וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לנתניהו: "שחרר מיד את האסיר הפלסטיני שובת הרעב"

86 ימים לאחר שפתח העציר המנהלי אל-קיק בשביתת רעב, מנכ"ל "בצלם" קרא לראש הממשלה "לקחת אחריות על חייו". הרשות הפלסטינית "עוקבת מסביב לשעון" וחבריו של אל-קיק מבהירים: "הוא אוהב את החיים ואת משפחתו, אבל מוכן למות למען חירותו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

מנכ"ל ארגון "בצלם", חגי אלעד, קרא היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על שחרורו המיידי של העיתונאי הפלסטיני מוחמד אל-קיק, השובת רעב זה 86 ימים במחאה על מעצרו המנהלי. אל-קיק, בן 33, נעצר בחודש נובמבר בביתו ברמאללה, בטענה כי הוא מעורב בפעילות טרור, והועבר לאשפוז בבית החולים העמק בעפולה לאחר הרעה במצבו בשל שביתת הרעב.

במכתבו, מותח אלעד ביקורת על הסירוב לבקשתו של אל-קיק להעבירו לבית חולים ברמאללה, וטען כי "עמדה זו מבטאת שפל חדש". לדבריו, "בשל העובדה שחירותו של אל-קיק מוגבלת כעת מכוח סמכות לא קיימת, קשה לזהות את הגורם הנושא באחריות הישירה להמשך שלילת חירותו וסיכון חייו. בכל אופן, מה שברור מבחינה מעשית הוא שהעומד בראש הרשות המבצעת יכול להביא, ברצותו, לתוצאה המוסרית האפשרית היחידה במצב הדברים הנוכחי – קרי, שחרורו המיידי של מוחמד אל-קיק. האחריות לחייו של אל-קיק נמצאת בידך".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר 72 ימים: בג"ץ הורה על הקפאת המעצר המנהלי של שובת הרעב
עשרות הפגינו למען שובת הרעב הפלסטיני: "להעמידו לדין או לשחררו"
פעיל הימין ששוחרר ממעצר מנהלי: "בית המשפט אכל את השקרים של שב"כ"

העציר המנהלי מוחמד אל-קיק בבית החולים העמק בעפולה, 10 בפברואר 2016. AP
"הוא חייב להעביר את המסר – או שנחיה בחופש או שנמות בכבוד". אל-קיק/AP

במקביל, הרשות הפלסטינית הטילה היום על ישראל את האחריות על חייו של אל-קיק. בהודעה שפרסם משרד החוץ הפלסטיני נאמר כי ההנהגה הפלסטינית "עוקבת מסביב לשעון" אחר ההתפתחויות במצבו הרפואי של העציר מנהלי ומנהלת מגעים עם גורמים שונים בעולם כדי ללחוץ על ישראל לשחררו לאלתר ללא כל תנאים, כפי שמחייב החוק הבינלאומי.

מאז שהחל ב-25 בנובמבר בשביתת הרעב, אל-קיק סירב לקבל טיפול רפואי מצוות בית החולים בעפולה, ודרש את שחרורו המיידי או העמדתו לדין. שופטי בג"ץ הורו על תליית צו המעצר המנהלי נגדו, אולם לא על ביטולו המוחלט, והציעו להעבירו לבית חולים במזרח ירושלים, אולם לא בגדה המערבית.

כתב העיתון הבריטי "טלגרף", ראף סנצ'ז, דיווח כי חדרו של אל-קיק בבית החולים נמצא תחת אבטחה של שני שוטרים. מוחמד כנעאנה, פעיל פלסטיני שנמצא ליד מיטתו של אל-קיק במשמרות של עשר שעות, סיפר: "הוא אדם יוצא דופן. הוא אוהב את החיים, הוא אוהב את משפחתו, אבל הוא מוכן למות למען חירותו".

עוד באותו נושא

בתוך עשור: הוצאו 4,691 צווים מנהליים - רק 5% הסתיימו בכתבי אישום

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בעציר מנהלי המאושפז בבית חולים העמק בעפולה. 14 בינואר 2016. שלומי גבאי
"בני שואל 'למה התמונה של אבא בכל מקום?'". הפגנת תמיכה באל-קיק מחוץ לבית החולים בעפולה/שלומי גבאי

רעייתו של אל-קיק, פייחא שלש, ממשיכה להמתין לו בחברון. "בכל רגע, אני מצפה שעורכי הדין יתקשרו אליי ויגידו לי שהוא מת", סיפר. "בני, איסלאם, שואל לגביו עשר פעמים בכל יום. הוא שואל 'למה התמונה של אבא בכל מקום? למה הוא לא שב?'". שלש וילדיהם לא ראו את אל-קיק מאז מעצרו, מכיוון שהם לא קיבלו אישור כניסה לישראל. רעייתו של העציר תומכת בהחלטתו לפתוח בשביתת רעב: "זה קורבן גדול עבור משפחתנו ועבורו, אבל הוא חייב להעביר את המסר – או שנחיה בחופש או שנמות בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully