממוצע לחודש פברואר כולו".

כמו במרבית המערכות החורפיות שהיו במהלך העונה, גם הפעם קיבל הנגב המערבי כמות גדולה מאוד של גשם, אולם הפעם יממה אחת בלבד סיפקה לו את הכמות שאזור זה מקבל בממוצע בחודש פברואר כולו. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, בקיבוץ דורות שבנגב המערבי ירדו עד כה 67.5 מ"מ, זאת כאשר ממוצע המשקעים לחודש פברואר כולו באזור זה עומד על כ-70 מ"מ.

יום חורפי במיוחד - עוד כותרות:
מפלס הכנרת טיפס, הנחלים עלו על גדותיהם: כך נראה היום החורפי
גשמים ושלג ברחבי הארץ: שיטפונות עזים בדרום; החרמון נסגר

גשם ושלוליות בפתח תקווה. ראובן קסטרו
מקפצים בין השלוליות בפתח תקווה/ראובן קסטרו
כמויות גשם בכל הארץ – מאז אמש. צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עיבוד תמונה
כמויות גשם בכל הארץ – מאז אמש/עיבוד תמונה, צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אולם המערכת הנוכחית התבלטה מגמה של שיפור ניכר בכמות המשקעים שקיבל צפון הארץ. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, שיאנית הגשם של היממה האחרונה היא העיר צפת שקיבלה עד לשעות הערב המוקדמות לא פחות מ-81 מ"מ של גשם. "ממוצע המשקעים לחודש פברואר בצפת עומד על 130 מ"מ. ביממה אחת העיר קיבלה 60% מכמות המשקעים לחודש פברואר כולו. מדובר בכמויות אדירות", ציין בץ.

לדבריו, "אנחנו אמנם מתקרבים לסוף חודש פברואר ועד סוף החודש לא נראית באופק מערכת חורפית רצינית בסדר הגודל שראינו עכשיו, אבל החורף עדיין לא תם. המערכת הנוכחית רק הזכירה למספידי החורף שהוא עדיין כאן. על פי המודלים, חודש מרץ צפוי להביא אתו כמות ממטרים ממוצעת לחודש זה".

למרות שהמערכת החורפית הביאה גם לחרמון מעט שלג, היום ייכנס אתר הסקי למתכונת הקיץ. מנהל האתר לירון מילס הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ההחלטה על מעבר למתכונת קיץ התקבלה בעקבות ההערכות לפיהן עד סוף העונה לא צפוי לרדת יותר שלג משמעותי, אולם החלטה זאת עלולה להשתנות אם חודש מרץ יביא עימו הפתעות.

מזג אוויר גשום היום בתל אביב. צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
סוער בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אבי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
נחל לבן רמת נגב. גל ביסמוט, מערכת וואלה! NEWS
שיטפונות בנגב/מערכת וואלה! NEWS, גל ביסמוט

היום יסכם אגף האקלים בשירות המטאורולוגי את כמויות המשקעים שירדו במערכת הנוכחית, אבל כבר כעת ברור כי אם עד אליה הצפון קיבל רק 40%-45% מכמות המשקעים לחורף שלם, אז המערכת הנוכחית תשפר במידה ניכרת מגמה זו.

"באופן עקרוני, על פי לוח השנה והאסטרונומיה, חודש מרץ מסמן את החלק האחרון של החורף ואת הכניסה לעונת האביב", אמר ד"ר עמוס פורת, מנהל אגף האקלים בשירות המטאורולוגי. "בכל מקרה הטמפרטורות הממוצעות לחודש זה גבוהות מאלה של חודשים ינואר ופברואר. מה יהיה בפועל? אי אפשר לדעת. היו מקרים שחודש מרץ היה גשום מאוד והיו מקרים שהחודש הזה היה אביבי בשילוב עם אירועים שרביים חזקים ביותר".

הצפת בית בנתיבות. ספק 500
בית שהוצף בנתיבות/ספק 500

הלילה צפוי להיות מעונן ברובו ועדיין ירד גשם מקומי, ברובו קל. עדיין קיים חשש משיטפונות, בעיקר בנחלי המזרח. היום: מעונן בדרך כלל ועדיין ירד גשם מקומי, ברובו קל. הטמפרטורות ללא שינוי של ממש. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח. ביום רביעי יהיה נאה עד מעונן חלקית, הטמפרטורות יעלו. ביום חמישי יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב, עם עלייה קלה נוספת של הטמפרטורות, שתעשנה מעט גבוהות מהממוצע לעונה. ביום שישי יהיה נאה, עם עלייה קלה של הטמפרטורות – שיהיו גבוהות מהממוצע.

הטמפרטורות החזויות במהלך הלילה: בתל אביב 12 מעלות, בירושלים 7, בחיפה והקריות 10, בצפת והרי הגליל 6, ברמת הגולן 9, באזור הכנרת 13, באזור ים המלח 14, בבאר שבע 9, במצפה רמון ובמדבר יהודה 7 ובאילת והערבה 12 מעלות.

(עדכון ראשון: 22:45)

הצפות באופקים. סמדי שדה, ספק 500
רכבים טובעים בהצפות באופקים/ספק 500, סמדי שדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully