וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסערה: איזנקוט יעביר מחר סקירה ביטחונית בממשלה

21.2.2016 / 0:39

בצל הביקורת שספג על כך שאמר כי הוא מצפה שחיילים "לא ירוקנו מחסנית על נערה עם מספריים", הרמטכ"ל ימסור תדרוך ביטחוני בפני השרים, שחלקם ביקרו אותו על נאומו. התדרוך נקבע בטרם נאמרו הדברים

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

הרמטכ"ל גדי איזנקוט יעביר היום (ראשון) סקירה ביטחונית בישיבת הממשלה ברקע הסערה שעוררו דבריו בשבוע שעבר, שלפיהם הוא מצפה מחיילים שלא "לרוקן מחסנת על נערה עם מספריים". מאז הוא ספג ביקורת מצד גורמים רבים בקואליציה, כולל מצדו של שר התחבורה ישראל כץ ושל סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. התדרוך נקבע עוד בטרם נאמרו הדברים.

ביום חמישי ציין השר כץ כי הוא מקווה שדבריו של הרמטכ"ל בפני תלמידי בית ספר ותיכון בבת ים לא הובילו "להיסוס" בטיפול במחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בסניף "רמי לוי" בשער בנימין, שבו נדקר למוות לוחם צה"ל.

עוד בנושא:
בצה"ל דוחים את הביקורת על הרמטכ"ל: לא ניסה להתערב בעבודת המשטרה
השר כץ על הפיגוע בבנימין: "מקווה שדברי הרמטכ"ל לא גרמו לסיכון חיים"
יעלון מגבה את איזנקוט: "אסור שחושינו יקהו ושהאצבע תהיה קלה על ההדק"

איזנקוט: "לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים". יותם רונן
איזנקוט/יותם רונן

מנגד, שר הביטחון משה יעלון ורבים מחברי האופוזיציה הביעו תמיכה באיזנקוט. אתמול התייחס לכך יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) במסגרת אירוע "שבתרבות" במבשרת ציון.

לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הפקיר את הרמטכ"ל למשיחיים בימין הקיצוני. צה"ל לא צריך הגנה של ח"כים מהאופוזיציה - אלא שראש הממשלה יעמוד ויגבה את מפקדו". לדבריו, "נתניהו נתן לשרים וחברי כנסת מהקואליציה שלו לבזות את האיש שמופקד על ביטחוננו - הרמטכ"ל. זה מעשה שלא ייעשה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
בנימין נתניהו נואם הערב במליאת הכנסת 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"שתיקתו של נתניהו היא הסכמה שבשתיקה למדיניות הכדור בין העיניים"/נועם מושקוביץ

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה היום את נתניהו, ואמרה כי שתיקתו לנוכח דבריהם של חברים בקואליציה נגד הרמטכ"ל היא "הסכמה שבשתיקה למדיניות הכדור בין העיניים". באירוע "שבתרבות" ברעננה היא הוסיפה כי "במקום שנתניהו יתנער מבכירי הקואליציה שלו וייתן לנו תשובות לגבי איך אפשר להגן על ביטחון כל אזרחי ישראל לטווח הארוך, הוא שותק ונותן למסיתים בממשלתו להתגולל על הרמטכ"ל".

גלאון הוסיפה כי "אין ספק שטרור היחידים בחודשים האחרונים הוא נורא, מחריד ומזוויע. חובתו של חייל לנטרל את אותה נערה עם מספריים, כך שהיא תישאר בחיים, והדבר הבא יהיה לשפוט אותה ולהעניש אותה על פי חוקי מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully