וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה פוליטית": נסגר מרכז הסיוע האחרון במצרים לשורדי עינויים

על רקע פעילות הרשויות בקהיר נגד ארגוני זכויות אדם והצטברות הדיווחים על עינויים בידי שירותי הביון, הוצא צו סגירה למרכז "א-נדים" בקהיר. מנהלת המרכז: "אלא אם הם יעצרו את כולנו, נמשיך לעבוד"

הפגנת מחאה לאחר מותו של סטודנט איטלקי בקהיר, מצרים, 6 בפברואר 2016. AP
אירוע זיכרון לאחר מותו של רגאני מול שגרירות איטליה בקהיר/AP

הרשויות במצרים הורו אמש (רביעי) על סגירת מרכז "א-נדים" שבקהיר, המרכז האחרון במדינה לטיפול בשורדי עינויים – כך דווח בכלי התקשורת המצריים. גורמים רשמיים טענו כי סגירת המוסד מגיעה בשל הפרות של תקנות משרד הבריאות, אולם לא נמסר כל פירוט בנוגע להפרות אלה.

עם זאת, מנהלת המרכז עאידה סיף א-דוולה טענה בשיחה עם רשת BBC כי ההחלטה על סגירת המוסד, שפועל מאז שנת 1993, "נובעת ממניעים פוליטיים". לדבריה, הרשויות מסרו כי לצוות המרכז יינתן עד יום שני להיערך לסגירתו, אולם היא הבטיחה להפר את הצו. "אלא אם הם יעצרו את כולנו, נמשיך לעבוד", הבהירה.

עוד בוואלה! NEWS:
סיסי בנאום ראשון בפני הפרלמנט: "הנחנו את היסוד לדמוקרטיה"
"מוות אטי": גופת סטודנט איטלקי שעבר עינויים אותרה ליד קהיר
הפנטגון פרסם עדויות לעינוי אסירים בידי אמריקנים בעיראק ואפגניסטן

הפגנת מחאה לאחר מותו של סטודנט איטלקי בקהיר, מצרים, 6 בפברואר 2016. AP
"המשך של הדיכוי של פעילי זכויות אדם במצרים". כוחות משטרה מול שגרירות איטליה בקהיר/AP

ארגוני זכויות אדם יצאו נגד פעילותה של הממשלה המצרית נגד פעילים פוליטיים, ולאחרונה הצטברו דיווחים רבים על עינויים שבוצעו על ידי כוחות הביטחון ושירותי הביון. ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" מסר כי הצו נגד מרכז "א-נדים" הוא "המשך של הדיכוי של פעילי זכויות אדם במצרים".

פעילי זכויות אדם במדינה מאשימים את שירותי הביטחון בעיוני עשרות אסירים ובמעצר פעילי זכויות אדם ופעילים איסלאמיסטיים ללא כל דיווח על מעצרם. לפני כשבועיים, נמצאה גופתו של הסטודנט האיטלקי ג'וליו רגאני בקהיר, כשעליה סימנים ברורים לעינויים לפני מותו. הרשויות המצריות הכחישו את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully