וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: סכנה לאספקת המים לבירה דלהי בשל 'מלחמת מעמדות'

21.2.2016 / 20:15

אלפי חיילים נשלחו לדכא הפגנות אלימות בצפון המדינה, שם מוחים חברי קהילת ג'אט על מצב התעסוקה והחינוך בעקבות העדפה מתקנת לבני מעמד נמוך יותר. בינתיים, ראש הממשלה מודי בוחר שלא מתערב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הודו שלחה היום (ראשון) בין 4,000 ו-5,000 חיילים למדינת הריאנה הצפונית על מנת לדכא הפגנות שהתעוררו באזור בידי חברי הקהילה הכפרית ג'אט, אשר פגעו קשות באספקת המים למטרופולין של דלהי, שבו יותר מ-20 מיליון תושבים. במחאות האלימות על מצב התעסוקה והחינוך במדינה, נהרגו עשרה בני אדם ומפעלים שונים נאלצו להיסגר. בני המעמד מחו בעיקר על מצב חלוקת המשרות הציבוריות בהודו, ואחד מנציגיהם הודיע כי ישלח דרישות למכסת משרות קבועה על מנת שחברי הקהילה יוכלו להתפרנס בכבוד.

הציבור הכפרי בהודו זועם על התחרות הגוברת על משרות ציבוריות ולכן הג'אטים, בני אחת המעמדות הגבוהים ביותר במדינה, החלו במחאתם. אוכלוסייתה של הודו גדלה במהירות וצפויה להיות דומה לזו של סין בתוך עשור, והמהומות שמתעוררים הכפריים מאיימות על יציבות שלטונו של ראש הממשלה נרנדרה מודי. מודי הבטיח בעבר עתיד ורוד יותר להודים לאחר שנבחר ב-2014, אך כפי הנראה, אינו מצליח לעמוד במילתו בפני הרוב שבחר בו. בינתיים, דרש הממשל הפדרלי של הודו את סיום ההפגנות עד הלילה.

עוד ידיעות מהעולם:
סוריה: יותר מ-60 הרוגים במתקפה משולבת של דאעש באזור שיעי בדמשק
מסע ירי במישיגן: בן 8 וחמישה נוספים נהרגו, החשוד נעצר
הבחירות המקדימות: טראמפ וקלינטון ניצחו, בוש פרש מהמרוץ לנשיאות

חיילים שהוצבו לשם דיכוי המהומות במדינת הריאנה שבצפון הודו. 21 בפברואר 2016. רויטרס
חיילים לצד מבנה שהוצת ככל הנראה בידי מפגינים בהריאנה, היום/רויטרס

בין היתר, תקפו המפגינים את בתיהם של שרים בממשל האזורי, הציתו תחנות רכבת והביעו מחאתם באמצעות ישיבה ממושכת על מסילות רכבת והפרעה לתנועת מאות רכבות. כמו כן, חיבלו חלק מהמוחים בציוד שאיבה של אחד ממפעלי הטיפול במים המספקים מים לדלהי. בשל כך, הודיע הממשל המקומי בדלהי על סגירת בתי הספר במטרופולין בשל המחסור באספקת מים, זאת כדי לוודא שבתי התושבים ובתי החולים באזור יוכלו לקבל מספיק מים. כמו כן, מנכ"ל חברת הרכב "סוזוקי" בהודו הודיע על עצירת פעילות החברה בהריאנה.

בעיר בהדורגרה הנמצאת על אחת הדרכים המובילות לדלהי כבשו כ-2,000 מפגינים את אחד הצמתים בכביש הראשי והפסיקו את התנועה. "אנחנו כאן כדי למות", אמר ריינדרה אהלבט, חוואי בן 59 ואחד ממנהיגי המחאה. "נמשיך בהפגנות עד שהממשלה תיכנע ללחץ שלנו. אין שום מצב שנחזור בנו מדרישותינו", הוסיף. בצילומי הטלוויזיה המקומית בעיירה ג'הג'ר, נראו חיילים מסתערים על הרחובות ומשוטטים בין בניינים שניזוקו ושריפות מקומיות – הרס המשמש עדות למהומה של בני מעמד הג'אט, המונה כ-80 מיליון בני אדם בהודו כולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנות של חברי הקהילה הכפרית ג'אט במדינת הריאנה שבצפון הודו. 21 בפברואר 2016. רויטרס
מפגינים החוסמים את התנועה בהריאנה, היום/רויטרס

משטרת מדינת הריאנה מסרה כי 150 בני אדם נפצעו במהלך המהומות. "אנחנו מנסים לאתר את היוזמים של המחאה ופעול נגדם", הסביר מפקד הכוחות יאש פל סינגל. כמו כן, אחד מנציגי מפלגת סינג השלטת בהריאנה אמר כי לאחד שיחות עם התושבים, הוא יציג דרישות בפני האסיפה הלאומית של הודו על מנת לקבל מכסה קבועה של משרות ציבוריות לבני מעמד הג'אט.

כמו בעבר, ראש הממשלה מודי בן ה-65 התעלם מהמחמאות, ובמקום להתייחס לקיומן נאם היום על הפיתוח הכפרי והעירוני במדינה המזרחית צ'טיסגרה, בטקס חשיפת פסל של גורו הודי וחלוקת כבוד לאישה בת 104 שהשיקה קמפיין התומך בניקיון. מודי מעוניין למשוך השקעות חוץ למדינה על מנת לגבות את תכניתו ליצור 100 מיליון מפעלי ייצור במדינה עד לשנת 2022. במצב הנוכחי, תצליח ארצו להקים רק שמונה מיליון מפעלים בזמן זה.

הפגנות של חברי הקהילה הכפרית ג'אט במדינת הריאנה שבצפון הודו. 21 בפברואר 2016. רויטרס
מפגינים בסמוך לרכב סמוך בהריאנה, היום/רויטרס
חיילים שהוצבו לשם דיכוי המהומות במדינת הריאנה שבצפון הודו. 21 בפברואר 2016. רויטרס
החיילים בהודו, היום/רויטרס
חיילים שהוצבו לשם דיכוי המהומות במדינת הריאנה שבצפון הודו. 21 בפברואר 2016. רויטרס
חיילים שהוצבו לשם דיכוי המהומות במדינת הריאנה שבצפון הודו. 21 בפברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully